Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sälja domännamn (.nu avgifter?)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-14, 23:37 #1
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Hej äger en domän (counterstrike.nu) fråga mig inte varför jag äger den. Men har gjort det i några år nu, har aldrig haft något vettigt på den och tänkte försöka sälja den. Tror ni att det kan finnas någon chans att man kan sälja den till en vettig summa? Läste även något om $150 i överlåtelseavgift vilket känns som det överstiger priset jag kan tänkas få kanske.

Sen funderar jag även hur det fungerar med innestående belopp för tid jag betalt om jag skulle sälja den. Förnyade den nyligen.

Många frågor från en ny medlem, hoppas någon orkar ta sig tid att fundera på dom


mvh Mikael
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-14, 23:43 #2
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by MikaelB@Jun 14 2005, 23:37
Läste även något om $150 i överlåtelseavgift vilket känns som det överstiger priset jag kan tänkas få kanske.
Känns som du rimligtvis enkelt borde få en bra bit över ($150) 1 150 kr för domänen counterstrike.nu, eller är det ett spel som inte spelas längre?

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-14, 23:56 #3
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Spelet spelas väl i högsta grad än. Jag vet ärligt talat inte vad den kan vara värd endå, dom som spelar spelet har troligen en snittålder på 14 år och en inkomst på 950kr per månad. (om man ser till sverige iaf) Så därför känns det ju menlöst att försöka sälja den med en sådan avgift.

Kan tillägga att jag har 1000+ unika besökare varje månad (på en tom sida då) Om någon vill gissa på en värdering så vore det toppen.

mvh
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-14, 23:59 #4
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Släng upp en statistik och lägg ut domänet på sedo, missdomain och möjligen kontakta counter-strike.nu ?
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 03:05 #5
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
troligen en snittålder på 14 år och en inkomst på 950kr per månad. (om man ser till sverige iaf) Så därför känns det ju menlöst att försöka sälja den med en sådan avgift.
Lunarstorm har väl 13 år i medelålder på besökarna och omsätter många miljoner via SMS grejer, man skall inte underskatta en 14-åring med en mobil i handen som nyss fått studiebidrag.

Citat:
Kan tillägga att jag har 1000+ unika besökare varje månad
Jag tvivlar inte en sekund på det, men varför ha en tom sida? Om du lägger 2 timmar och gör en sida med information om Counter Strike så ökar du ju värdet på domänen. Typ info från wiki och några väl valda länkar skulle göra susen.

Under 10k skulle inte jag sålt den för det tror jag man kan få lätt.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 03:16 #6
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Thomas@Jun 15 2005, 03:05
Citat:
troligen en snittålder på 14 år och en inkomst på 950kr per månad. (om man ser till sverige iaf) Så därför känns det ju menlöst att försöka sälja den med en sådan avgift.
Lunarstorm har väl 13 år och omsätter många miljoner via SMS grejer, man skall inte
underskatta en 14-åringen med en mobil i handen som nyss fått studiebidrag.

Citat:
Kan tillägga att jag har 1000+ unika besökare varje månad
Jag tvivlar inte en sekund på det, men varför ha en tom sida? Om du lägger 2 timmar och gör en sida med information om Counter Strike så ökar du ju värdet på domänen. Typ info från wiki och några väl valda länkar skulle göra susen.

Under 10k skulle inte jag sålt den för det tror jag man kan få lätt.
Marknaden för counterstrike är väl typ gigantisk. Något i stil med 50% av alla som registrerar gratis subdomäner hos mig på 3W.se är ju typ olika counterstrike-klaner.

Att sälja till en CS-klan för 10k kan nog kanske bli lite svårt (om du inte hittar någon av de största, för de har väl sponsorer och grejjer om jag förstått allt rätt).

Annars att sälja till en utvecklare som är beredd att satsa på ett projekt mot den branschen är ju inte helt osannolikt och då kan du nog lätt få ut 5k-10k, speciellt om det är så många typeins.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 09:02 #7
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 290
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 290
Snacka med Nostra här på WN, mannen bakom counter-strike.nu och kolla om han är intresserad. Jag hade lätt köpt den men för tillfället så hade det blivit svårt med det finansiella =7
ArreliuS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 10:35 #8
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Hej igen, har fått några bud på den. Samt skickat iväg ett mail till counter-strike.nu

Har även lagt upp den på sedo.com så vi får väl se vart det bär

Ingen som har koll på vad som händer med redan betalt tid om man byter ägare på en domän?

mvh mikael
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 11:45 #9
crona crona är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 281
crona crona är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 281
Citat:
Originally posted by MikaelB@Jun 15 2005, 10:35
Ingen som har koll på vad som händer med redan betalt tid om man byter ägare på en domän?
Ofta är det så att registrarn tar ut en transferavgift för att hjälpa till med flytten av domänen. Sedan tillkommer, om det inte redan ingår, ett års förlängning av domänen. Så köparen får alltså den tid du har kvar på domänen samt ytterliggare ett år som han får betala till.
crona är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 18:03 #10
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Mailade nunames och fick svar nu, för att byta ägare på en .nu domän får jag betala

Citat:
There is a $150 USD Transfer Fee and a $30 USD
registration fee
Huga ockrare, mao 1359 SEK. Innestående tid återbetals inte eller tillfaller nya ägaren. Snålt! Nåja får väl se hur det går med försäljning av den, tack för svaren jag fått!

mvh Mikael
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017