FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vill väldigt gärna se ett konkret exempel på en person med seriös webbsida som blivit avstängd och som hade goda intäkter på sitt adsense konto under en längre period.
Alla fall jag har sett har det antingen visat sig att: 1) Sidan som adsense låg på var undermålig/bröt mot tos. 2) Intäkterna som genererats var extremt låga. 3) Det är en ny annonsör och någon klickbombar för att förstöra. Ge oss ett fall där någon med hög inkomst, långvarigt medlemskap och en kvalitetsmässig sida blivit avstängd så vi har något att diskutera om istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det räcker med att det finns dem som har blivet utkastade på falska grunder. Sen är det också svårt att bevisa HUR länge en person har varit medlemmar på Google AdSense. Google AdSense kollar INTE ens upp de sidor som de väljer att kicka. Sen har det knappas med HUR mycket en person tjänar på de olika annonserna utan det handlar mer om vad Google AdSense håller på med. Inte nog med det så ratar de också sidor som är kristna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
|
Citat:
Citat:
hur kan det då komma sig att de skickar ut varningar och information till oss andra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
|
Citat:
Vill även tro att många utav de som blivit avstängda följer de riktlinjer grazzy skriver. Kan ju även vara så att de inte ger ut någon varning om brottåt är tillräckligt grovt och partnern är för liten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
|
Citat:
Majoriteten är troligen skylldiga och ännu större grupp är nöjda partners. Som jag tidigare skrev så tycker jag själv google gör felet att inte ge den fakta partnern behöver för att kunna bevisa att Google verkligen gjorde felet den gången. Men resultatet från folket blir istället anklagelser som de själva inte kan bevisa. Så som att det är jätte många som blir lurade, att google snor pengar, osv.. (onödigt pålägg och rätt off topic) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sure enough, a couple of months later, a cheque for a couple of hundred pounds arrived from Google, which was duly banked and the funds cleared. So far, so good. But a couple of days later, I was informed by e-mail that my AdSense account had been terminated due to "click fraud", and that I would receive no further payments and be unable to use Google's advertising products again. Där utläser man lätt att sidan knappast var långvarig eller att det rörde sig om särskilt mycket pengar. Huruvida hans sida var proffesionell, är omöjligt att uttala sig om. Frågan kvarstår... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
|
Jag har själv blivit varnad av google vid två tillfällen för tos-violations då jag har varit ute och velat på gränsen för vad som är tillåtet. Det är ofta en bedömningsfråga vad som är giltigt enligt tos och inte.
En anledning kan kvarstå som är möjlig, det är att någon klickbombar ditt konto och google väljer att avsluta ditt konto för att slippa "strulet" med ett konto som blir attackerat. Om det är så är det naturligtvis beklagligt och mycket dåligt av google att inte ens betala ut de summorna som ligger kvar på kontot. De har säkert på sin agenda att "fintrimma" sin användarbas för att slippa alla rötägg som fuskar och då väger de helt enkelt in att lite collateral damage får man ta ... Det är nog inte bara jag som väntar på att msn och ypn skall komma igång i europa, google behöver precis som alla andra företag lite konkurrens för att bli bättre på sådana här saker. Men det är lite pinsamt när ni på fullt allvar tror att google slänger ut seriösa webmasters till höger och vänster då det säkert finns ett hundratal bara på detta forum som drar in betydligt högre summor än vad som nämns i TimesOnline-artikeln. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|