Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Double.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-28, 21:45 #71
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Mycket flitig postare
Joels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dee
Citat:
Originally posted by -programmer@Jan 28 2005, 21:34
Citat:
Originally posted by -dee@Jan 26 2005, 18:09
Citat:
Ursprungligen postat av Dejv
Är det någon som vet ungefär hur mycket man får behålla av det man tjänar på Double? Har mailat support för flera dagar sedan, men inte fått något svar än...
Någon här som fått utbetalning av Double? Har det fungerat bra i sådana fall? Pengarna i tid?
32% går i skatt, resten betalas ut den 27e varje månad till ditt bankkonto.

Japp, arbetsgivaravgifterna får företagen som annonserar betala h34r:

Det är väl bättre om annonsören betalar sin egen avgift än att lägga detta på affiliaten?
Javisst, jag har inte påstått något annat. :huh:
men jag som företagare tycker ju inte det sen är jag väl lite för van med tradedoublers system också h34r:
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-28, 22:48 #72
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dee
Det är väl bättre om annonsören betalar sin egen avgift än att lägga detta på affiliaten?
<!--QuoteBegin--programmer[/i]
Javisst, jag har inte påstått något annat.
men jag som företagare tycker ju inte det sen är jag väl lite för van med tradedoublers system också
[/quote]
Egentligen är det precis samma pengar som alltid ska betalas in till Skatteverket. Vems avgift det är kan säkert diskuteras, men det är ju bara en avgift som alltid ska in till staten vid alla utbetalningar till privatpersoner. Det är ju bara att man måste som affiliate ta reda på och komma ihåg vad som ingår i kommissionen och vad som inte ingår. Alltså, det är ingen skillnad om dom har den här ordningen eller om dom istället drar av det från kommissionen och annonsöerna höjer kommissonen motsvarande. Vill du som annonsör komma blilligare undan är det ju bara att sänka kommissionen, det går ju tydligen att gå ner till 5 öre/klick i Double. Resultatet blir nog inte det ni önskar, men är det bara att ni vill betala mindre så går det ju.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-28, 23:32 #73
Joels avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Joels avatar

Ja precis, så jag tycker faktist att det system double körs med egentligen är bättre, då det för en affiliate måste vara mycket roligare att ~ 30% försvinner i avgifter och inte som hos td där nästan 50% går bort.

Jag hållre med double och tycker att denna avgift ska ligga hos företaget, då när du t.ex är anställd hos ett företag aldrig bråkar om arbetsgivaravgiften - det är ju en avgift som arbetaren får betala utöver din lön.
Bara namnet "arbetsgivaravgifter säger väl rätt mycket
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 17:23 #74
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
På td kan man ju välja om man vill ta ut pengarna som lön eller som företag och i det senare fallet slipper man ju soc och innehållen skatt. Jag vet inte om double bara vänder sig till privatpersoner (vet någon?), men jag tycker td's system är bättre - som affiliate kan man välja hur man tar ut pengarna och som annonsör vet man alltid vad en annons kostar.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 18:33 #75
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
Originally posted by Max@Jan 29 2005, 17:23
På td kan man ju välja om man vill ta ut pengarna som lön eller som företag och i det senare fallet slipper man ju soc och innehållen skatt. Jag vet inte om double bara vänder sig till privatpersoner (vet någon?), men jag tycker td's system är bättre - som affiliate kan man välja hur man tar ut pengarna och som annonsör vet man alltid vad en annons kostar.
Double vänder sig till företag och det konstiga är att när jag får ut pengarna till företaget så får jag inte med arbetsgivaravgiften. Var tar den vägen? Tradedoublers metod är klart mycket bättre!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 18:48 #76
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Flitig postare

Double drar av 32% skatt på privatpersoner och lägger på 25% moms på företags provision. Det blir ju precis som en fakturabetalning där företagaren betalar vidare momsen till skatteverket sedan. Har man asså fått pengar från Double utbetalade till en som företagare så har man fått hela sin provison + moms utbetalad.

Är det inte så TD gör också? (ej fått utbetalning av TD)
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 19:12 #77

Citat:
Originally posted by dee@Jan 29 2005, 18:48
Double drar av 32% skatt på privatpersoner och lägger på 25% moms på företags provision. Det blir ju precis som en fakturabetalning där företagaren betalar vidare momsen till skatteverket sedan. Har man asså fått pengar från Double utbetalade till en som företagare så har man fått hela sin provison + moms utbetalad.

Är det inte så TD gör också? (ej fått utbetalning av TD)
TD:

Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr
Annonserande företagen får en faktura från TD på 10 kr + TD provison + moms
Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% arbetsgivaravgift - ca 30% skatt = ca 5 kr... TD stoppar provisonen i fickan
Företag får ut 10 kr + moms... TD stoppar provisionen i fickan

Double:

Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr
Annonserande företagen får en faktura från double på 10 kr + 30% arbetsgivaravgift + double avgifter + moms
Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% skatt = ca 7 kr... double stoppar avgiften i fickan
Företag får ut ca 10 kr + moms.... TD stoppar avgifter i fickan... men var tar arbetsgivaravgiften, som annonserande företagat betalade, vägen? Till double troligen.

TD system är klart bättre... Både annonsören och affiliate vet nästan exakt vad man betalar och man får.
Hos double får man räkna mer och dessutom blir företag blåsta på arbetsgivaravgiften.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 19:59 #78
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

robertsson har naturligtvis rätt i ovanstående inlägg. Om det ska vara ett rättvist system krävs naturligtvis att man inte blandar in arbetsgivaravgifter i kommisson till företag. Double kan behöva förklara sin matematik efter helgen.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 20:24 #79
Flitig postare

Flitig postare

Jag har själv annonserat på TD och kan meddela att de också tar en procentavgift (30%) på provisionen som betalas till affiliates. Saken är den att de kallar inte detta för arbetsgivaravgift utan transaktionsavgift vilket gör att många kanske inte tar detta som en "avgift" i tankesättet.

Min faktura bestog av månadsavgift + transaktionsavgift 30% + moms
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 20:45 #80
obes avatar
obe obe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
obe obe är inte uppkopplad
Medlem
obes avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by dee@Jan 29 2005, 21:24
Jag har själv annonserat på TD och kan meddela att de också tar en procentavgift (30%) på provisionen som betalas till affiliates. Saken är den att de kallar inte detta för arbetsgivaravgift utan transaktionsavgift vilket gör att många kanske inte tar detta som en "avgift" i tankesättet.

Min faktura bestog av månadsavgift + transaktionsavgift 30% + moms
Men de drar dessutom arbetsgivaravgiften för privatpersoner som är affiliates, dvs inte samma sak som double.

Men jag håller med om att double borde ändra sitt system, man borde förutsätta att alla som är någorlunda seriösa har ett företag eller åtminstonde F-skatt.
obe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017