FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan ju vara trist att behöva beställa en extra omgång och vänta ytterligare ett par månader? =)
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Hehe, det är beställt för två doser så det är väl snarare fråga om att det kan bli mycket som "slängs" i stället. Det är dock inte så att man får två doser på samma gång.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Sars är glömt nu, precis som svininfluensan kommer att glömmas bort. Men det hittas snart på ett nytt hot att oroa sig för.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är också av åsikten att vaccinet är farligare än influensan i sig.
Jag tillhör den kategori som löper stor risk att smittas eftersom jag träffar många människor i mitt dagliga arbete; men jag har inte för avsikt att vaccinera mig. Mamman till mitt kommande barn tillhör två riskgrupper. Hon är gravid och hon har astma. Liksom rätt många gravida (vad jag förstått av diskussioner på nätet) har hon tänkt avstå vaccination; främst av rädsla för att det kan vara skadligt för barnet. Det finns ju många historiska ämnen som skadat foster men där dess skadliga verkan blivit känd först tiotalet år senare. Om jag förstod radionyheterna rätt häromdagen kommer alla skolbarn att vaccineras per automatik; medan vaccinet definitivt inte får användas till barn som är bara något år yngre. Låter konstigt, tycker jag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=573085 Om det som står i artikeln ær sant eller inte det vet jag inte, men det ær skræmmande! sen såklart kan man ju diskutera om graviditet ska anses vara en underliggande orsak, med tanke på att rent biologiskt så ær barnet en parasit som æter energi och næring før mamman, men ær det nog før att man ska stryka med av en "vanlig" infliensa, som många kallar det. Senast redigerad av FredrikNas den 2009-10-06 klockan 14:48 Anledning: tillægg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Känns relativt tragiskt med alla unga människor här och på andra håll som verkar ha inställningen att det gör inte så mycket att några hundra gamlingar stryker med men det vore skönt om man själv slapp vara förkyld en vecka...
Självklart bör man följa de råd som ges av medicinskt sakkunniga och inte gå efter vare sig läkemedelslobby, forumpladder eller kvällsblaskor...
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-06 klockan 00:32 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Och medicinska sakkunniga förespråkar vaccinering.
Sedan om inte alliansen velat spara lite pengar hade vi haft en egen vaccinfabrik i landet ungefär nu. Men de skrotade de planerna. Och behovet av olika typer av vaccinproduktion är kontinuerligt under varje år. Inte bara vid influensautbrott. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|