FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Då det uppkommit några frågor i denna tråd kring vår verksamhet så tänker jag försöka besvara dem efter bästa förmåga. I vår verksamhet lurar man ingen, som en del påstår i detta forum . Vi levererar en tjänst, efter att vi kontaktat och noga presenterat vilka vi är, för de företag som är intresserade av de produkter vi arbetar med. Ett gammalt inlägg har mycket riktigt gjorts av en före detta medarbetare i vår verksamhet som tydligen inte var riktigt på det klara med att vi inte på något sätt är ”anlitade” av Google. Enskilda missförstånd uppstår givetvis i en stor verksamhet med en stor kundkrets. Men vi försäkrar att vi arbetar kontinuerligt och uppriktigt i vår verksamhet med att åtgärda alla brister och missuppfattningar som tyvärr kan uppstå i enstaka fall mellan oss och våra kunder. Svaren på de övriga frågorna torde vara givna för de som vet vad vi arbetar med, men det verkar inte vara tillräckligt så vi gör ytterligare ett försök: Google har inga avtalsknutna återförsäljare. Däremot erbjuder vi företag, sponsrade länkar samt all administration kring dessa. Vår erfarenhet samt de volymer vi arbetar med gör att vi kan tillhandahålla mycket effektiva annonskampanjer. Detta torde också vara uppenbart för de som någon gång arbetat under längre perioder med att lägga upp och administrera stora volymer av Google-annonseringar. Vi har sedan en tid tillbaka uppfyllt statusen för Google Adwords Qualified Individual, som ett led att ytterligare öka vår kunskap, erfarenhet och professionalism kring Googles annonsprogram. Allt för att kunna tillhandahålla en effektiv marknadsföringen på nätet för våra kunder. Prissättningen som diskuteras skiljer sig markant mellan olika företag. Återger här ett avsnitt om hur Google själva beskriver sin prismodell: Your keyword-targeted ad is ranked on search results and content pages based on its maximum cost-per-click (CPC) - or maximum cost-per-impression (CPM) for site-targeted ads - and Quality Score. Having relevant ad text, a high CPC (or for site-targeted ads, a high CPM), and a strong CTR will result in a higher position for your ad. Because this ranking system uses well-targeted, relevant ads to help determine your ad's position, your ad can't be locked out of the top position based solely on price. Mer information om företaget hittar ni på vår webbplats. Vi tycker att som en seriös och hårt arbetande verksamhet, är det mycket tråkigt att bli baktalade på detta vis på nätet. Undanbeder oss att personer med uppenbarligt illvilliga avsikter far med osanningar och märkliga spekulationer på nätet. Vidare anser vi härmed saken vara utagerad. De som har ytterligare synpunkter och frågor är alltid varmt välkomna att kontakta mig direkt. Önskar alla en god fortsättning! Tony |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har ni slutat med att öppna era samtal med att ni ringer från Google ? Har ni slutat med att ha med Googles logotype i era Annonskorrektur och fakturor till kunderna ? Och sist men inte minst vad har ni att säga om det som redan har skrivits om här i tråden sedan tidigare men som du inte kommenterade i ditt inlägg ? Jag tänker då främst på det som är kopplat till er www.riksdelen.se. Johan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Johan!
