FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men ibland kan de ligga i gråzonen mellan rätt och fel Att själv använda flera konto för att få i gång ett forum tycker jag nog ligger i den ljusgrå zonen. Inte helt snyggt men ganska vanligt. Förutom att få igång diskussioner kan man även lägga grunden för samtalstonen på forumet, t ex att tacka för svar, moderera rubriker, dela trådar som innehåller många olika frågor ... Viktigt om man själv skriver i flera konto är att man har olika men konsekvent språk. Som besökare vill jag inte veta eller misstänka att det sker. Slutligen, att förhindra att fler konto registreras på samma IP-nymmer förhindrar inte samma person att registrera massor av konto. Fortfarande är vi en hel del som har dynamiskt IP-nummer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är ju en självklarhet att man skriver själv i nystartade forum. Kan ju liksom inte tro att användaren skriver på ett tomt forum.
När det gäller siffran "Online just nu" så fortstår att jag många "fejkar" den. Iaf i början. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
På en av mina sajter har jag valt att endast visa hur många som är online, om det är minst två. Ser så illa ut när det står 0 eller 1.
När jag får mer trafik kanske jag till och med höjer gränsen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen beror det ju på hur man räknar också. Jag kör med en plugin till WP som heter OnlineCounter om jag inte minns fel, default är att räkna alla som hämtat en sida de senaste 10 minuterna som aktiva.
Brukar ligga på 200-300, rekordet är strax under 1000. Och det helt utan fusk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Banned
|
Personligen skulle jag inte göra det, registrera flera konton och prata med mig själv och ändra min stil att skriva är svårt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om vi går tillbaka till ämnet nerlägning av Playahead pg a minskande antal medlemmar
Jag kan förstå att en del växer ur ett community och går till ett annat ställe Men var är de unga idag? För inte så länge sedan kunde man läsa att Facebook tappade i dessa grupper eftersom de inte ville vara på samma ställe som deras föräldrar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
fan va ja avskyr sajter som ljuger om sitt medlemsantal...eller dom ljuger väl inte. Men antalet aktiva är ju ibland mindre än 5%
från Lunarstorm: "Kom in i värmen! Klart du ska bli medlem i Sveriges största community – LunarStorm! Logga in och häng med 1,2 miljoner sköna människor. " En annan sajt som är rätt död skiver så här: "Spelombudsmannen.com firar 9-årsjubileum i februari med över 13.900 medlemmar!" -max 100 av dessa konton är aktiva... (http://www.spelombudsmannen.com/) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|