FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
jo sant iofs, men den har vatt ute väldigt länge så dom har ju inte hittat nån än...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Löneanspråker blir ju därefter, de hittar ingen såna supermänniska som jobbar för mindre än 50 000 SEK/mån.
Enligt tidningen Computer Sweden så har de bäste betalda konsulterna inom Affärssystem ca 140 000 SEK/mån, då pratar jag bruttolön, inte fakturerad försäljning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Vet en hel del folk med mer kunskap än detta, som bara har programmering som "hobby" Citat:
Orimligt. Det är väll upp till bolaget vad dom söker för kunskap.. Och som det ser ut är dom ute efter nån som kan kosta Fast CGI/CGI i C för unix miljö. Sen som bolag kan dom ju kräva att personen i fråga skall kunna koda ASM under unix miljö om det skulle vara så. Men sen får man ju som conny sa vara beredd att betala skälig lön annars får man som de flesta gör hyra in rumänska,indiska eller asiatiska programmerare till att lösa uppgifterna. Sen C och *nix var ju extra bra enligt dom.. Citat:
/ Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Undrar snarare hur man får för sig att söka arbetskraft på Blocket...
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag skulle nog säga att bakom de här kraven ligger också betydligt högre kvalitetskrav än att bara kunna bocka av dem i rätt ordning. Dessutom kräver de nog en hel del mer. T ex använder de XP, en väldigt specifik lättrörlig utvecklingsmetodik, som de ju säkerligen önskar att du ska ha erfarenhet av. Sedan kan man säkerligen lägga ganska vanliga krav ovanpå de här som de nog har även om de inte skriver ut dem. T ex kunskaper om xml/xslt, integrationslösningar, sökmotoroteknik (nej jag menar inte SEO), säkerhet, mjukvaruarkitektur mm. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag glömde ju förstås kravet att ha erfarenhet av versions- och releasehantering som är nog så viktigt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det verkar inte alls vara någon supermänniska, och 50 000 SEK/mån är ingen superlön för en senior developer.
För Janne, 23 som precis har gått ut sin 3-åriga högskoleutbildning så är 50k mycket, men för Lennart, 47 som började med Cobol 1984, och har jobbat med webben sedan 1991, och har erfarenhet från större projekt, så är 50k ganska normalt skulle jag gissa. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|