FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sedan kan man ju också läsa debattsidan i Svenska Dagbladet idag angående den aktuella orsaken till att alla ska vaccineras.
"Det som av politiker och tjänstemän framställts som en rätt är i själva verket ett förpliktigande, en skyldighet. De exakta skrivningarna i avtalet kring detta är hemligstämplade, men följden har blivit att en relativt lindrig influensa avtalsvägen har tvingat fram vaccinproduktion och köp av vaccin till hela Sveriges befolkning. Det är priset Sverige betalar för att få gå före i kön. " Hela debattinlägget: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...el_3609341.svd |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja förhandlingen om det avtalet var vår folkhälsominister Maria Larsson ansvarig för.
Så det var väl därför hon var så säker på att vi skulle få doser så det räckte. Säger kanske en del om hennes förmåga att förhandla. Men som sagt hade vi satsat på att bygga en egen fabrik så hade det varit annorlunda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som vaccin leverantör vill man ju vara säker på att kunden fullföljer, och då kan en uppgradering till pandemi från WHO:s sida vara en oberoende trigger.
Det är bara det att WHO är den instans som drivit på skräckscenariot om både sars och svinflunsan hårdast, och hjälper inte WHO:s egen skräckpropaganda tror jag att de är relativt lättmutade. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag och min man, samt hans kollega hade influensa i Aug i somras, efter en tysklandsjobbresa, men om det var svininfluensa eller inte har man ju ingen aning om, så om man ska vaccinera sig eller ej är svårt att veta.
Om det var svininfluensa det så tog det väldigt olika för oss tre. Min man blev sjuk ett par dagar, jag några dagar färre medan kollegan blev sängliggande en månad. Ingen av oss har några riskfaktorer som vi känner till, och det är väl det som är grejen med influensan att den slagit väldigt olika till synes utan förklaring varför |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Man kan testa sig men det är inte många husläkare som går med på att göra testet av olika skäl. Det egentliga skälet är att de tycker att det är slöseri med tid och pengar. Det går bra att vaccinera sig även om man tror att man redan har haft den nya influensan (ja den ska kallas så). Sen avgör var och en om de ska vaccinera sig eller inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag vill inbilla mig själv att mitt imunförsvar är bättre än genomsnittet, mycket bättre. I alla fall när jag börjar tänka på att någon sjuksköterska ska sticka mig med nålar...
Så länge det inte muterar till datavirus så kommer jag sitta säkert i min bunker ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror du underskattar WHO. De har några av världens duktigaste medicinskt sakkunniga på lönelistan och jag tror inte några delar av FN:s organisation är särskilt lättmutade.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det är möjligt att jag underskattar WHO, men jag underskattar inte läkemedelsindustrins förmåga att ordna saker till sig eget bästa. Dessutom har de båda intressen i samma riktning, alltså att blåsa upp influensan som ett hot.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, WHO har långt ifrån samma intressen. Givetvis måste de ha en dialog med läkemedelsbranschen men de har helt andra målsättningar. Nu består dock inte hela läkemedelsbranschen av ett gäng skitstövlar utan det finns många som vill göra något gott även där. Har själv ett par bekanta som arbetar inom läkemedelsindustrin. Tyvärr är det kanske inte särskilt ofta rätt personer som står för besluten men samtidigt så har alla företag idag väldigt höga krav på sig vad gäller lönsamhet och det är inga småpengar det handlar om när det gäller produktutveckling inom denna bransch.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-06 klockan 23:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo det är en riktig soppa:
Läkare vägrar ta vaccin... "Jag vaccinerar mig inte" http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=4919195 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|