FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mail från IIS:
"För att använda .SE:s nya produktionssystem, som tas i drift 12 februari, krävs liksom i det nuvarande systemet en giltig PGP-nyckel samt ett fungerande system för signering av e-postmeddelanden. .SE har testat ett 60-tal kombinationer av e-postklienter och PGP-verktyg för Windows och kommit till följande slutsats: enbart kombinationen Thunderbird + Enigmail + GnuPG fungerar perfekt, alla andra lösningar innebär problem av olika slag." Skall man skratta eller gråta? Hur inkompetenta får man bli...?
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, inte kommer jag sitta och skapa våra ansökningar manuellt. :P
//Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tittar och tittar och tittar i min kalender; men inte är det första april ännu.
Helt otroligt. Nytt lågvattenmärke från IIS. Jag förstår inte varför man fortsätter med ett mailbaserat system över huvud taget.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skrattade också gott åt detdär igår när det ramlade in i mailboxen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Är inte ombud längre men deras e-mailslösning är en riktig Hobbex-lösning.
1. otydliga/oläsliga felkoder 2. krånglig krypteringsprocedur (jag fick det aldrig att fungera med Outlook) 3. dålig/ingen översikt 4. ofta långsamt Ett enkelt webbgränssnitt skulle sparat många timmar, bara för mig. En annan sak som gör en fundersam är kravet på Orgnr/Personnr för alla som registrerar. Varför detta är bra har jag svårt att förstå. Utlänska organisationer som kanske vill ha en svensk hemsida med svenskt innehåll springer in i detta helt onödiga problem. "Stiftelsen skall särskilt främja utvecklingen av hanteringen av domännamn" - ja visa att detta högre stående syfte verkligen sitter i första vagnen hos IIS, det kan behövas nu efter att årsavgifterna infördes. Annars så är det väl lika bra att licensera ut NS-recordet för sedomänen till Loopia för t.ex. 20 miljoner per år och sluta tramsa... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
...men så har dom det statliga "monopolet" också.. Det finns inte många effektiva verksamheter i detta område tyvärr. Mest beroende på avsaknad av konkurrens...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
helt otroligt att de fortfarande tar fram lösningar för att registrara domännamn via windows mailklient?!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker det är lika fascinerande att de i stället för att ordna ett vettigt system själva tycker att att ombuden helt enkelt skall bta e-postklienter. Det är det bemötandet man får för att man betalar en årsavgift på 12 000... Mycket besynnerligt.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Deras gamla hederliga system verkar ha dött för stunden. Det är över 30 minuter sedan jag skickade en registreringsorder och jag väntar fortfarande på svar...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Var det alla pengarna gick till som de skulle använda till att förbättra registrationen? Bestämma vilken e-postklient ombuden skall ha?
De har säkert lagt ner 100.000 på den undersökningen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|