FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bloggare anmäler inblandade till JK ang det sinnesjuka exprimentet som ska genomföras i världen, det är en unik situation.
http://www.youtube.com/watch?v=adOC9ATCWHU http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf Vem ska vaccinera sig det börjar snart, ångest har man, sonen är 19år vad gör man? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tro inte på allt hype. Den enda stora vinnaren i denna fråga är bolagen bakom vaccinen (som ej är genomtestade). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu tycker jag att Johan lovar lite väl mycket.
Att säga att "din son kommer att klara sig utan problem" är lite vågat. Sannolikt kommer han att klara sig utan problem, men vi ska inte glömma att några få faktiskt blir riktigt sjuka, och ett fåtal (är det två?) har faktiskt dött. Dock har det väl varit personer med nedsatt immunförsvar, men vi vet ju inget om sonen i fråga. Jag tänker själv inte vaccinera mig. Jag tror att jag kommer att klara mig utan problem ändå. Jag tror att de flesta kommer att klara sig bra. Stanna hemma från jobbet/skolan om du är sjuk, så minskar vi smittspridningen. Tvätta händerna med tvål när du har varit på toaletten! Sluta bita på naglarna! Vanligt sunt förnuft håller smittspridningen nere, och blir du ändå sjuk, ta hand om dig! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ganska enkelt för Svensson: gratis är gott!
Sen så skulle jag rekommendera alla som tillhör riskgrupperna att vaccinera sig. Fördelen med just den här vaccinationen är att uppföljningen är enorm. Allt loggas och patienter som söker vård kommer att tillfrågas om de är vaccinerade eller inte, allt för att kunna spåra och följa upp. Är man medelålders, frisk och har fått sig ett par vändor med tidigare flunsor så är vaccinationsbehovet inte alls så stort men som sagt, gratis är gott. Har man varit med ett tag och åkt på den sk. asiaten (50-talet?) så behövs inget vaccin enl. informationen. EDIT: Asiaten var 1957 Senast redigerad av Westman den 2009-10-05 klockan 16:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Förresten menar du väl att "folk dör varje år i vanliga influensor". Jag har svårt att se att t.ex hårdrocksinfluenser i en låt skulle vara dödliga. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Media har tappat intresset lite...
I början rapporterade man med stora rubriker om när 1 person i Sverige hade fått svininfluensan, medans det bara förra veckan lades in 8st personer på Gävle sjukhus med densamma (vart tog nyhetsvärdet vägen?). Bara för att medierna har tystnat så betyder det... ingenting! Och så är det inte första vågen man är rädd för utan den muterade variant som med säkerhet kommer att slå tillbaka efter den första rundan av "vanlig" svininfluensa. Detta vet man givetvis inte med säkerhet om det kommer att hända, men facit finns från vanlig influensa... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ordet "muterad" bör dock avdramatiseras en hel del också. Bara för att ett virus muterar behöver det inte bli farligare för oss, det kan lika gärna vara tvärtom. Att virus muterar är helt normalt och sker hela tiden. Även vi människor muterar hela tiden, om än inte med samma frekvens.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-05 klockan 16:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har fobi för sprutor och tänker hålla mig så långt borta från vårdcentralerna som möjligt. Det är inte värt det psykiska lidandet - då blir jag hellre sjuk med feber ett litet tag.
Citat:
Varför har man förresten beställt hem dubbelt så många grisinfluensavaccin till Sverige som antalet invånare? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det bara jag som är mer rädd för vaccinet än influensan i sig?
Har man otur så kan man bli sjuk på grund av vaccinet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|