Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Gör tågvärdarna rätt eller fel?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-05-17, 17:46 #33
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Nej det är simpelt, man får anpassa livet efter inkomster beräknat på utgifter.
......
Vet inte om jag hänger med, du skriver inte alltid så sammanhängande. Det jag reagerade på var din relation mellan kollektivtrafikspris och taxiresor för 20 - 30k. Att det vore ett rimligt pris för kollektivtrafiken?

Sen vet jag inte om du ser hälso- och miljöfördelarna med kollektivtrafiken. Mycket trafik i stadskärnorna leder till mindre bra luft.

Sen säger mig min empiriska studie - genom mina levnadsår - snarare att folk bor längre ifrån stadskärnarn (här pratar vi närområden till större städer) för att de inte har råd att lägga 10 milj (som du beskriver det) på en lägenhet. Sen, bara för att de sparat in pengar på ett billigare boende säger det inte att de har ofantligt mycket mer pengar över till andra saker, som exempelvis kollektivtrafik för det.

Du får nog börja ta med i dina tankebanor att samhället/världen hade inte fungerat om vi bara har människor som tjänar större summor pengar. Med detta menat att endel människor har mindre gott ställt och inte samma förutsättningar att spendera.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017