FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
TD tar först en fast avgift för att skapa konto, en fast avgift per månad och dessutom tar dom provision på trafiken. Jag har hört siffror på mellan 25 och 30%. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det finns ett antal olika skäl till att bedriva annonsplatsförsäljning på hobbybasis som privatperson och inte registrera firma. Man kan agera 100% seriöst ändå, och det är tyvärr aldrig någon garanti för att den som har registrerat en enskild firma alltid är helt seriös.
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
|||
Medlem
|
Kommer det någon kommentar från Double?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snälla double, byt server
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||
|
|||||||
Medlem
|
Citat:
Dom flesta amerikanska nätverk (som jag känner till) tar minst 20% i transaktionsavgift från sina annonsörer som de stoppar i fickan. Här i sverige har vi lite svårt med detta då så himla mycke pengar skall betalas i skatt å dylikt (Persson vill ju höja skatten dessutom ![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har ni några planer på att introducera utbetalningar direkt till Postgirokonto?
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om ett företag är affiliate till double så ska inte double betala arvetsgivaravgift för utbetalning till företag!!! Precis som jag inte betalar arbetsgivaravgift när jag säljer en domän till ett annat företag eller köper webbdesign av nått annat företag. Företag som gör affärer med varadra betalar bara själva tjänstekostnaden, alla andra skatter/avgifter ska företaget ta upp och bokföra i sitt företag. Därför tycker jag att även double ska inför detta självklara system, för just nu försvinner pengar! Ett mycket bra exempel: Jag har sida X som är annonsör hos double. Jag sätter 1 kr som klickersättning. Sedan klickar jag själv på min bannner 1000 gånger. Då får jag en faktura från double på 1000 kr + 30% arbetsgivaravgift. När double sedan ska betala ut ersättningen till mig igen så får jag bara ut 1000 kr. Menar du då helt seriöst att double betalar in 30% till staten??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Uppställningen borde se ut så här: TD: 1. Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr 2. Annonserande företagen får en faktura från TD på 10 kr + 30% transaktionsavgift + fast avgift (vad jag hört mellan 3000 - 8000kr / månad) + moms 3. Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% arbetsgivaravgift - ca 30% skatt = ca 5 kr... TD stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan 4. Företag får ut 10 kr + moms... TD stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan Double: 1. Annonserande företagen anger en summa per t.ex. avslut. Säg 10 kr 2. Annonserande företagen får en faktura från double på 10 kr + 30% transaktionsavgift + fast avgift (800 kr / månad) + moms 3. Privatpersoner får ut 10 kr - ca 30% skatt = ca 7 kr... Double stoppar fast avgift i fickan och betalar transaktionsavgiften till skatteverket som arbetsgivaravgift 4. Företag får ut ca 10 kr + moms.... Double stoppar transaktionsavgift och fast avgift i fickan Alltså tjänar ni ingen provision på privatpersonerna men det gör ni på företagen, rätta mig om jag har fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
OM jag förstår double rätt så läggs arbetsgivaravgiften på om utbetalningen görs till en privatperson. Förmodligen har double "rationalliserat/generaliserat" detta till endast erbjuda sin tjänst till privatpersoner(vilket är tråkigt) för att slippa krånglet med att skicka ut separata fakturor(beroende på vem som är företag eller privatperson)
Å andra sidan förlorar man i detta resonemang på att ta det som företag än som privatperson, OM det inte vore så att den s.k "arbetsgivaravgiften" som gäller för partners för utbetalningar till privatperson blev någon sorts "transaktionsavgift" för ev. företag där företaget får sin provision+den avgiften vid utbetalning? Nu blev det yrt :huh: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
||||
Medlem
|
(Från och med nu kallar jag dom 30% för transaktionsavfigt, annars blir det så rörigt)
Okay, nu förstår jag vad ni menar. Det stämmer vi tog 30% vare sig det var företag eller privatperson dom två första månaderna när vi införde transaktionsavgiften. Införandet av transaktionsavgift i November 2004 innebar att vissa saker blev tvungna att ändras helt i våtat system. Det hann vi inte göra med en gång då det tog väldigt mycket tid att ändra och därför körde vi 30% på hela beloppet. Från och med Januari skall detta vara ändrat så att endast trafik som kommer från privatpersoner registrerar transaktionsavgift. Rätt ska vara rätt, jag håller med er och ber om ursäkt om detta har förvirrat er. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|