FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är den s.k. osynliga handen som reglerar marknaden. De företag som anpassar sig att bättra möta sina kunders krav blir kvar, övriga fasas förr eller senare ut, men alla företag avgör själva vilka som "är" deras kunder. Om ditt webhotell inte har öppet under lunchen och du absolut måste ha det är du sannolikt inte "deras" kund.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men det här fallet är det ett dyrare webhotell, jag tro inte du får bättre service på Yreg webhotell för 500:- / mån än på ett för 50:- / mån. Servicenivå ökar inte för du betalar mer. Men jag är gnällig , håller jag med om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
|
Citat:
I telefonens barndom fanns instruktioner hur man skulle svara i telefon osv, kanske dags för något liknade? Vi Svenska behöver vägledning i annat än bara hur många brödskivor om dagen vi skall äta. Numera skall man dock köra NATO standard Adam = Alpha, Bertil = Bravo osv Så det är bara och lära om... Självklart hjälper man kunderna så mycket de går, ibland blir det bara för mycket, när man skall sitta förklara för en människa hur han skall partionera hårddisken per telefon. Jag bruka ge tips och ideér om vad man kan göra, men sedan få kunden själv forska vidare. Det finns faktiskt en mängd forum och hjälp plaster på internet. Telefonförsäljare bruka få max 10 sek av min tid, seda är dom bort kopplade. Undra om man kan få ner tiden ytterligare? Jag väntar fortfarande på spam skydd inbyggd i mobilen, där man kan blockera samtal från "kända" nummer på ett effektivt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Köra NATO-standard på telefon hade kanske fungerat om man kört ett webhotell med camo-färgad hemsida inriktat på vapen/militärgalningar
![]() Angående 24/7-support så har det ofta att göra med att de amerikanska webhotellen är ofantligt mycket större samt har lägre personalkostnader, åtminstone för first line-support som kan fixa standardärenden. (Antar att man trots lägre skattekostnader får en redig tekniker för mindre än totalkostnaden i Sverige) Här kör vi med principen att mer komplicerade grejer fixas gratis om någon ändå har tid över och är vaken, oavsett tid på dygnet, men är det akut och folk sysslar med annat (i regel har dejt med John/Johanna Blund) kostar det pengar. När det handlar om rena konsultjobb (allt från kodning till att sätta upp OpenVPN ute hos ett företag) debiteras det givetvis oavsett tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har svårt att tro att "NATO-standard" skulle införa i Sverige med någon slags utbredning alls, dock brukar man komplettera det svenska med både NATO och det brittiska systemet på större callcenters där man expiderar både svenska och europeiska kunder, för allas enkelhet. Nu blir det ju inte alltid rätt ändå, som följande exempel som utspelade sig i veckan på mitt jobb:
Kundtjänsten: "Your booking number is JÄ1292" Kunden: "Excuse me, Gee Aeh?" Kundtjänsten: "Yes, you know, G like my name, Jenny...and Ä, the strange A, with the dots" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag måste ha missat något, hur kan detta ha något med servicens på webbhotellen?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hahaha! Jag ber om ursäkt för urspårning, jag tar på mig det den här gången
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Nykomling
|
Våran kundtjänst är stängt mellan 12 och 13
men vi har självklart jour telefonen öppna och våran sms tjänst.. vi tycker at man ska man ska ha felles lunch på arbetet och det har vi som policy på randata men vi har altid en person som är klar vis något händer |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|