Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Swemedia?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-15, 09:49 #81
TonyF TonyF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
TonyF TonyF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Hej, Layali!

Vår uppfattning av förloppet ovan skiljer sig radikalt från din. Skillnaden är att din historia enbart bygger på efterkonstruktioner och hörsägen.
Vi kan i detta fall verifiera att vi inte begått något misstag, i och med att vi för säkerhets skull alltid tar en beställning
när ett avtal skall ingås. Och det gör vi alltid för att undvika missförstånd som detta.

För det första så kan vi inte nog poängtera att vi aldrig någonsin under några omständigheter säger att vi ringer från Google.
Har du uppfattat det så, så är det ditt misstag. Du nämner att du var "helt förvirrad" under samtalet, och under de perioder då du är
"helt förvirrad" bör du inte ingå affärsavtal med andra företag.

För det andra så har vi en beställning där det klart och tydligt framgår att du blivit kontaktad av Swemedia och ingen annan, och att beställningen avser
medverkan på sökmotorn Google. Det kan inte bli tydligare än så.

För det tredje så insinuerar du att vi hyser "oseriösa säljare" i vår organisation. Vi erbjuder inte våra annonseringar gratis, på samma
vis som du förmodligen inte erbjuder kostnadsfria magdanser. Att vi, vid vissa tillfällen har erbjudanden är inte märkligare än att vi, vissa veckor
har kampanjpriser beroende på vilken marknad vi för närvarande bearbetar. Du har ett koncept på din hemsida som du kallar för "Summer Camp".
Detta är också ett tidsbegränsat erbjudande, och det föreligger ingen skillnad i våra förfaranden.

"Då satt han och väntade på mitt svar, och jag kom mig inte för att avbryta, eftersom jag blev helt förvirrad."

Det är här som din smutskastning av oss fullständigt havererar. Om du är "helt förvirrad" och börjar sprida märkliga rykten, så är
det snarare din trovärdighet som brister. Detta gränsar nästan till förtal, och brukar ofta föranleda att juridiska åtgärder vidtas då din
ryktesspridning på sikt skadar vår verksamhet.

"Jag gick vidare till ett par chefspersoner, som i princip sade att jag ljög, och hotade enbart med inkasso om jag inte betalade."

Du har inga belägg för detta. Vad vi påstår är att du far med osanning när du säger att vi utger oss för att representera eller ringa från Google.
Om du inte vill kännas vid en beställning du gjort, som skötts på korrekt sätt, så går ärendet givetvis till inkasso om du beställer
en tjänst som du inte ämnar betala för.

Avslutningsvis tycker vi det är märkligt att du samtligt som du ingått ett avtal med oss blir kontaktad av en "kollega i branschen" (behöver inte nämna några namn mer än att företaget och personen är väldigt aktiv i denna tråd) och därefter helt plötsligt vill avbeställa ditt införande grundat på ångerrätt enl. konsumentköplagen. När du får besked från vår ekonomiavdelning att det inte går då din annonsering är aktiverad´, kommer du helt plötsligt på att vi har sagt att vi ringer från Google m.m. och hotar att med hjälp av denna "kollega i branschen" kontakta Google för att försöka misskreditera oss.

Om man istället står för de avtal som man ingår så blir affärsrelationen så mycket bättre.

/Tony
TonyF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-15, 13:09 #82
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by TonyF@Jun 15 2007, 09:49
Hej, Layali!

Avslutningsvis tycker vi det är märkligt att du samtligt som du ingått ett avtal med oss blir kontaktad av en "kollega i branschen" (behöver inte nämna några namn mer än att företaget och personen är väldigt aktiv i denna tråd) och därefter helt plötsligt vill avbeställa ditt införande grundat på ångerrätt enl. konsumentköplagen. När du får besked från vår ekonomiavdelning att det inte går då din annonsering är aktiverad´, kommer du helt plötsligt på att vi har sagt att vi ringer från Google m.m. och hotar att med hjälp av denna "kollega i branschen" kontakta Google för att försöka misskreditera oss.

Om man istället står för de avtal som man ingår så blir affärsrelationen så mycket bättre.

/Tony
Inte för att jag blir mycket förvånad men här har du fel i sak och eftersom du i praktiken nästan har namngett oss så kan jag tala om hur det gick till.

Layali sökte på Google efter ert företagsnamn efter att ni hade ringt henne och hon hittade denna tråden och kontaktade oss eftersom hon såg som du riktigt beskrev i din tråd att vi varit flitiga i antalet inlägg.
Jag sa till henne att försöka annulera ordern hos er och det gick ju inte alls bra sett ur hennes synpunkt.

Då tipsade jag henne att säga om NI inte släpper den ordern så kommer FinnMera förmedla Layali:S kontaktuppgifter till vår kontaktperson på Google så att hon kunde förmedla hur hon uppfattade ert samtal,
vidare att Layali själv skulle registrera sig här på WN och beskriva hur Hon uppfattade samtalet mm.

Till min förvåning så tog ni inte det erbjudandet och här ser ni ju följderna av det.

Självklart Tony så har FinnMera ett egenintresse i att försöka förhindra att Internetbranschen hamnar i samma träsk som gamla katalogbranschen, så här kommer jag även fortsättningsvis att hjälpa kunder som då har "missförstått er" och som är arga eller besvikna att få kontakt med någon hos Google så att de kan förmedla deras version av hur ni presenterar er.