Roligt att du tar dig tiden för att hjälpa oss att reda ut det som felaktigt skrivits om företaget och dess produkter. Då vi arbetar inom samma bransch vinner man mer på att samarbeta än att motarbeta. Precis som du själv skriver i tråden blev ni ”duktigt ansatta av Google” då ni började jobba med deras produkter. Det är väl inte riktigt den erfarenheten vi haft med Google, men även vi blev i början tillrättavisade då vi inkluderade deras logotyp i utskick till våra kunder. Detta slutade vi med omgående då vi fick veta att detta inte är tillåtet. Det har aldrig förekommit att vi presenterar oss med att ”vi ringer från Google” eller liknande. Vi presenterar oss som Swemedia, och berättar om de produkter vi arbetar med. Angående din sista fråga, som berör vår sökmotor så tycker jag det är synd att vissa av skribenterna i tråden inte kontrollerar sina ”fakta” tillräckligt väl innan man postar inlägg. Domänen registrerades första gången den 25 augusti 2005. Denna information går att få genom att ringa .se:s kundtjänst på telefon 08-452 35 00 Åter igen: vi undanber oss att man far med osanningar och märkliga spekulationer på nätet. De som har ytterligare synpunkter och frågor är alltid varmt välkomna att kontakta mig direkt. Önskar dig och Finnmera ett bra och framgångsrikt 2007! MVH Tony |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men det bästa av allt är att en av era säljare ringde upp vår Anders Flygare och öppnade med den meningen och ville sälja sponsrade länkar till oss. Så det är uppenbart att ni ville åtminstone tidigare åka snålskjuts på Google: starka varumärke. Vidare så tycker jag inte att du svarade på min tidigare fråga om www.riksdelen.se Är det bara illasinade kollegor som påstår att ni gjorde en satsning på att kunna sälja egna sponsrade länkar där ? Likaledes detta om att ni hade tillfälligtsvis "ett eget websök" på riksdelen fram tills dess att Google kontaktade er ? Sist men inte minst likheten mellan riksdelen och Edsa förlag:s www.lokaldelen.se (här tror jag att vi kan bjuda in marknadsavdelningen på Edsa förlag så att de kan vara med och kommentera om så krävs). När vi blev ansatta av Google angående att vi hade deras loga på vår hemsida så vill jag bara tillägga att vi hade ett skriftligt godkännande från deras legacy team i Californien daterat ca 4 månader innan de började att ändra sig. Men om du menar att Swemedia jobbar inte så längre så lär ju det visa sig framgent. Med andra ord upp till bevis ! Mvh Johan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hittade denna tråd då jag hade anledning att kolla upp en telefonförsäljare från Swemedia som i fredags, 9 mars, ringde och sa sig "jobba åt Google". Säljaren gav sken av att ha auktoritet genom Google tills jag tydligt visade med mina motfrågor att jag inte trodde på hans påståenden.
Jag kan hålla med TonyF från Swemedia att samtalstonen i detta forum är onödigt rå men den innehåller även konstruktiva inlägg av 1337pm som kontaktade er direkt. Kritikens kärna kan jag alltså hålla med om: Swemedia påstår felaktigt att de jobbar på uppdrag av Google trots att deras talesman i detta forum TonyT påstår annorlunda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om du är det så kan sända mig ett PM med dina kontaktuppgifter så kan jag nog få vår kontaktperson från Google att höra av sig till dig. Dom menar att de är tillsagda och varnade, och om de trotts allt fortsätter så kanske de tar till mer krafttag. Mvh Johan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej Joppedi!
Jag heter Niclas och jobbar som försäljningschef för Region Syd på Swemedia. För att kontrollera vad som skett i ert fall skulle jag gärna vilja veta vilket företag du representerar. På så sätt kan jag kontrollera vilken medarbetare som har varit i kontakt med dig. Våra medarbetare använder sig inte av den typ av formuleringar som du ovan beskriver. Vi poängterar återigen: våra medarbetare presenterar sig med att de ringer från Swemedia och att vi arbetar med sponsrade länkar på sökmotorn Google. Jag har pratat med Tim som jobbar som försäljningschef för Region Norr och ansvarar för våra kunder som annonserar via Yahoo, MSN och Altavista. Deras kundsamtal utförs på samma sätt som när vi erbjuder sponsrade länkar på Google. Konstigt att vi inte har haft ett enda missförstånd sen den här tråden startades gällande dessa produkter. Detta är för mig helt obegripligt? I dagsläget har vi cirka 4,300 annonserande företag på Googles sponsrade länkar, och om det i något enstaka fall inträffat att någon kund missuppfattat oss och tror att vi arbetar för Google är vi givetvis väldigt angelägna om att reda ut detta. En avslutande fråga till Johan på Finnmera. Som vi förstått så är du väldigt aktiv på nätet när det gäller att kommentera fritt kring konkurrenter i din bransch. Vi är inte ensamma om att ha råkat ut för era kreativa kommentarer: http://www.mediaanalys.se/somsagt/?p=223 Vi är nyfikna på hur Finnmera inleder sina säljsamtal och presenterar sin verksamhet? Vänligen upplys oss, då du verkar ha synpunkter på hur vi arbetar. Hoppas på ett svar, och önskar er trots allt framgång! Med vänlig hälsning Niclas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|