FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Banned
|
Kippex:
* Gå till birthday.se. * Sök fram Anders Andersson. * Kopiera länken till upplysning.se * Gå till Google och sök på base64_decode (PHP funktion) * Leta fram lämplig online version av funktionen * Klistra in argumentet till upplysning.se och tryck decode * Fullständigt personnummer kommer fram i formatet: '<siffra>', '<fyrkant>', '<siffra>' .... Undrar hur många som kommer bli stalkers nu... :/ Man behöver alltså inte bli medlem någonstans. Däremot kan man bli medlem på birthday.se och se adressen. Senast redigerad av hnn den 2011-01-05 klockan 11:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||
|
|||||||
Klarade millennium-buggen
|
@kippex:
Citat:
Citat:
Citat:
------------ @hnn: Citat:
Jag har låtit bli att svara eftersom jag inte förstod vad du menade med "det som behövs" eller snarare - texten är motsägelsefull, eftersom du inte verkar tycka att man ska visa några privata uppgifter i whois, samtidigt som du refererar till hur registrantdata visas i Danmark, där privatpersoner av .dk-domäner visas med namn, adress och telefonnummer.. För .dk-domäner som innehavs av företag, så visas dessa (exempel för en företagsregistreraing): Citat:
Citat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Medlem
|
Kippex:
Eftersom du inte verkar nöjd med hur IIS har utvecklat whoistjänster och hur de försöker följa den lagstiftning som de måste följa så föreslår jag att du lite konstruktivt skriver ett förslag på hur det kan göras bättre. Då bidrar du samtidigt till processen att Internet styrs bottom-up vilket är det som hittills kännetecknat Internet och som är något vi ska vara rädda om. Om du då verkligen kommer med något som är mycket bättre än som det hanteras idag så skulle jag inte bli förvånad om IIS, efter lite masserande, skickar ut det som en remiss ang förbättringar av whois-tjänsten. Själv kommer jag då med stort intresse att ta del av det förslaget och lovar att lämna ett väl genomtänkt remissvar till IIS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ur "Toppdomänlagen" SFS 2006:24 (SFS=Svensk Författningssamling)
Citat:
Beträffande olika upplysningstjänster på nätet har jag ingen uppfattning eller åsikt, men kan väl säga att jag aldrig misslyckats att via publika databaser få fram ett personnummer - oavsett om det är en "Svensson" eller "af Blåbär" Senast redigerad av Internet Sweden den 2011-01-05 klockan 13:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Peter, hur ser möjligheten ut att faktiskt samtycka till publicering av personuppgifter?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|