Det är med stor tillförsikt som jag går in i arbetet med att få fram en branschstandard via Swedma.
Framtagning av denna branschstandard är just tänkt för att förhindra onödiga "missförstånd" samt att kunderna som går via deras reviderade företag ALLTID skall veta vad de betalar till Google för ett klick/besökare och vilken synbarhet de har på Google genom att man alltid skapar rapportmallar från Google:s egna system som automatiskt mailas till kunden utan chans till någon manipulation.

Mvh
FinnMera
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-15, 17:29 #83
bananens avatar
bananen bananen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 92
bananen bananen är inte uppkopplad
Medlem
bananens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 92
Har med stort intresse läst igenom tråden och bilden av Swemedia är ju uppenbart annorlunda beroende på vem som uttalar sig.

Efter att ha talat med en bekant som jobbar på swemedia och en annan som slutat på Swemedia så finner jag iaf inget tvivel i att det används mkt tvivelaktiga metoder för att sälja saker, tex annonser på riksdelen.
bananen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-15, 21:57 #84
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
/me vote: Sticky!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-17, 23:31 #85
Layali Layali är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 2
Layali Layali är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 2
Tony, jag är glad för att du svarade, eftersom vilken läskunnig person som helst ser att dina argument är väldigt luddiga. Ang inspelningen, där bemöter du ju inte ens mitt påstående att ni nämner Swemedia först där, utan du säger enbart att inspelning skett. Ja? Har jag påstått något annat? Att du kan jämföra en försäljningsmetod, som innebär att en säljare ringer upp kund, för stressa fram ett avtal pga ett erbjudande som går ut några timmar senare med en kurs som kunden själv söker fram via kurskatalog eller hemsida, som dessutom inte har något som helst "specialerbjudande" är löjligt. Att kursen är tidsbegränsad är väl för tusan en helt annan sak! Tony, det är inte ett erbjudande, det är en faktisk kurs som kostar det den kostar, oavsett när man anmäler sig! Och initiativet tas helt och hållet av kunden! Jag har inga telefonförsäljare, och tänker aldrig skaffa några heller.

Ditt "förvirrad"-argument tycks komma från en treåring som blivit av med hink o spade i sandlådan. Där får du hållas själv, det tänker jag inte ens bemöta.

Först säger du att jag efterkonstruerar när jag påstår att ni hotade med inkasso, sedan säger du att det är självklart att ärendet går till inkasso om man inte betalar. Jaha? Vart vill du komma?

Jag vidhåller: Era försäljninsmetoder är tvivelaktiga, som en annan medlem här tidigare uttryckte saken. Om ni vill måna om ert företag, och slippa figurera i t ex forum som detta, så borde ni kanske göra något åt det.

Jag avslutar med att citera ett mejl, som av misstag skickades till mig av någon som vi kan kalla X på Swemedia till någon vi kan kalla Y på samma företag. Detta efter att jag hade haft ett låååångt samtal med X, där jag tog upp alla de saker som jag var missnöjd med ang swemedia. Det innehöll inte fraserna "Oj, tråkigt en missnöjd kund" eller "vi måste se över våra rutiner" eller annat relevant. Utan enbart dessa något torftiga rader, som jag tycker sammanfattar Swemedias företagskultur på ett visserligen kort, men dock målande sätt:

"Hon betalar. Sa att hon ska skriva att inlägg i spalten!"
Layali är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 11:54 #86
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
Jag ställer mig i ledet tillsammans med de som hävdar att Swemedia
kör med Bluff o båg metoder!

Har ingen Personlig erfarenhet av swemedia men en bekant hade telefonkontant
med en säljare här om dagen och trots att de bara disskuterade Möjligheter
så fick han en orderbekräftelse till sin mail.

Fick detta mail vidarebefodrat till mig tillsammans med PDF-orderbekräftelsen
så jag vet vad jag har sett!
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 15:00 #87
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by Finnmera@May 28 2007, 14:18

Så nu är det 5 företag i Sverige som har den högsta nivån på GAP (Google Advertising Professionals).
Har detta förändrats? Stefan på Swemedia uppgav nyss att det bara var två andra företag förutom de själva som uppnått den nivån.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 15:12 #88
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Och nu är det sex stycken företag
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 15:19 #89
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Så nu är det 5 företag i Sverige som har den högsta nivån på GAP (Google Advertising Professionals).
Har detta förändrats? Stefan på Swemedia uppgav nyss att det bara var två andra företag förutom de själva som uppnått den nivån.
Nu är det faktist hela 6 st

Tror jag har hittat vem som sitter och startar om Traderas kampanjer hela tiden på Google, de lär ju inte klara av Googles lägsta nivå på CTR men det kostar ju bara 50 kr att starta om så det kan det ju vara värt för profileringsvärdet är ju enormt med det stuket.

Här hittar ni vilka som är godkända Company:s på Google

http://www.whoisagap.com/companies/sweden.html
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 15:39 #90
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by hubbert@Jun 18 2007, 15:12
http://www.whoisagap.com/companies/sweden.html
Oops spammar visst med gamla nyheter ser jag sorry.
Bra att du har koll Hubbert
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017