Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domänförsäljning IDN

Visa resultat för omröstning: Skall vi på WN tillåta försäljnings-annonser av IDN-domäner utan tillhörande "icke-IDN"?
Ja 65 44.22%
Nej 82 55.78%
Antal röster: 147. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-01, 17:55 #41
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Har WN som tidsfördriv

Ja
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-01, 18:43 #42
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Originally posted by elprisguiden@May 31 2007, 22:13
Ett underforum (eller vad det heter) med IDN-domänförsäljning?
Det där tycker jag låter bra.

Självklart JA
Martin™ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-01, 19:17 #43
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Intresset verkar ju finnas av IDN (många visningar) så det är väl bara att kräva att man skriver IDN i ämnesraden, annars slängs posten.
Alt. ett skapa underforum för IDN.
I övrigt ser jag inget problem med IDN utan icke IDN.
MrMike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-01, 20:18 #44
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Flitig postare
DistansDatas avatar

Citat:
Originally posted by Mats@Jun 1 2007, 15:38
Varför inte sätta en gräns på att IDN-domänder som läggs ut till försäljning på WN måste vara mer än två år gamla, då sållas ju dom flesta skitdomänerna automatiskt bort eftersom dom inte kommer att förnyas...

-En tanke från mig som aldrig orkar läsa dom långa listorna...

// Mats
Faktiskt det mest konstruktiva. Om man anser att det finns ett värde i sin eller sina IDN-domäner så behåller och betalar man för dom i minst 2 år för att starta något projekt, men man kanske aldrig kommer igång med projektet och då kan man sälja av den till någon annan istället efter ett par år.

Bäst är ju att kräva att icke IDN domän måste följa med, den som äger typ boras.se kommer ändå att föra en kamp om att denne är den som har rätten till borås.se.

Så att förbjuda försäljning av IDN skitdomänerna är inte mer än rätt, finns oftast inte och kommer inte att finnas något värde på dom ändå på väldigt många år utan tillhörande icke IDN.

Folk kommer också om det inte finns anledning p.g.a namnet ändå att till slut välja att strunta i att döpa domäner/projekt med åäö i möjligaste mån för att slippa domännappare och slippa regga så jävla många domäner bara för alla domännappare skull.

Att alla som reggade hundratals IDN domäner upptäckte att det inte fanns något värde i skiten blir ledsna ska man bortse från tycker jag, vill dom kränga skiten så kan dom göra det någon annanstans.

Nej jag är inte kompis med någon här inne som en del påpekar om man säger NEJ att man inte vill tillåta IDN domänförsäljning Jag vill slippa se skiten bara.

EDIT: Nästa stora domännapparscam lär ju bli alla IDN domäner som reggas av idioter som sen försöker kränga dom till den som har domänen utan åäö men borde ha med om det förr hade gått att regga med åäö, och om WN kan stävja det lite så är det inte fel, alla kan göra sitt för att stoppa sånt skit.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-01, 21:03 #45
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Det är inte nödvändigtvis "skit" att upplysa innehavare av icke-IDN-domäner att det finns möjlighet att komma över IDN-versionen. Har ett flertal sådana domäner och efter kontakt har det utvecklats till att företaget/föreningen/organisation fått en ökad medvetenhet om möjligheter och risker med att inte ha kontroll över IDN-domänen ifråga. Synd att inte alla är lika snälla som jag, och länkar till XXX och annat trams.
Oläst 2007-06-01, 21:09 #46
DistansDatas avatar
Flitig postare

Flitig postare
DistansDatas avatar

Du menar alltså att du helt utan egen vinnings skull har "upplyst" okända om att dom borde köpa IDN versionen av sin domän av dig ?

Väldigt hur mycket jag skulle tro på den teorin i så fall hehe...
Oläst 2007-06-01, 22:35 #47
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by DistansData@Jun 1 2007, 20:09
Du menar alltså att du helt utan egen vinnings skull har "upplyst" okända om att dom borde köpa IDN versionen av sin domän av dig ?

