Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Fredrik-s: du får det att låta som om att BYA är en branschomfattande organisation men du har fel. BYA är Securitas, G4S och Loomis lekstuga som de har ihop med Transport och Almega. Övriga göre sig ej besvär och du har ju kallat alla andra bolag för oseriösa mer eller mindre.
EDIT: Ja jag generaliserar lite men så är det. Att BT och några till också är med i BYA vet jag men faktum kvarstår, alla mindre och medelstora företag är inte välkomna om de inte sitter snällt i båten vilket hindrar konkurrens.
|
Där har du fel på två punkter. Jag har varken kallat att BYA är en branchomfattande organisation eller att alla andra bolag är oseriösa.
Jag har sagt att han inte bör betala för sin utbildning. Jag har sagt att ett seriöst bolag skickar iväg dig på utbildning fall du inte har någon vid en eventuell anställning. Företag som enbart anställer folk för dom har utbildning, tycker jag är oseriöst, däremot förstår jag att dom ser det som ett plus. Men ett krav ska det aldrig behöva vara.
Vebut > Kolla bara upp så du får alla "kurser" som krävs för en väktarlegitimation, fall du väljer att betala din utbildning. Så det inte blir några konstigheter den dagen Länsstyrelsen knackar dig på axeln.
Sen är det två olika saker väktare och ordningsvakt. Men två saker som säkert går att kombinera utan problem, dock behöver du en till utbildning då, om du inte står som entrévärd.