FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Medlem
|
Med all respekt för att andra kanske har mer erfarenhet av att anlita hantverkare än vad jag har, men jag skulle bli misstänksam åt andra hållet om en hantverkare ville ta 40-70k för ett badrum. Det är summor som jag har aldrig har hört talas om i samband med att folk renoverar sina badrum, faktiskt.
Han är dyr, ja, men att han medvetet skulle lura oss köper jag inte. Det är inte så att jag hittade honom på gatan. Det är via referenser och goda omdömen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Outa ett badrum? Vad blir det då, ett kök?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
få det till 90,000kr om du kan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men jag har nu även kontaktat den PM:ade hantverkaren. Tack Jomper. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
tänkte mest att 90k borde vara möjligt men att det kan få ner det till 100k.
tycker inte du ska gå över. Tycker verkligen inte ROT ska få spela in allt för mycket i priset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Låter helt orimligt. Jag renoverade hela insidan av ett hus för ett drygt år sedan.
Badrummet, som inte har kakel, men där vi flyttade avloppet, byggde om hela golvet, fuktspärrade alla väggar etc., på total yta om cirka 3,8 kvadratmeter, satte in nytt badkar, handfat, badrumsskåp och ny toalett m.m. kostade mindre än 80 000 inklusive arbete och material. Utan ROT-avdrag. Med svenska hantverkare (duktiga sådana, med rätt behörigheter)... Så ja, det är fruktansvärt dyrt det priset du fått skulle jag vilja påstå.
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Xamda, du lade inte till att det var i Sthlmsregionen också
![]() Fungerar det inte att pruta ner materialkostnaden och höja arbetskostnaden? Samma pengar för hantverkaren men billigare för kunden som får göra ROT-avdrag...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det gäller bara vara tydlig till hantverkaren med vad man vill ha gjort (och hur) och gärna fotografera hur det ser ut innan man lägger kaklet så man kan visa för försäkringsbolaget att fuktskyddet fanns och var bra gjort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nej, självklart var detta i Stockholm. Mitt under brinnande högkonjunktur...
![]() |
Svara |
|
|