Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dålig service på webhotell , bransch sjukdom?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-20, 15:05 #51
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Flitig postare

Det är den s.k. osynliga handen som reglerar marknaden. De företag som anpassar sig att bättra möta sina kunders krav blir kvar, övriga fasas förr eller senare ut, men alla företag avgör själva vilka som "är" deras kunder. Om ditt webhotell inte har öppet under lunchen och du absolut måste ha det är du sannolikt inte "deras" kund.
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-21, 07:25 #52
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Citat:
Originally posted by cejiel@Oct 20 2007, 14:55
Men alltså hela denna diskussion är ju lite sne. det är ju upp till kunden att välja. har företaget inte öppet vid lunch och man inte gillar det får man val helt enkelt vända sig till någon annan leverantör. i ett fåmansbolag är ju de som jobbar där även människor. det är upp till den som driver företaget att bestämma hur det skall styras.

ett ex: Är det nu då så att din webbplats inte har råd att ligga nere under en timme då det hände något och företaget har lunch ja då har du förmodlighen en verksamhet som kan betala en dyrar hosting där det är bemmanat på lunchen också.

Man får ju vad man betalar för. full respekt för säg de 3 människor som driver ett litet webbhotell och inte vill ta med sig laptopen när man käkar....

Jag förstår inte problemet i er diskussion. Man får vad man betalar för så enkelt är det. Klaga inte på dem som har lunshstängt det är ju ett val man har gjort att lägga sig på den nivån...
Ja, man får vad man betalar för tyvärr. Som jag skrev i annat inlägg är inte lunchen det viktigaste, dom driver webhotellet skall kunna drifta skiten också. Sedan skall helst personalen prata någon dialekt som man förstår ( Dvs inte Skånska )

Men det här fallet är det ett dyrare webhotell, jag tro inte du får bättre service på Yreg webhotell för 500:- / mån än på ett för 50:- / mån. Servicenivå ökar inte för du betalar mer.

Men jag är gnällig , håller jag med om.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-21, 07:33 #53

Citat:
Originally posted by Xamda@Oct 20 2007, 12:38
Bokstaveringsalfabetet borde ju vara allmänt känt, men det är inte det. Bland män fungerar det oftast ganska bra, väldigt många har fortfarande gjort militärtjänst och lärt sig det där, men bland kvinnor saknas den kunskapen allt som oftast, men det gör väl inget så länge som man kan få till ett namn som stämmer med avsedd bokstav :-).

Hos oss är det ganska jämnt fördelat med snabba supportsamtal, 2-5 minuter och långa upp emot 20 minuter. Vi försöker hjälpa kunderna trots att frågan egentligen inte borde omfattas av supporten - de skall känna att de får hjälp när de ringer, även om frågor om skript och annat kanske inte alltid är något som vi borde hjälpa till med. Vi har tid med detta också eftersom vi säljer på att just tillhandahålla fullödig service anpassad efter kunden och inte bara färdig mallsvar upplästa av någon i telefon...

Detta kostar givetvis en hel del i personakostnad i förhållande till antalet kunder, men det har vi tagit höjd för i våra prissättning så klart och det uppskattas helt klart av kunderna.
Man använder inte kvinnonamn i namnalfabetet..Fans någon variant på 20 talet då man gjorde detta. Namnalfabetet används flitigt i civilverksamhet också, t.e.x bingolotto. Därav bör väl kunskapen om namnalfabetet finnas utan för radiopratade verksamhet. Att kunna namnalfabetet är faktiskt bra, om hör vilka som kan det och inte.. F är inte Fredrik..

I telefonens barndom fanns instruktioner hur man skulle svara i telefon osv, kanske dags för något liknade?
Vi Svenska behöver vägledning i annat än bara hur många brödskivor om dagen vi skall äta.

Numera skall man dock köra NATO standard Adam = Alpha, Bertil = Bravo osv Så det är bara och lära om...

Självklart hjälper man kunderna så mycket de går, ibland blir det bara för mycket, när man skall sitta förklara för en människa hur han skall partionera hårddisken per telefon.

