Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kickad från Google Adsense?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-08, 20:08 #61
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Det kanske är skitsidor som denna som stängs av? Det är rätt tycker jag isf. De tillför INGENTING för internet förutom massa spamsidor för att försöka tjäna pengar.

Är det däremot en sida med en riktig tjänst eller information om något som inte bara pangats upp för att tjäna pengar på adsense så är det olyckligt.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 20:59 #62
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 8 2006, 20:07
Jag har själv blivit varnad av google vid två tillfällen för tos-violations då jag har varit ute och velat på gränsen för vad som är tillåtet. Det är ofta en bedömningsfråga vad som är giltigt enligt tos och inte.

En anledning kan kvarstå som är möjlig, det är att någon klickbombar ditt konto och google väljer att avsluta ditt konto för att slippa "strulet" med ett konto som blir attackerat. Om det är så är det naturligtvis beklagligt och mycket dåligt av google att inte ens betala ut de summorna som ligger kvar på kontot. De har säkert på sin agenda att "fintrimma" sin användarbas för att slippa alla rötägg som fuskar och då väger de helt enkelt in att lite collateral damage får man ta ...

Det är nog inte bara jag som väntar på att msn och ypn skall komma igång i europa, google behöver precis som alla andra företag lite konkurrens för att bli bättre på sådana här saker. Men det är lite pinsamt när ni på fullt allvar tror att google slänger ut seriösa webmasters till höger och vänster då det säkert finns ett hundratal bara på detta forum som drar in betydligt högre summor än vad som nämns i TimesOnline-artikeln.
Nu är det så att Google AdSense slänger ut folk hur som helst.
Det spelar ingen roll om en webmaster är seriös eller inte för Google AdSense gör fel när de anklagar folk för vissa saker som de inte ens har gjort.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 21:57 #63
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Jag har sett hur folk själv klickar på reklam det lägger ut på sina sidor.
När man granskade trafiken på double såg man på en del småsidor att enbart ett ip-nummer klickade på annonserna under en längre period. Tycker ni det är konstigt att google stänger av dessa sidor? Nej, det är ingen välgörenhet google sysslar med. Jag som annonsör i adwords vill inte betala för trafik som folk själva sitter klickar på sina sidor som sen inte ger ett skit.
Jag tror inte på dessa snyfthistorier om att man har blivit avstängd på falska grunder, det blir ingen rök utan eld.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 22:09 #64
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Citat:
Originally posted by MST2005@Aug 8 2006, 20:59
Nu är det så att Google AdSense slänger ut folk hur som helst.
Det spelar ingen roll om en webmaster är seriös eller inte för Google AdSense gör fel när de anklagar folk för vissa saker som de inte ens har gjort.
Men jag har ju frågat dig ett flertal gånger nu utan att du kan ge ett konkret svar på vem det är med en seriös sida som har blivit utslängd? Det är ju bara för dig att säga vem det var och vart sidan finns så kan vi se med våra egna ögon om det är en vettig site eller inte. Komplettera gärna med lite data om hur mycket trafik det rörde sig om, intäkter och hur länge de har varit med i adsense så kan vi dra våra egna slutsatser sen baserat på fakta istället för vad du hävdar helt grundlöst.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 22:10 #65
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Citat:
Originally posted by Nicklas@Aug 8 2006, 21:57
Jag har sett hur folk själv klickar på reklam det lägger ut på sina sidor.
När man granskade trafiken på double såg man på en del småsidor att enbart ett ip-nummer klickade på annonserna under en längre period. Tycker ni det är konstigt att google stänger av dessa sidor? Nej, det är ingen välgörenhet google sysslar med. Jag som annonsör i adwords vill inte betala för trafik som folk själva sitter klickar på sina sidor som sen inte ger ett skit.
Jag tror inte på dessa snyfthistorier om att man har blivit avstängd på falska grunder, det blir ingen rök utan eld.
Nu är det så att det finns dem som har blivet avstängda på falska grunder plus att Google AdSense har anklagat att folk skulle ha gjort det och det. Det Google AdSense håller på med är ett osjysst sätt.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 23:31 #66
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Jag kan börja med att säga att jag inte orkade läsa igenom alla inlägg i denna tråd.

Men uppfattningen jag fick var att Andreas rönnqvist skrev något i stil med att " mina besökare klickar för att stödja hemsidan "... där har du ju själv löst ditt problem. Google vill nog antagligen inte ha kunder som har sånna hemsidor där besökarna klickar bara för att stödja hemsidan och inte för att dem blev/blir intresserade av reklam.

Sedan så är ett bra tips att använda sig av flera adsense konton.

Annars får man för hög clickrate 80%+ så är det nog rätt troligt att man har en hemsida bestående av nästan endast adsense reklam, eller förvirring för att få besökarna att klicka.

Sen så vill jag även påminna om att detta bara är mina personliga åsikter och inget annat.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 19:39 #67
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Pinsamt att vi TROR? Så seriositet bedöms alltså utefter den mängd pengar man drar in via Adsense?

Om Google nu, av någon anledning, inte vill ha små sajter - varför ens välkomna dem? Vi tjänade inte "massvis" med pengar men vi tjänade en del. Vi fuskade inte, men blev fortfarande utkastade. Så enkelt är det - om Google inte vill ha "småpotatis" som bara driver in någon tusenlapp i månaden på reklam så kan de väl sätta gränserna innan istället för att låta oss visa reklamen, driva massvis med trafik till deras kunder och sedan inte betala oss något för denna?
Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 09:18 #68
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Jag känner till en tjej som blev anklagad för att ha haft ogiltiga klicka den 2 augusti år 2006 men kruxet är att denna tjej tog bort Google AdSense annonserna några dagar innan den 2 augusti.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 09:59 #69
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 280
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 280
Citat:
Originally posted by MST2005@Aug 11 2006, 09:18
Jag känner till en tjej som blev anklagad för att ha haft ogiltiga klicka den 2 augusti år 2006 men kruxet är att denna tjej tog bort Google AdSense annonserna några dagar innan den 2 augusti.
Låter konstigt, sådana detaljer som datum för ogiltiga klick lämnar väl Google i princip aldrig ut?
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 11:12 #70
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Citat:
Originally posted by Alper@Aug 8 2006, 23:31

Sedan så är ett bra tips att använda sig av flera adsense konton.
Samma person får inte ha flera AdSense-konto! Om du däremot representerar flera bolag, så får varje bolag för sig ha ett AdSense-konto.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017