FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
50% var va?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Men du, ta ett lån och du får en ränta på kanske 5%. Om affärsidén är så super så har du tjänat in dessa pengar på 3 månader.
Ge bort 20% av hela företaget om du BARA skall ha 25.000 är DUMT. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Wojt: Ett lån hade varit det bästa, helt klart. Men bankerna gillar inte mig.
Snackade med Nordea i telefon idag, lät positiva på ett lån på 50k. De frågade om jag hade skulder. Jag svarade; Ja, en skatteskuld. Nordea: Ok, hej då. Kanske nån här på WN som vill agera privatbank med 5% ränta och rabatt i shopen? ![]() Almi kanske är att rekommendera? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det inte en risk att staten tar sin kaka (skatteskulden) om du plötsligt äger ett bolag med tillgångar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
själv har jag gått ifrån mer än 700,000kr till en handfull av tusenlappar genom att prata med skattmasen. Enorm känsla att få brev om sånt när det ordnar sig :P så mitt råd är att se vad du kan göra åt din skatteskuld och varför du har den vet vi ju inte så det kan vara svårt att säga mer exakt vad som kan göras åt det. men gör iallafall upp någon form av plan för att betala skatteskulden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är tyvärr svårt att få en investerare när man inte kan sköta sin egen ekonomi. Hamnar man i skatteskuldeträsket, kan det vara riktigt svårt att komma därifrån. Men du gör rätt att du inte ger dig, fortsätt med eget istället för ge upp. Kör själv i mindre skala till en början och öka sakta istället för att ta in någon nu. Gör det sedan när du har bra vinst så får du mycket bättre betalt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hade inte nischen varit så tråkig så...
![]() Börja smått och lagerför inte allt så tror jag säkert du kommer igång. Du kan även ha saker "i lager" men beställa dem on demand. Kräver mer jobb men fungerar helt klart även om du förlänger leveranstiderna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Beroende på vilka märken du väljer att sälja, så går en del märken att dropshipa i den marknaden med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Dan: Vad menar du med tråkig nisch
![]() ![]() Vad tror ni om detta: Jag har mitt kontor cirka 30-40 meter från starten av Vätternrundan. Vad tror ni om, att på sidan, sälja färdiga vätternrundapaket som dem sen kan hämta upp innan rundan? Då som innehåller energidryck, bars, kolhydradsladdare osv. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|