FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samma sak när det gäller bokföring, låt det kosta mer än att slippa ha 10 kvitton med småbelopp att bokföra. Anledningen varför inte ta ut det i lön då får jag betala skatt för det, istället för att dra av hela summan. Så skulle jag tagit ut det i lön skulle det kostat 20 gånger mer istället :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Taxiresor brukar aldrig var anågot problem att göra avdrag för i aktiebolag. Bussbiljetter/Tågbiljetter är lite svårare att få skattmasen att godkänna rakt av.
Men om du frågar mig skulle jag sätta upp en företagspolicy (i skriftlig form) där företagskorten endast får användas i tjänsten för tjänsteresor, så skattmasen kan kolla det vid en razzia. Sen kan du inte kolla personalen hela tiden... men jag vet inte hur mycket som går att kolla i efterhand av skattmasen. Ska man vara 100%-igt korrekt så ska de privata (oredovisade) resorna förmånsbeskattas. Men om man för körjournal (åkjournal) så borde det gå att komma runt problemet. Fast det är ganska små belopp så jag tror knappast att skattmasen skulle göra razzia för de summorna detta gäller. Skattetillägget skulle bli 40% av den undanhållna skatten på 1080 spänn dvs 150-200 spänn, det är nog en risk man orkar bära.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Som sagt är det inte aktuellt med månadskort. Vi fortsätter nog köra på att vi redovisar biljetterna månadsvis istället, det blir nog både enklast och billigast.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|