FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Tack för klargörelsen, hoppas det kommer rulla på och bli rätt nu.... En tanke till bara. På utbetalningen till företag står det "lön"... Min bokföringskille blir lika fundersam varje månad när han ser detta. Skulle ni inte kunna skriva "double" eller något liknande på företgsutbetalningar. Dessutom stämmer inte datum i utebetalningsstatisken på double med verkligheten. Oftast kommer pengarna 2-3 dagar tidigare, även blir bokföringskillen fundersam över. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det naturliga, som diskuterats tidigare, vore väl att soc dras från privatpersonens ersättning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
![]() Som det är nu så tar vi alltså bara 30% på privatpersoners provision vilket om du frågar mig gör vårat system bättre både för företag och för privatpersoner. Känns som att folk är allt för vana vid TradeDoublers avgifter som trotts allt är högre ... fast det ser ni ändå inte? ![]() Citat:
Citat:
* Privatpersoner får sin provision utbetalad minus skatt (-32%). * Företag med momsreg. nr. får provision utbetalad med moms (+25%). Citat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
|
Citat:
Om jag som annonsör annonserar så vill jag veta vad det kommer kosta. Om jag sätter ett click-pris till 50 öre eller avslut till 100 kr, så vill jag vet att det kommer kostar mig 50 öre/100 kr inte kanske 100 kr men kanske 133 kr... Varför skulle det vara en bättre dela för Double att gå över till TD's modell. Det är ju inte double som behåller pengarna utan dom går in till skatteverket. Om jag sätter ett pris på 100 kr/ avslut och det går till en privatperson så får double betala in ca 30% arbetsgivaravgift och ca 30% skatt. Resterande ca 50 kr går till affiliaten. Om det är ett företag så får företaget ut hela hundralappen.... Vad tjänar eller förlorar double på att gå över till denna modell, det kan jag inte förstå, klart och enkelt och alla fattar vad dom betalar och vad dom får ut! Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
|
Citat:
Varför ska double ta 30% provision från alla helt plötsligt??? Jag förstår inte detta!!! När jag blev annonsör hos double i oktober så frågade jag om double tar ut trafik/provison/fömedlings avgift (ja kalla den vad du vill, en avgift som double stoppar i sin ficka) för trafiken utöver FASTA månadsavgiften. Svaret blev NEJ. Bara en FAST MÅNADSAVGIFT. Då ställer jag samma fråga idag. Tar double idag ut någon trafik/provison/fömedlings avgift (ja kalla den vad du vill, en avgift som double stoppar i sin ficka) för trafiken utöver den fasta månadsavgiften? Om ja, hur mycket? Om nej, vad är problemet med TD modellen? Jag sätter ett avslutpris på 100 kr. Double fakturerar mig 100 kr. Privatpersoner får ut 100kr - ca30% arbetsgivaravgift - ca30% skatt = ca 50kr Företag får ut 100kr. Momsen är inte med i kalkylen men läggs på så klart. Var i denna kalkyl skulle double tjäna 30% provision som du skriver? Detta är ett solklart och enkelt system! Allt annat blåser oss annonsörer på pengar! Jag är INTE ute efter att double inte ska tjänar pengar, klart dom ska tjäna pengar för det är en bra tjänst dom erbjuder MEN det är MYCKET irriterande som annonsör inte veta HUR MYCKET man betalar, FÖR VAD man betalar och TILL VEM man betalar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag måste nog säga att jag håller med föregående talare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Anledningen till att vi inte kor pa tradedoublers modell ar for att vi tycker att det ar dumt att ta hela 50% fran folk som slitit for att tjana ihop dom pengar de har fatt ihop. Vad tror du vara affiliates hallre betalar, 30% eller 50% i avgifter? Denna diskussion kan ga for evigt, vi har valt att gora pa detta vis, thats it. OM vi skulle kora pa tradedoublers modell sa skulle vi ta precis som du sager dra av: Citat:
Da skulle vi alltsa ha dragit av 50% fran vara affiliates och DESSUTOM ha tagit 30% fran vara annonsorer oavsett om det var ett foretag eller privatperson som skickade trafiken/avsluten. Darfor skulle doublenet tjana pa att ga over till tradedoublers modell, men det gor vi inte. Hur vi an vrider och vander pa detta sa ar var (doubles) modell billigare for bade affiliates och annonsorer!! Citat:
Vi skulle kunna visa den transaktionsavgift vi tar till privatpersoner i rapporten... Ska notera detta sa att vi fixar in det snart. Allt gar att fixa bara man vill. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
||||
|
Citat:
Exempel: Jag vill betala ut 100 kr / avslut. DÅ kan jag inte skriva in det på double utan måste tänka baklänges och lägga på arbetsgivaravgifter, så jag skriver in 77 kr, får sedan en faktura på 77 kr + 30% = 100 kr Och affiliates får ut 77 kr - 30% = ca 50 kr. Om man körde TD modell skulle jag kunna skriva in direkt 100 kr och affiliates skulle få ut 50 kr hur som helst. Ingen får mer, ingen får mindre, ingen betalar mer, ingen betalar mindre, det är bara en enklare siffra som presenteras både för annonsörer och affiliates. Citat:
Citat:
Skillnaden är att med doubles metod vet inte annonsörern inte i förväg vad klicket kommer kosta, och detta gör att jag med största sannolikhet kommer avsluta mina konton hos double. Och som du ser i forumet så tycker många andra annonsörer och affiliates samma sak. Synd att tappa annonsörer för att man gör det onödigt krånligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag måste säga att jag förstår mig inte på denna robertsson. Tycker double varit hur tillmötesgående som helst på kritik i den här tråden och iaf sagt att han ska åtgärda både det ena och det andra (jag har själv ingen koll på sakerna).
Finns ingen anledning att hetsa upp på det där sättet enligt mitt tycke <_< Double verkar lyssna även om man skriver med gemener.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|