FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
men jag som företagare tycker ju inte det ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Javisst, jag har inte påstått något annat. men jag som företagare tycker ju inte det sen är jag väl lite för van med tradedoublers system också [/quote] Egentligen är det precis samma pengar som alltid ska betalas in till Skatteverket. Vems avgift det är kan säkert diskuteras, men det är ju bara en avgift som alltid ska in till staten vid alla utbetalningar till privatpersoner. Det är ju bara att man måste som affiliate ta reda på och komma ihåg vad som ingår i kommissionen och vad som inte ingår. Alltså, det är ingen skillnad om dom har den här ordningen eller om dom istället drar av det från kommissionen och annonsöerna höjer kommissonen motsvarande. Vill du som annonsör komma blilligare undan är det ju bara att sänka kommissionen, det går ju tydligen att gå ner till 5 öre/klick i Double. Resultatet blir nog inte det ni önskar, men är det bara att ni vill betala mindre så går det ju.
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja precis, så jag tycker faktist att det system double körs med egentligen är bättre, då det för en affiliate måste vara mycket roligare att ~ 30% försvinner i avgifter och inte som hos td där nästan 50% går bort.
Jag hållre med double och tycker att denna avgift ska ligga hos företaget, då när du t.ex är anställd hos ett företag aldrig bråkar om arbetsgivaravgiften - det är ju en avgift som arbetaren får betala utöver din lön. Bara namnet "arbetsgivaravgifter säger väl rätt mycket ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På td kan man ju välja om man vill ta ut pengarna som lön eller som företag och i det senare fallet slipper man ju soc och innehållen skatt. Jag vet inte om double bara vänder sig till privatpersoner (vet någon?), men jag tycker td's system är bättre - som affiliate kan man välja hur man tar ut pengarna och som annonsör vet man alltid vad en annons kostar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Double drar av 32% skatt på privatpersoner och lägger på 25% moms på företags provision. Det blir ju precis som en fakturabetalning där företagaren betalar vidare momsen till skatteverket sedan. Har man asså fått pengar från Double utbetalade till en som företagare så har man fått hela sin provison + moms utbetalad.
Är det inte så TD gör också? (ej fått utbetalning av TD) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr Annonserande företagen får en faktura från TD på 10 kr + TD provison + moms Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% arbetsgivaravgift - ca 30% skatt = ca 5 kr... TD stoppar provisonen i fickan Företag får ut 10 kr + moms... TD stoppar provisionen i fickan Double: Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr Annonserande företagen får en faktura från double på 10 kr + 30% arbetsgivaravgift + double avgifter + moms Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% skatt = ca 7 kr... double stoppar avgiften i fickan Företag får ut ca 10 kr + moms.... TD stoppar avgifter i fickan... men var tar arbetsgivaravgiften, som annonserande företagat betalade, vägen? Till double troligen. TD system är klart bättre... Både annonsören och affiliate vet nästan exakt vad man betalar och man får. Hos double får man räkna mer och dessutom blir företag blåsta på arbetsgivaravgiften. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
||||
Supermoderator
|
robertsson har naturligtvis rätt i ovanstående inlägg. Om det ska vara ett rättvist system krävs naturligtvis att man inte blandar in arbetsgivaravgifter i kommisson till företag. Double kan behöva förklara sin matematik efter helgen.
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har själv annonserat på TD och kan meddela att de också tar en procentavgift (30%) på provisionen som betalas till affiliates. Saken är den att de kallar inte detta för arbetsgivaravgift utan transaktionsavgift vilket gör att många kanske inte tar detta som en "avgift" i tankesättet.
Min faktura bestog av månadsavgift + transaktionsavgift 30% + moms |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men jag håller med om att double borde ändra sitt system, man borde förutsätta att alla som är någorlunda seriösa har ett företag eller åtminstonde F-skatt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|