![]() |
Är det bara jag som tycker det är dåligt service, när ett webhotell har lunchstäng? Att man inte kan ringa till ett företag mellan 12-13 är ju skandal, behöver personalen äta lunch, så får man väl äta i skift.. Men det bör alltid finns någon tillgänglig på telefon anser jag i alla fall.
|
Tycker det är bättre att ett webhotell har stängt för lunch än att en polisstation bommar igen för lunch :)
|
Det finns väl ofta en jourtelefon för mer akuta problem? Det kan ju vara trevligt att kunna äta lunch tillsammans på företaget...
I polisstationsfallet så blir ju rimligen inte samtliga poliser stillastående även om de som jobbar på kontoren tar lunch samtidigt =) |
Citat:
|
Du ställer för höga krav Klein :). För bara några dagar sedan så klagade på att du fick vänta över 5 timmar på svar på mail.
Låt säga att du betalar 99 kr/mån för ett webbhotell. Om du då på en månad tar mer än 30 minuter för support i anspråk, så har företaget som säljer hotellet redan gjort en förlustaffär på dig. Självklart så ska ett webbhotell serva alla, även om de kanske gör en förlust på vissa kunder. Men det förklarar varför man inte kan förvänta sig allt för snabba svar när man hyr ett hotell. Själv har jag lite blandade erfarenheter av olika företag/hotell. Kan ge lite exempel på support och deras svarstider. Patrikweb – 15 minuter Webbhosting.nu – 3 timmar Web10.se – 5 timmar Infracom – 5 timmar FSdata – 36 timmar JX.se – 5 månader Det här är mina erfarenheter och bygger på genomsnittlig tid innan jag fått svar på mail. Observera att vissa av företagen har jag bara haft sporadisk kontakt med, så mina små erfarenheter är knappast någon vetenskaplig statistiskt korrekt undersökning. De flesta hotellen i min lista är fåmansbolag och lågprishotell. Så jag kan tänka mig att svarstiderna kan variera avsevärt beroende på deras belastning. Det är även mest småsidor som jag har på hotellen, eftersom jag hostar mina viktiga sidor från colo-server. |
Hehe, kan hålla med om att JX var katastrofalt dåliga på det mesta =) Men det berodde väl som du säger mycket på att de tog sig vatten över huvudet. Har ingen större erfarenhet av support på de flesta svenska hotell eftersom jag sällan behövt det. Amerikanska Tera-byte.com, som jag använt mig av för privata sidor, brukar komma med (oftast) bra svar inom en timme, för det mesta på kortare tid, och det är billigare än 99 kr / månad.
|
Vi på GleSYS har lunchstängt mellan 12-13 just för att vi ska kunna luncha tillsammans och för att alla ska vara på plats under regelbundna tider.
Å andra sidan, (desvärre) är vi alla mailoholics, så mailen kontrolleras mer eller mindre även under denna timmen av ren instinkt. Om ngt fatalt skulle hända under lunchen fungerar samma beredskap som under kvällar & nätter, samt att vi från lunchrummet enkelt ser om växeltelefonerna av ngn anledning skulle se ut som en julgran. ;) Och journummret fungerar självklart även under lunch.. Så i princip är det bara telefonförsäljningen som stänger under lunch ;) |
Citat:
Varför skall ett företag överhuvudtaget stänga för lunch? Ungerfär som en del företag bomma ingen dagen för helgdag eller andra dumheter. Jag tycker det är brist på kundrespekt. Jag har aldrig ringt comviq eller telia dom har lunch stängt, varför skall min webhotell leverantör har det för? Jag trodde ett företags existens var för kunderna, inte för att anställda skall kunna ha mys pys på jobbet. Jag tycker det är ett jävla otyg att företag skall stängas för Lunch, dels för att lunchen är olika beronde på bransch. En del branscher har lunch mellan 10.30 till 11.00, medan andra har mellan 12.00 till 13.00 |
Citat:
|
Citat:
Om du vill komma i kontakt med företaget men vet att de inte svarar på vanliga telefonerna, ring på journumret. Du har tydligen något du måste förmedla till företaget omgående och då är jourtelefonen till för just det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson