Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bloggare anmäler inblandade till JK ang svininfluensa vaccin

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-05, 15:44 #1
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Thumbs up Bloggare anmäler inblandade till JK ang svininfluensa vaccin

Bloggare anmäler inblandade till JK ang det sinnesjuka exprimentet som ska genomföras i världen, det är en unik situation.

http://www.youtube.com/watch?v=adOC9ATCWHU

http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

Vem ska vaccinera sig det börjar snart, ångest har man, sonen är 19år vad gör man?
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-05, 15:59 #2
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult Visa inlägg
Bloggare anmäler inblandade till JK ang det sinnesjuka exprimentet som ska genomföras i världen, det är en unik situation.

hcom/watch?v=adOC9ATCWHUttp://www.youtube.

http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

Vem ska vaccinera sig det börjar snart, ångest har man, sonen är 19år vad gör man?
Ta det lugnt. Detta med svininfluensan är så överhypad. Du inser väl själv att folk dör varje år i vanliga influenser? Din son kommer klara sig utan problem. Halva familjen jobbar på vårdcentraler och vi har pratat om detta en hel del.

Tro inte på allt hype. Den enda stora vinnaren i denna fråga är bolagen bakom vaccinen (som ej är genomtestade).
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-05, 16:13 #3
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Nu tycker jag att Johan lovar lite väl mycket.
Att säga att "din son kommer att klara sig utan problem" är lite vågat.

Sannolikt kommer han att klara sig utan problem, men vi ska inte glömma att några få faktiskt blir riktigt sjuka, och ett fåtal (är det två?) har faktiskt dött. Dock har det väl varit personer med nedsatt immunförsvar, men vi vet ju inget om sonen i fråga.

Jag tänker själv inte vaccinera mig. Jag tror att jag kommer att klara mig utan problem ändå. Jag tror att de flesta kommer att klara sig bra. Stanna hemma från jobbet/skolan om du är sjuk, så minskar vi smittspridningen. Tvätta händerna med tvål när du har varit på toaletten! Sluta bita på naglarna!

Vanligt sunt förnuft håller smittspridningen nere, och blir du ändå sjuk, ta hand om dig!
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-05, 16:18 #4
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Det är ganska enkelt för Svensson: gratis är gott!

Sen så skulle jag rekommendera alla som tillhör riskgrupperna att vaccinera sig. Fördelen med just den här vaccinationen är att uppföljningen är enorm. Allt loggas och patienter som söker vård kommer att tillfrågas om de är vaccinerade eller inte, allt för att kunna spåra och följa upp.

Är man medelålders, frisk och har fått sig ett par vändor med tidigare flunsor så är vaccinationsbehovet inte alls så stort men som sagt, gratis är gott. Har man varit med ett tag och åkt på den sk. asiaten (50-talet?) så behövs inget vaccin enl. informationen.

EDIT: Asiaten var 1957

Senast redigerad av Westman den 2009-10-05 klockan 16:21
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-05, 16:23 #5
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Ta det lugnt. Detta med svininfluensan är så överhypad. Du inser väl själv att folk dör varje år i vanliga influenser? Din son kommer klara sig utan problem. Halva familjen jobbar på vårdcentraler och vi har pratat om detta en hel del.

Tro inte på allt hype. Den enda stora vinnaren i denna fråga är bolagen bakom vaccinen (som ej är genomtestade).
Precis som med rapporteringen om "klimathotet" visar detta hur lätt det är att styra folket genom skrämselpropaganda och vinklad mediarapportering.

Förresten menar du väl att "folk dör varje år i vanliga influensor". Jag har svårt att se att t.ex hårdrocksinfluenser i en låt skulle vara dödliga.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-05, 16:25 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Nu tycker jag att Johan lovar lite väl mycket.
Att säga att "din son kommer att klara sig utan problem" är lite vågat.

Sannolikt kommer han att klara sig utan problem, men vi ska inte glömma att några få faktiskt blir riktigt sjuka, och ett fåtal (är det två?) har faktiskt dött. Dock har det väl varit personer med nedsatt immunförsvar, men vi vet ju inget om sonen i fråga.

Jag tänker själv inte vaccinera mig. Jag tror att jag kommer att klara mig utan problem ändå. Jag tror att de flesta kommer att klara sig bra. Stanna hemma från jobbet/skolan om du är sjuk, så minskar vi smittspridningen. Tvätta händerna med tvål när du har varit på toaletten! Sluta bita på naglarna!

Vanligt sunt förnuft håller smittspridningen nere, och blir du ändå sjuk, ta hand om dig!
Håller absolut med dig på det stora hela, Aftonbladet-läsarna blir som tokiga av allt möjligt som skrivs och förlorar förmågan att tänka rationellt... Du tänker dock lite fel också. Man smittar ofta innan man visar några symtom själv och det är inte så mycket för att skydda sig själv man bör vaccinera sig utan för att inte smitta andra. Det är de som är unga och friska och är ute och rör på sig som riskerar att smitta fler och särskilt viktigt är det ju som sagt var för exempelvis vårdpersonal. Detta gäller givetvis även för den "vanliga" influensan. Kan man undvika att människor dör i onödan så bör man givetvis göra det oavsett dödsorsaken...
Oläst 2009-10-05, 16:30 #7
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad

Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Media har tappat intresset lite...
I början rapporterade man med stora rubriker om när 1 person i Sverige hade fått svininfluensan, medans det bara förra veckan lades in 8st personer på Gävle sjukhus med densamma (vart tog nyhetsvärdet vägen?). Bara för att medierna har tystnat så betyder det... ingenting!

Och så är det inte första vågen man är rädd för utan den muterade variant som med säkerhet kommer att slå tillbaka efter den första rundan av "vanlig" svininfluensa. Detta vet man givetvis inte med säkerhet om det kommer att hända, men facit finns från vanlig influensa...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-05, 16:34 #8
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
Media har tappat intresset lite...
I början rapporterade man med stora rubriker om när 1 person i Sverige hade fått svininfluensan, medans det bara förra veckan lades in 8st personer på Gävle sjukhus med densamma (vart tog nyhetsvärdet vägen?). Bara för att medierna har tystnat så betyder det... ingenting!

Och så är det inte första vågen man är rädd för utan den muterade variant som med säkerhet kommer att slå tillbaka efter den första rundan av "vanlig" svininfluensa. Detta vet man givetvis inte med säkerhet om det kommer att hända, men facit finns från vanlig influensa...
Jo, kvällspressen hoppas nog influensan kan ta lite mer fart snart så de kan få till några fler smaskiga rubriker.

Ordet "muterad" bör dock avdramatiseras en hel del också. Bara för att ett virus muterar behöver det inte bli farligare för oss, det kan lika gärna vara tvärtom. Att virus muterar är helt normalt och sker hela tiden. Även vi människor muterar hela tiden, om än inte med samma frekvens.

Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-05 klockan 16:36
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-05, 16:57 #9
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag har fobi för sprutor och tänker hålla mig så långt borta från vårdcentralerna som möjligt. Det är inte värt det psykiska lidandet - då blir jag hellre sjuk med feber ett litet tag.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Mjo, samma personer som skulle dött av vilken influensa som helst. Influensan kommer varje år (och muteras vartannat år), så ska vi vaccinera hela befolkningen med två års intervall? Det låter superdyrt.

Varför har man förresten beställt hem dubbelt så många grisinfluensavaccin till Sverige som antalet invånare?
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-05, 16:58 #10
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Reg.datum: Aug 2004
Är det bara jag som är mer rädd för vaccinet än influensan i sig?

Har man otur så kan man bli sjuk på grund av vaccinet.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017