FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag upptäckte idag till min förvåning att Djuice inte ger mig någon ersättning när någon köper ett kort eller abonnemang och tar med sig sitt gamla nummer (portering). Jag som har tryckt så mycket på det faktum att köparen får 100 eller 400 kr att ringa för om man porterar, allt för att det ska vara attraktivt för köparna på mina sajter. Och så visar det sig att man belönas med 0 kr av Djuice/TD för att man har lyckats få köparna att gå med på att portera.
Är det bara jag som tycker att detta är konstigt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är bara att lägga Djuice på hyllan. Företag som har detta typ av synsätt på
skäliga avtalsvillkor brukar aldrig ändra sig till det bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med om att det är tokigt. Jag har varit i kontakt med TD om detta och fick till svar:
"Denna ersättning kommer att komma retroaktivt. Kan tyvärr inte säga hur mycket det kommer bli per portering. Detta ärende ligger hos programansvarig för Djuice." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det låter ju som rent lurendrejeri i min öron. Informerar de dig som affiliate att det ligger till på det här sättet? Om de inte gör det så måste det ju vara brottsligt. TD borde ju slänga ut Djuice tycker man ju. Det kan ju inte vara bra för dem om det fuskas med deras tjänst. :angry:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu är jag inte med. Så här ser det ut för mig och det är det generella segmentet.
Ditt segment:General UB SEK 0,00 Sale abonnemang SEK 155,00 Sale kontantkort SEK 40,00 Sale plus SEK 155,00 Gäller alltså inte detta porteringar? Jag har sett att ja har fler sales under "avslut och leads" som jag inte for betalt för. Dessa ligger i session=no - är detta detsamma som iSales? Däremot har Djuice varit extremt struliga med sina ersättningsnivåer, från 130 till 100 till 70 till 40 kr i ersättning på bara några veckor för kontantkort känns inte särskilt motiverande... (däremot regerar djuice reklam - både tidigare och senaste hasselhoff! Någon som vet vilken reklambyrå?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Så ser det ut på infosidan ja, så här ser det ut i avslut statistiken:
2005-10-04 14:08 2005-10-04 14:13 Yes Sale abonnemang 0,00 10380909 155,00 Djuice 2005-10-04 22:25 2005-10-04 22:26 Yes Sale plus 0,00 10384645 155,00 Djuice 2005-10-05 07:25 2005-10-05 07:26 Yes Sale kontantkort 0,00 10388551 40,00 Djuice 2005-10-05 10:18 2005-10-05 10:24 Yes Sale kontantkort portering 0,00 10392099 0,00 Djuice 2005-10-06 12:37 2005-10-06 12:41 Yes Sale abonnemang portering 0,00 10414658 0,00 Session är inte samma sak som iSale. Session = Klick/Besök. Om avslutet är gjort under besöket eller återkommer senare (du får ju en 30 dagars cookie) får du betalt. iSales är om man sett reklamen men inte klickat. Djuice ger inte ersättning för iSales. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Skulle TD ha varit ett professionellt drivet företag så hade man mailat alla Djuice-godkända affiliates och meddelat detta problem och förklarat varför det har blivit så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
TradeDoubler har ju ett större antal anställda som alla har hand om sitt område.
Supportmailen har tidigare besvarats av Calle, sedan åkte han på längre semester och Anna tog över, sedan kom Calle tillbaka och senaste tiden har jag fått svar från Joakim. Samtidigt verkar det som om TD slutat vara aktiva här på forumet. Min erfaranhet av besvarade mail är att tidigare har det varit lite upp och ner med kvaliten men senaste halvåret har alla min mail besvarats, senaste veckan inom bara några timmar dessutom. Jag misstänker jag att TD får mycket mail från nybörjare som ställer dumma frågor. TD har väl uppåt 100.000 affiliates i Sverige och det är väl en bra bit under 1000 som levererar trafik men säkert många fler som mailar och klagar till TD och frågar varför dom inte har nån trafik. Detta är ingen ursäkt för att inte besvara mail men kan i alla fall vara en förklaring. Det finns ju ett antal personer på Tradedoubler som är managers till ett antal program. TD går inte ut öppet och berättar vilka dessa kontaktpersoner är. Men har man varit med ett tag så vet man vilka det är och vilka program dom har hand om och då kan det vara lämpligt kontakt respektive programs kontaktperson om man har nått ärende som rör just detta program. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
På Cint.se kan man läsa folks kommentarer om TD. Senaste tiden har det varit mest positiva men år 2000-2001 var det mycket klagåmål... en del riktigt roliga.
Många verkar tro att bara man lägger upp en banner på sin sida så blir man rik ![]() "Ett jävla SKITprogram!!!! Har haft det hur länge som helst och använt det precis efter instruktionerna, har anmält mig till nyhetsbrev, klickat på skitlänkar, och varit inne på internet hur länge som helst och jag får inte en krona för det!!! Andra människor som håller på som jag får typ 400 i månaden!!!! Så jävla tramsigt, kontot funkar och allting, det står att jag har kanske 300 spänn men jag får aldrig ut dom... Och tack vare det så blir min mail fullproppad varje dag av en massa skitnyhetsbrev!!!!! DÅLIGT!!!! DÅLIGT!!!! DÅLIGT!!!!! " "tyvärr e detta ingen banerfunktion som ja rekomenderar eftersom att d bara betalar pengar för klick, dvs inget för att d visas. och har du låtsäga 9/10 siter samma banner så blir det inga klick... men det är sånt som måste jobbas på. tyvärr finns det ingen riktigt bra banner ställe som verkar vara seriösa, men det kommer väl med tiden! " "Jag hade förväntningar på denna site. När jag efter att ha haft deras reklam på min site i någon vecka kollade inkomsten var den löjligt låg. Jag testade från ett annat nät. Ingenting registrerades. Andra testade - samma sak. En dag såg jag att den futtiga 20-lappen jag fått ihop hade MINSKAT med ett par kronor. Nä, efter allt jobb jag trots allt lade ner på det här är min enda åsikt: "gå i konkurs, Tradedoubler!"." http://www.cint.se/Sweden/asp20/Leaf.asp?id=37434 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, nu ser jag att jag också har porteringar som jag inte fått betalt för. Det är ju totalt oseriöst av djuice/tradedoubler! Ingenstans står det något om att man inte skulle få betalt för alla typer av sales.
Generellt tycker jag det är dåligt att inte td ser till att alla program beskriver ordentligt vad de olika ersättningstyperna egentligen är, hur f-n ska någon förstå vad "Sale plus" är t.ex.? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|