FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Skall vi på WN tillåta försäljnings-annonser av IDN-domäner utan tillhörande "icke-IDN"? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
65 | 44.22% |
Nej |
![]() ![]() ![]() ![]() |
82 | 55.78% |
Antal röster: 147. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Medlem
|
Parantes är väl även att det antagligen finns en grupp anhängare till ett alternativ som är mer benägna att rösta än den andra. Alternativet "För mig spelar det ingen roll" stämmer säkerligen in på många, men då avstår många från att rösta aktivt.
Röstar ja, men med vissa förbehåll som många tagit upp, så som ålder och "relevans". Alternativet är att ha tillfälliga förbud, som nu när de varit gratis för ett tag sedan. Tror dock att problemet lägger sig efter det här året... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då tar du inte hänsyn till träffar och OVT för ett ord, mening etc. Det kanske är saker du inte väger in i dina namn, men det är rätt många som gör det.
Ditt exempel: Lerkrukor = 11.000 träffar på Google. Blomkrukor = 55.000 träffar på Google Nä, vi har helt skilda åsikter om idn, det är nog klart för längesen. Men för att inte spä på den här tråden om mer åsikter så sätter jag punkt för min del ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
EDIT: Jag skulle inte heller bli förvånad om du kollade om domänerna jag nämde är lediga ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag svarar nej pga spam. Men däremot skulle jag kunna se en regeländring som säger att man får posta IDNs OM dessa är minst 2 år gamla. Borde väl vara ett hyfsat spamskydd?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att betala minst 12500:- (10k + moms) är inte min defenition av gratis - men du kanske är av en annan åsikt vad gäller det också ? Detta har varit på tapeten tidigare rörande skiljedomarnas syn på ond tro och att sälja .se domäner, men det verkar som att en och annan kan behöva uppdateras i ämnet: "I anledning av vad parterna anfört om de diskussioner som förevarit kring en eventuell överlåtelse av det omtvistade domännamnet, skall här påpekas att det inte föreligger något hinder mot att en domännamnsinnehavare överlåter domännamnet till ny innehavare och att detta sker mot ekonomisk ersättning. Sådana transaktioner är tvärtom förhållandevis vanliga – de gagnar ett flexibelt domännamnssystem och kan ofta vara en för båda parter ändamålsenlig lösning. Att innehavaren erbjuder sig att avstå från domännamnet och härvid begär ersättning, kan sålunda inte generellt läggas denne till last vid alternativ tvistlösning – särskilt inte då avståendet erbjuds efter initiativ av den som önskar förvärva domännamnet. En annan sak är att, såsom omnämns i ATF-reglerna, registrering som domännamn av annans kännetecken i syfte att sälja detta till känneteckensinnehavaren, kan indikera ond tro vid registreringen. Denna åsyftade situation är dock en helt annan än då domännamnsinnehavaren, efter förfrågan från känneteckensinnehavaren, erbjuder sig att överlåta domännamnet mot ersättning." Detta är hämtat från en tvist tidigare i år: http://www.iis.se/pdf/beslut_folkhemmet.pdf |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej, det visar att ordet används fler ggr på nätet. Alltså mer vanligt förekommande på sidor. Orkade inte kolla overture men misstänker att det är högre. Kolla om du orkar..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|