Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Delägare/investerare till ny kosttillskottbutik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-13, 16:14 #1
Sweden-mn Sweden-mn är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Medlem

Standard Delägare/investerare till ny kosttillskottbutik

Tjenare

Jag har under ett antal år haft planer på att släppa en butik med kosttillskott som skiljer sig en del från andra butiker. I butiken inriktar man sig mer på specifika sporter som fotboll, hockey, bandy osv och jag vill dela in kosttillskotten efter det.

Jag söker du en delägare/investerare till detta och jag är i behov av 25 000kr för att komma igång ordentligt för inköp, bygge av sida, marknadsföring osv. För det får ni 20% av bolaget.

Jag har en affärsplan. PM:a mig så får ni ta del av den.

Tar gärna emot frågor och jag svarar er via PM för jag vill gärna inte dela med mig av alla mina tankar i idéer direkt här
Sweden-mn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-14, 19:28 #2
fr33r1d3 fr33r1d3 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
fr33r1d3 fr33r1d3 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Jag har sysslat en del med handel av kosttillskott tidigare, och man kan helt klart tjäna en del där.
Men säg mig en sak... Hur skiljer sig behovet hos en bandyspelare från en fotbollsspelare?
fr33r1d3 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-14, 19:52 #3
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Vem är du? Presentation av dig själv?
Vad är det för bolag?
Vad förväntar du dig av en investerare förutom pengarna?
Vad har du för erfarenhet av branschen?
Hur mycket kommer du själv investera i företaget?
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-14, 20:00 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3 Visa inlägg
Jag har sysslat en del med handel av kosttillskott tidigare, och man kan helt klart tjäna en del där.
Men säg mig en sak... Hur skiljer sig behovet hos en bandyspelare från en fotbollsspelare?
Just bandyspelare och fotbollsspelare kanske inte skiljer sig åt men däremot så är det ju stor skillnad på mer explosiva grenar såsom sprintlöpning jämfört med exempelvis maraton eller extrema styrkesporter som tynglyftning.
Oläst 2009-10-15, 12:02 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Vem är du? Presentation av dig själv?
Vad är det för bolag?
Vad förväntar du dig av en investerare förutom pengarna?
Vad har du för erfarenhet av branschen?
Hur mycket kommer du själv investera i företaget?
Jag är en 24-årig kille som jobbat som egen företagare sedan jag var 17. Jag jobbar även för Community Entertainment AB (www.comentab.se) samt jag grundade 2003 sajten Fotbollsnytt.se som hade runt 7000-10 000 unika per dag runt 2005.

Det jag tänkte mig då är KD där investeraren bara riskerar pengarna han satsat.

Det viktigaste är pengarna. Det är själva förutsättningen för att komma igång. Måste in med lager, bygga shopen (kan investerare bygga är det ju ett plus) marknadsföring.

Jag är riktigt sportkunnig och träningskunnig och har under de senaste åren läst på allt nytt som kommit ut genom forskningsrapporter osv. Det är dock första gången jag kör e-handel där jag packar själv.

Min investering kommer vara min tid. Det är jag som köper in, jag packar produkterna, marknadsför den, fixar samarbetspartners. Jag har sen jag skrev detta fixat en stor samarbetspartners där shopen kommer få grym reklam mot olika idrotter.
Oläst 2009-10-15, 12:03 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Just bandyspelare och fotbollsspelare kanske inte skiljer sig åt men däremot så är det ju stor skillnad på mer explosiva grenar såsom sprintlöpning jämfört med exempelvis maraton eller extrema styrkesporter som tynglyftning.
Precis, just mellan dem två sporterna skiljer det inte mycket.
Oläst 2009-10-15, 12:06 #7
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
ztreams avatar

Spontant tänker jag nog... hmmm 25 papp mot 20% av något som inte finns... ja det kan ju löna sig iofs men det är lite lotto....

sen tänker man... varför ger han bort så mycket mot 25 papp, det kan han väl låna av sina föräldrar eller ALMI eller liknande om idén är så bra... och han vill bara ha pengar av mig... weird...

Så mitt tips är att ta ett lån eller hitta någon släkting som kan gå in. Eller åtminstone fixa något för folk att gå in i istället för att be om 25 papp det första du gör... det inger inte så mycket förtroende när du inte gjort något av idén innan du ber om pengar.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 13:06 #8
Medlem

Medlem

Ztream: Well, allting är ju relativt. Är 25k mycket? I bland nej. Ibland ja. Visst är en investering många gånger lotto, men så är det ju även om man startar ett företag själv.

Man kan visserligen tro att det första jag gör är att be om pengar. Men faktum är att detta är ett projekt jag planerat hela året.

Visst, mitt inlägg syns på wn. Ett inlägg där jag ber om investering. Men bara för att jag skriver här behöver det ju inte innebära att jag endast jobbar utifrån tanken att få in en wn:are som delägare. Men på denna sidan finns det väldigt mycket kompetens och, vem vet, kanske är det bättre att få en partner än ett lån.

Men jag söker som sagt också lån och om en vecka eller två kan jag utvärdera. Vill jag köra med han som vill investera eller vill jag kör helt solo med lån.
Oläst 2009-10-15, 13:13 #9
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Jag säger inte att det är fel egentligen, jag ger dig bara min input som potentiell investerare...

Det är så jag tänker iaf. Sen tror jag säkert att du är seriös iofs, men jag blir inte så sugen personligen
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-15, 13:49 #10
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

Sweden-mn: du får gärna maila affärsplan tillsammans med all övrig information till mig (jag ser gärna eventuella underlag för tänkta bugeteringar och liknande ifall det finns i dagsläget, samt detaljer kring hur du tänkt differentiera dig från de stora etablerade aktörerna på marknaden).

Jag har resurserna, men behöver betydligt mer underlag innan jag kan fatta beslut angående eventuell investering

jag skickar PM till dig med epostadress
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017