Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Djuice och TradeDoubler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-08, 10:54 #11
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
Originally posted by Max@Oct 8 2005, 10:39
Generellt tycker jag det är dåligt att inte td ser till att alla program beskriver ordentligt vad de olika ersättningstyperna egentligen är, hur f-n ska någon förstå vad Sale plus är t.ex.?
Lite ska man väl läsa på om det man säljer.

Djuice PLUS är ett abonnemang som säljs på sidan där man landar vid bannerclick. "Sales Plus" måste ju rimligen innebära att man sålt ett sånt abonnemang?

Jag vill inte på nått sätt försvara TD. Men jag kan fatta att när man blir nerspammad med denna typ av frågor att man inte hinner med att svara på relevanta frågor. Väldigt mycket av frågorna kring TD går att hitta svar på själv.

När man surfar runt på svenska sidor med banners verkar det rent allmänt vara mycket liten kunskap hos webbmastern vad det är man erbjuder. Att läsa på bättre skulle innebära att man kunde presentera produkten bättre för besökaren och därgenom få fler sales och mer pengar i fickan.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-08, 11:17 #12

Kan förresten nämna att inte heller Comviq ger ersättning för portering.

Väldigt konstig policy från mobilföretagen som slås om mobilkunderna.

En kund som porterar sitt nummer måste ju vara mycket värdefullare än nån som beställer ett nytt gratis kontantkort för att ringa upp potten och slänga sedan.

Den som porterar tar väl oftast med sig sitt egna inarbetade nummer som han/hon har för avsikt att använda.

Tre ger ersättning för portering vad jag förstått.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-08, 12:35 #13
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 8 2005, 10:17
Väldigt konstig policy från mobilföretagen som slås om mobilkunderna.
En kund som porterar sitt nummer måste ju vara mycket värdefullare än nån som beställer ett nytt gratis kontantkort för att ringa upp potten och slänga sedan.
Den som porterar tar väl oftast med sig sitt egna inarbetade nummer som han/hon har för avsikt att använda.
Tre ger ersättning för portering vad jag förstått.

Om jag inte minns fel så kostar det operatörerna ett par hundra att portera ett nummer från en annan operatör så troligen så går dom back under ett par månaders tid på dom porterade kunderna, men som du säger så är det bättre ju bättre kunder i längden.

Säkert pga detta som det inte utgår någon ersättning via TD, otroligt dåligt att detta inte syns bättre bara, jag har själv missat att det var så tills jag såg den här tråden.

/EDIT:

Hittade mer info om kostnaden angående portering från PTS:

http://www.pts.se/Archive/Documents/SE/Kos...i%20Sverige.pdf

Skummade igen lite snabbt och fick uppfattningen av att kostnaden för operatören är 350kr för en portering av ett mobilnummer.

/EDIT 2:

Den rapporten var visst från 2003, priserna var inte så hemska längre, en fräsch prislista finns här.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-08, 12:44 #14
grazzy grazzy är inte uppkopplad

grazzy grazzy är inte uppkopplad

Uh va, kan man tjäna pengar på Tradedoubler?
</sarcasm>

Edit: bara för att jag skrev sådär så var jag tvungen att logga in på TD och såg att jag hade fått 100:- i kommission från bokahotell.se idag
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-08, 12:49 #15
b_anderssons avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 8 2005, 11:44
Uh va, kan man tjäna pengar på Tradedoubler?
/sarcasm
Edit: bara för att jag skrev sådär så var jag tvungen att logga in på TD och såg att jag hade fått 100:- i kommission från bokahotell.se idag

Offtopic, men enkelt kan man säga att ju bättre kvalitet på besökarna desto mer tjänar man på TD, har man mer skräpbesökare som inte handlar så är ju adsense betydligt bättre. Men med rätt typ av sida/besökare så kan jag garantera att man leva på inkomsterna från TD

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-08, 13:19 #16
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av Max
Generellt tycker jag det är dåligt att inte td ser till att alla program beskriver ordentligt vad de olika ersättningstyperna egentligen är, hur f-n ska någon förstå vad Sale plus är t.ex.?
Lite ska man väl läsa på om det man säljer.
Djuice PLUS är ett abonnemang som säljs på sidan där man landar vid bannerclick. Sales Plus måste ju rimligen innebära att man sålt ett sånt abonnemang?
Jag vill inte på nått sätt försvara TD. Men jag kan fatta att när man blir nerspammad med denna typ av frågor att man inte hinner med att svara på relevanta frågor. Väldigt mycket av frågorna kring TD går att hitta svar på själv.
När man surfar runt på svenska sidor med banners verkar det rent allmänt vara mycket liten kunskap hos webbmastern vad det är man erbjuder. Att läsa på bättre skulle innebära att man kunde presentera produkten bättre för besökaren och därgenom få fler sales och mer pengar i fickan.
Ok, det kanske var ett dåligt exempel, men visst är det fullt av konstiga beskrivningar av ersättningarna, oftast kan man ju gissa sig till ungefär vad det betyder, men det är ju aldrig glasklart. T.ex. skulle det ju vara mkt tydligare om det fanns en beskrivning till "sale plus" som "det här är om någon tecknar sig för ett plus-abonnemang, men inte om de samtidigt väljer att portera gammalt mobilnr"

Det borde dessutom ligga i tds eget intresse att förbättra detta om det nu är så att de får massa frågor om detta.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-08, 13:56 #17
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Vad gäller min kritik mot TD-supporten. Jag kan hålla med om att det har blivit bättre på sistone och jag kan förstå att de har väldigt mycket mail att besvara, mestadels ogenomtänkta struntfrågor. Men, när jag skickar en fråga typ denna tråd handlar om eller varför jag plötsligt droppas från 140 i kommission på Comviq ner till 40 är inga struntfrågor. Jag kan tänka mig att man kan prioritera vissa användare mer än andra, beroende på hur mycket trafik och försäljning man genererar. Men jag har ca sammanlagt ca 5-10 tusen unika per dag på mina sajter, försäljningen är inte fyskam heller, så det borde inte vara helt ointressant för TD att ta mina frågor seriöst. Av erfarenhet så känner jag att blir inte min fråga besvarad inom 2 dygn så har den försvunnit i någon hög och kommer aldrig att bli besvarad.

Jag har sagt det förut och säger det igen, ordentlig dokumentation/information och support skulle inte skada TD.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-08, 15:37 #18
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Kanske lite svårt att prioritera vissa mail för då måste man sitta och läsa igenom alla mail 2 ggr innan man svarar på frågan å då tar dubbelt så mycke tid att svara på dom som är mindre seriösa frågor.
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-09, 22:07 #19
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 8 2005, 11:17
Comviq betalar numera för porteringar, de ändrade nyligen. Halebop betalar inte heller för byten (man måste SMS:a för att byta).

Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-10, 09:35 #20
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by dee@Oct 8 2005, 15:37
Kanske lite svårt att prioritera vissa mail för då måste man sitta och läsa igenom alla mail 2 ggr innan man svarar på frågan å då tar dubbelt så mycke tid att svara på dom som är mindre seriösa frågor.
Det här fick jag läsa tre ggr innan jag förstod

Vill fö säga att jag är hyffsat nöjd med td's support, även om det ibland kan ta lite väl lång tid innan svar kommer.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017