Jag bruka ge tips och ideér om vad man kan göra, men sedan få kunden själv forska vidare. Det finns faktiskt en mängd forum och hjälp plaster på internet.

Telefonförsäljare bruka få max 10 sek av min tid, seda är dom bort kopplade. Undra om man kan få ner tiden ytterligare? Jag väntar fortfarande på spam skydd inbyggd i mobilen, där man kan blockera samtal från "kända" nummer på ett effektivt sätt.
Oläst 2007-10-21, 07:36 #54

Citat:
Originally posted by teddyjohan@Oct 20 2007, 15:05
Det är den s.k. osynliga handen som reglerar marknaden. De företag som anpassar sig att bättra möta sina kunders krav blir kvar, övriga fasas förr eller senare ut, men alla företag avgör själva vilka som "är" deras kunder. Om ditt webhotell inte har öppet under lunchen och du absolut måste ha det är du sannolikt inte "deras" kund.
Eller så har inte webhotellet insett, att klara man inte av ge god service så finns man inte mer. Särskilt om man är ett dyrare webhotell, så kan man kräva detta av dem också.
Oläst 2007-10-21, 10:49 #55
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Köra NATO-standard på telefon hade kanske fungerat om man kört ett webhotell med camo-färgad hemsida inriktat på vapen/militärgalningar . Jag skulle faktiskt ha svårt att hålla mig för skratt och tänka på gamla B-krigsrullar om jag skulle sitta och bokstavera Alpha, Bravo, Tango, Delta istf Anders, Bertil, Tomas, David, eller vad jag nu kommer på för stunden.

Angående 24/7-support så har det ofta att göra med att de amerikanska webhotellen är ofantligt mycket större samt har lägre personalkostnader, åtminstone för first line-support som kan fixa standardärenden. (Antar att man trots lägre skattekostnader får en redig tekniker för mindre än totalkostnaden i Sverige)

Här kör vi med principen att mer komplicerade grejer fixas gratis om någon ändå har tid över och är vaken, oavsett tid på dygnet, men är det akut och folk sysslar med annat (i regel har dejt med John/Johanna Blund) kostar det pengar.
När det handlar om rena konsultjobb (allt från kodning till att sätta upp OpenVPN ute hos ett företag) debiteras det givetvis oavsett tid.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-21, 14:58 #56
Flitig postare

Flitig postare

Jag har svårt att tro att "NATO-standard" skulle införa i Sverige med någon slags utbredning alls, dock brukar man komplettera det svenska med både NATO och det brittiska systemet på större callcenters där man expiderar både svenska och europeiska kunder, för allas enkelhet. Nu blir det ju inte alltid rätt ändå, som följande exempel som utspelade sig i veckan på mitt jobb:

Kundtjänsten: "Your booking number is JÄ1292"
Kunden: "Excuse me, Gee Aeh?"
Kundtjänsten: "Yes, you know, G like my name, Jenny...and Ä, the strange A, with the dots"
Oläst 2007-10-21, 15:11 #57
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag måste ha missat något, hur kan detta ha något med servicens på webbhotellen?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-21, 15:23 #58
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Citat:
Originally posted by htiawe@Oct 21 2007, 14:11
Jag måste ha missat något, hur kan detta ha något med servicens på webbhotellen?
Sverige är ju inte med i Nato
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-21, 15:55 #59
Flitig postare

Flitig postare

Hahaha! Jag ber om ursäkt för urspårning, jag tar på mig det den här gången
Oläst 2007-10-24, 15:00 #60
tordaasens avatar
tordaasen tordaasen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2007
tordaasen tordaasen är inte uppkopplad
Nykomling
tordaasens avatar

Reg.datum: Sep 2007
Våran kundtjänst är stängt mellan 12 och 13
men vi har självklart jour telefonen öppna och våran sms
tjänst..
vi tycker at man ska man ska ha felles lunch på arbetet och det har vi som policy på randata
men vi har altid en person som är klar vis något händer
tordaasen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017