FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan alla gillar detta forum och här finns mycket nyttigt att läsa om, dock så är jag själv ingen kodare, dock jobbar jag en hel del grafiskt.
Då jag virrar runt i de olika forumen här så finner jag att här finns ingenstans att be om ideell hjälp. finns detta så det bara är något jag missat eller kan ni möjligen tipsa mig om vart jag kan vända mig för detta. Dvs jag driver själv en ungdomsförening i ideell regi och pengar är tyvärr något man ofta har allt för ont om i dessa sammanhang. Kanske är just du som läser en sådan som kan tänka sig hjälpa en ideell organisation? PM till mig då så snackar vi. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Många här på forumet är företagare, som försöker försörja sig på sin verksamhet. Ännu fler kämpar hårt för att få in en liten extra slant, utöver någon annan inkomst.
Jag tror det kan vara svårt att få gratis hjälp här. Däremot behöver ju betalning inte alltid vara pengar. Det finns säkert gott om webmasters här som gärna skulle göra lite "gratisarbete" mot annonsplats, eller aktivitet på sina sidor. Jag hör till dem! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
yodaki, vad är det för typ av hjälp ni behöver?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Svar till StefanBergfeldt: jo självklart gör vi reklam för dem som hjälper oss och i alla fall änsålänge så har dem som sammarbetat med oss vart nöjda med den respons de fått.
Svar till danielos: Kanske låter löjligt för er/dem som kan, men det som behövs är troligen ganska enkla saker för den kunnige. Det vi behöver just nu är ett väl fungerande forum som är implementerat i sidan, samt ett galleri som fungerar bra är av stor vikt. våran hemsida vi anv oss av är www.ts-gaming.se Sidan har va jag anser bra besöksstatistik ca 36000 besökare per månad (besökare/ inte hits) Föreningsinfo: TsGaming är en ideell förening med sitt säte i Svedala Förening vänder sig till en spelande generation då det idag finns hur mycket som helst för de som sportar aktivt, men mycket lite för datorspelare och vårat mål är att de som har datorspelande som hobby/sport ska ha en mötesplats där de kan träffas och utvecklas samt möta nya bekanta, detta driver vi genom att arrangera 4-6 LAN Partyn årligen samt så har vi våran Communitysida www.ts-gaming.se där de alla kan träffas dagligen online samt vi har ett antal olika spelservers att spela på. Via våra LAN och på vårat Community körs det en hel del e-sport cuper och div tävlingar med div priser som intresserar våran målgrupp, ja listan på alla tokiga och roliga projekt vi gör för våra medlemar kan bli lång. Vi har även ett antal lag/claner som spelar i föreningens regi med div mål inom e-sport, de flesta lagen spelar för att det är kul och några satsar helhjärtat. I stora drag kan man väl säga att det är gemenskapen som är den stora nämnaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
vill bara påpeka att detta är en sverokförening. Dom får runt 3000 i årsbidrag och 50-100 kr per medlem i föreningen. Dessa föreningar har krav på medlemskap vid cuper och har därför många medlemmar. Att säga att det inte finns pengar vore en lögn. Många av dessa föreningar stoppar pengarna i sin egna ficka trots att det är emot reglerna. Det finns absolut inget unikt med detta upplägg utan det finns runt 10 stycken andra likadana föreningar.
Sluta snåla med era bidragspengar och tigga tjänster från folk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ingen person här med vettet i behåll kommer att arbeta gratis åt er. Det är ju inte direkt någon välgörenhetsverksamhet ni bedriver. Sök hjälp hos era medlemmar eller anlita någon. Är det så pass lite ni behöver ha gjort så bör ni ha råd med det. Om inte så borde ni nog se över er verksamhet.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
1. ja vi är en sverokförening dock är vi en ny förening och ännu inte fått ngt bidrag i ngn fom ännu. 2. ja vi kommer få pengar via bidrag och dessa bidrag är långt ifrån vad det kostar att driva en förening, då vi inte är en sådan förening som du tydligen refererar till som stoppar pengar i egen ficka, våra pengar går snabbt och oavkortat till fler spelservers fler lan fler tävlingar med roliga priser m.m. dvs pengar vi får går direkt ut igen till div saker vi kan göra får våra medlemmar. 3. En ideell förening drivs av folk som jobbar ideellt så tigger tjänster gör vi absolut inte, dock så anser jag mig ha rätten att fråga om där finns andra folk här som kanske skulle vilja bidra till ngt större en enbart sig själv och försöka göra ngt för dagens ungdom. du får självklart svara hur du vill på mitt inlägg, det konstiga var att du inte svara på ngt av det som inlägget handla om utan du uttalade dig helt ogrundat om ngt du inte känner till. Bra jobbat ditt svar upplyste mig verkligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Om det vi gör inte är någon form av välgörenhet så vet jag faktiskt inte vad det är? Jag jobbar som fritidspedagog som vanligt jobb och hjälper driva detta på min fritid, skulle nog uppfatta det som att jag gör ngt utav välgörenhet. Jo självklart har vi hört runt om till våra medlemmar, det hade du sett om du läst på våran hemsida. och till det sista du skrev så fungerar våran verksamhet mycket bra enl mig själv iaf, dock så tycker jag man ska sträva fram och förbättra det som kan förbättras. Som sagt snabba ogrundade svar, återigen en som upplyst mig mycket, tackar ödmjukast för det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror faktiskt inte att du kommer att få hjälp här för det som tartareandesire och daniel.s säger är faktiskt sant i gemen och det har skrivits en hel del om sverokfusk, det behöver inte vara så i ditt fall men det väger till din nackdel ändå. Prova på någon av programmeringssajterna t.ex. aspsidan istället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
yodaki, kolla upp visso spelförening. Dom samarbetar med r60. Deras bokföring dök upp på nätet för ett år sen kanske. Runt 60k till ett styrelsemöte tex.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|