FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Skall vi på WN tillåta försäljnings-annonser av IDN-domäner utan tillhörande "icke-IDN"? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
65 | 44.22% |
Nej |
![]() ![]() ![]() ![]() |
82 | 55.78% |
Antal röster: 147. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Självklart JA |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
Intresset verkar ju finnas av IDN (många visningar) så det är väl bara att kräva att man skriver IDN i ämnesraden, annars slängs posten.
Alt. ett skapa underforum för IDN. I övrigt ser jag inget problem med IDN utan icke IDN. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Bäst är ju att kräva att icke IDN domän måste följa med, den som äger typ boras.se kommer ändå att föra en kamp om att denne är den som har rätten till borås.se. Så att förbjuda försäljning av IDN skitdomänerna är inte mer än rätt, finns oftast inte och kommer inte att finnas något värde på dom ändå på väldigt många år utan tillhörande icke IDN. Folk kommer också om det inte finns anledning p.g.a namnet ändå att till slut välja att strunta i att döpa domäner/projekt med åäö i möjligaste mån för att slippa domännappare och slippa regga så jävla många domäner bara för alla domännappare skull. Att alla som reggade hundratals IDN domäner upptäckte att det inte fanns något värde i skiten blir ledsna ska man bortse från tycker jag, vill dom kränga skiten så kan dom göra det någon annanstans. Nej jag är inte kompis med någon här inne som en del påpekar om man säger NEJ att man inte vill tillåta IDN domänförsäljning ![]() EDIT: Nästa stora domännapparscam lär ju bli alla IDN domäner som reggas av idioter som sen försöker kränga dom till den som har domänen utan åäö men borde ha med om det förr hade gått att regga med åäö, och om WN kan stävja det lite så är det inte fel, alla kan göra sitt för att stoppa sånt skit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är inte nödvändigtvis "skit" att upplysa innehavare av icke-IDN-domäner att det finns möjlighet att komma över IDN-versionen. Har ett flertal sådana domäner och efter kontakt har det utvecklats till att företaget/föreningen/organisation fått en ökad medvetenhet om möjligheter och risker med att inte ha kontroll över IDN-domänen ifråga. Synd att inte alla är lika snälla som jag, och länkar till XXX och annat trams.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du menar alltså att du helt utan egen vinnings skull har "upplyst" okända om att dom borde köpa IDN versionen av sin domän av dig ?
![]() Väldigt hur mycket jag skulle tro på den teorin i så fall hehe... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Gör ett subforum som heter IDN-domäner, där ENDAST IDN-domäner säljes, utan aao-versionen. Då slipper 52 pers (om ännu fler) ens gå in i det forumet och läsa trådarna och slösa tid. Ni vet precis vad som erbjuds därinne och behöver inte ens bry er. Ni har ju ändå som sagt "valet" att inte gå in. För dom som har aao-versionen samt IDN kan då posta dessa i det vanliga ordinarie forumet. Då är 52 pers nöjda och slipper bry sig, medans 38 pers är nöjda och kan göra fynd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om du inte hade snott den innan så kunde dom ha upptäckt det om ett halvår eller nåt att man kan regga den med åäö och då betalat Loopia eller någon annan det lilla det kostar istället, sen att du tycker att du gör en god gärning genom att regga den och sen kontakta den som borde ha reggat den är lite komiskt ![]() Nu tror inte jag att du tillhör dom som kommer (förhoppningsvis) att köra med den domänscammen men jag är säker på att det kommer andra som ser skumma inkomstmöjligheter i IDN domäner, men förhoppningsvis så blir dom flesta upplysta om reglerna för hur man kan få domänen gratis istället om det blir en tvist, brukar oftast vara ond tro när någon kontaktar en och vill kränga en domän åt en. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det fanns alltså inget behov att lösa några problem innan du och andra reggade domänerna och skapade ett problem för en del genom er handling. Om dom flesta hade reggat IDN domäner i god tro för riktiga projekt så hade inte jag heller sett något fel i att sälja dom här, men nu är det ju inte så och även du vet det, du har bulkreggat domäner av olika anledningar annat än seriösa anledningar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|