FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Tänk då en som var ute efter målgruppen, enligt min prognos skall pengarna spenderade vara i hamn igen inom nåt kvartal eller 2. Jag menar idag kan man inte köpa nischad trafik för 1 kr. Sedan är ju bara type-ins'en en bonus, jag tror den kan rankas bra i sökmotorerna. Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vet inte om man ska ge sig in och börja bidda mot Thomas haha.. 2200kr?
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Och det är innan google fått nys som siten. Thomas
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man måste sära på vad domänanmnet (oavsett liknande domän) är värt och vad sidan/innehållet kan bli värd i framtiden.
Det finns flera alternativ att få ut det bästa möjliga från namnet. Ett ex är: Domännamnet är så pass målinriktad som den kan bli och om jag vore MB här så skulle jag behålla domänet (om du inte får riktigt bra betalt förståss) och låta en större aktör på marknaden lägga upp en sida under din domän då naturligtvis mot en månadskostnad samt en fastslagen bindningstid eller med en option att få köpa domännanamnet efter en viss tidsperiod eller storlek på hela siten. Skulle en större sida vara beredd att betala xxx skr per 1000 unika per månad med möjlighet till att kanske 10 dubbla unika på kort tid? You bet! Låt ett företag etablera sin site och bygga upp en stadig trafik genom länkar och annat under en längre tid. Det gör att de snart kommer att dra in pengar från deras sida och ditt domännamn. Efter det så ger du dem ett erbjudande att köpa domännamnet vilket de kommer att göra och samtidigt betala betydligt mer än de skulle idag speciellt då de kanske har lagt ner både tid o pengar under en lång på länkar, ads etc etc Det här generar inget arbete för dig ock du vet att du tjänar mer och mer allteftersom trafiken flyter in och inte minst att du kan ta ut en rejäl summa för domännamnet när du vill sälja den. - Är det här verkligen genomförbart? Tusentals sidor gör så här idag, de har ett namn som passar målgruppen, kontaktar större siter med tex ovanstående förslag och när verksamheten står på topp så säljer de domännamnet till siteägaren. Mycket bättre än att sälja namnet idag för några tusen. Det finns många andra enkla sätt som inte många tänker på men som är en guldgruva med ett domän namn som ovanstående men det tar vi vid ett senare tillfälle. Hur du än gör så lycka till och om det är något du undrar över så finns det många kompetenta personer här på forumet med lång erfarenhet som säkert kan hjälpa dig. / Tomas edit: stavningen som vanligt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Enda jag ser som skulle få någon att köpa domänen är trafiken.
Och 30 unika om dagen inte är inte mkt att hurra för när det gäller spel. Men det är bara så jag ser det, sen att ni värderar den till 10k så är det upp till er. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
En site (som iof inte är ett lika bra namn kanske) som jag är delägare till håller just nu på med ovanstående. Vi fick en förfrågan om att sälja allt till ett större företag men nu kommer det att bli enl ovanstående modell då det är en av de riktigt stora som kommer att gå in som köpare med just en option på att få köpa hela siten efter en fastslagen period. - varför säljer vi den inte direkt. Vi har tappat intresset för siten och för att ta den till nästa steg så det är bättre att nya personer kommer in och tar över den mot att vi får behålla vissa av intäkterna samt får en viss abonnemangsavgift löpande varje månad som växer med sitens storlek. edit: samt att vi naturligtvis får löpande inkomster från vår tidigare annonserinf då det är en sk "membership site" med "några" medlemmar.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är kanske svårt att se värdet i domänen när man inte vet vad som egentligen händer inom esport-världen. counter-strike.nu leder till en av sveriges största spelportaler. Det är ett väl "inarbetat" namn för de som sysslar med kånter-strajk och annan esportverksamhet. Tänk då på alla de som missar bindestrecket och skriver counterstrike.nu eller alla de som helt enkelt skriver så för att de testar om de kommer till en sida med relaterat innehåll.
Det blir en hel del trafik och tar man tillfället i akt och köper domänen så kan man tjäna in lite trafik. Men om man nu är ännu smartare så har man någon form av verksamhet som kan kopplas till counter-strike. Typ spelservers och bnc-verksamhet som går hand i hand med esportscenen. En sådan domän skulle kunna vara en bra investering för mig eftersom jag erbjuder diverse tjänster som riktar sig mot s.k. klaner. Iåf så kan 10k vara ett önskepris men det är inte omöjligt. Det finns säkerligen alltid någon kotte som får en fix idé och genomför den. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|