Nej inte utan egen vinning, men inte till några fantasipriser. I ett fall rörde det sig om överlåtelseavgiften och i ett annat några hundringar upp, mest för att täcka arbetet som las ner.
Oläst 2007-06-01, 22:35 #48
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData
Citat:
Ursprungligen postat av Mats
Varför inte sätta en gräns på att IDN-domänder som läggs ut till försäljning på WN måste vara mer än två år gamla, då sållas ju dom flesta skitdomänerna automatiskt bort eftersom dom inte kommer att förnyas...
-En tanke från mig som aldrig orkar läsa dom långa listorna...
// Mats
Faktiskt det mest konstruktiva. Om man anser att det finns ett värde i sin eller sina IDN-domäner så behåller och betalar man för dom i minst 2 år för att starta något projekt, men man kanske aldrig kommer igång med projektet och då kan man sälja av den till någon annan istället efter ett par år.
Bäst är ju att kräva att icke IDN domän måste följa med, den som äger typ boras.se kommer ändå att föra en kamp om att denne är den som har rätten till borås.se.
Så att förbjuda försäljning av IDN skitdomänerna är inte mer än rätt, finns oftast inte och kommer inte att finnas något värde på dom ändå på väldigt många år utan tillhörande icke IDN.
Folk kommer också om det inte finns anledning p.g.a namnet ändå att till slut välja att strunta i att döpa domäner/projekt med åäö i möjligaste mån för att slippa domännappare och slippa regga så jävla många domäner bara för alla domännappare skull.
Att alla som reggade hundratals IDN domäner upptäckte att det inte fanns något värde i skiten blir ledsna ska man bortse från tycker jag, vill dom kränga skiten så kan dom göra det någon annanstans.
Nej jag är inte kompis med någon här inne som en del påpekar om man säger NEJ att man inte vill tillåta IDN domänförsäljning Jag vill slippa se skiten bara.
EDIT: Nästa stora domännapparscam lär ju bli alla IDN domäner som reggas av idioter som sen försöker kränga dom till den som har domänen utan åäö men borde ha med om det förr hade gått att regga med åäö, och om WN kan stävja det lite så är det inte fel, alla kan göra sitt för att stoppa sånt skit.
På vilket sätt är d det mest konstruktiva? Om det nu finns förslag som löser båda parters problem, är det inte lättare att ta det alternativet då?

Gör ett subforum som heter IDN-domäner, där ENDAST IDN-domäner säljes, utan aao-versionen. Då slipper 52 pers (om ännu fler) ens gå in i det forumet och läsa trådarna och slösa tid. Ni vet precis vad som erbjuds därinne och behöver inte ens bry er. Ni har ju ändå som sagt "valet" att inte gå in.

För dom som har aao-versionen samt IDN kan då posta dessa i det vanliga ordinarie forumet.

Då är 52 pers nöjda och slipper bry sig, medans 38 pers är nöjda och kan göra fynd.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-01, 22:51 #49
DistansDatas avatar
Flitig postare

Flitig postare
DistansDatas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData
Du menar alltså att du helt utan egen vinnings skull har "upplyst" okända om att dom borde köpa IDN versionen av sin domän av dig ? *

Nej inte utan egen vinning, men inte till några fantasipriser. I ett fall rörde det sig om överlåtelseavgiften och i ett annat några hundringar upp, mest för att täcka arbetet som las ner.
Nej precis, du hade ett uppsåt bakom det och det lär nog bli ännu mer sånt, idioter reggar eller har reggat IDN domäner och försöker sen "mot låg kostnad" kränga domänen till icke IDN domänägaren, dom kunde ha reggat den gratis om inte du hade snott den innan.

Om du inte hade snott den innan så kunde dom ha upptäckt det om ett halvår eller nåt att man kan regga den med åäö och då betalat Loopia eller någon annan det lilla det kostar istället, sen att du tycker att du gör en god gärning genom att regga den och sen kontakta den som borde ha reggat den är lite komiskt

Nu tror inte jag att du tillhör dom som kommer (förhoppningsvis) att köra med den domänscammen men jag är säker på att det kommer andra som ser skumma inkomstmöjligheter i IDN domäner, men förhoppningsvis så blir dom flesta upplysta om reglerna för hur man kan få domänen gratis istället om det blir en tvist, brukar oftast vara ond tro när någon kontaktar en och vill kränga en domän åt en.
Oläst 2007-06-01, 22:55 #50
DistansDatas avatar
Flitig postare

Flitig postare
DistansDatas avatar

Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Jun 1 2007, 22:35
På vilket sätt är d det mest konstruktiva? Om det nu finns förslag som löser båda parters problem, är det inte lättare att ta det alternativet då?
Det är mest konstruktivt tack vare att du och andra är dom som har skapat problemet själva från början genom att regga alla IDN domäner både hur menlösa domäner som helst och för dom redan befintliga domännamn som borde ha haft åäö domänen om det hade gått att regga sånt för måga år sen redan.

Det fanns alltså inget behov att lösa några problem innan du och andra reggade domänerna och skapade ett problem för en del genom er handling.

Om dom flesta hade reggat IDN domäner i god tro för riktiga projekt så hade inte jag heller sett något fel i att sälja dom här, men nu är det ju inte så och även du vet det, du har bulkreggat domäner av olika anledningar annat än seriösa anledningar.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017