FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har varit upptagen ett tag.
Kul att det finns intresse. Citat:
Lite osäker hur det ska gå till ... ska jag ge FTP login till alla? Kanske inte så smart då någon oseriös plötlisgt ändrar lösen ... eller ändrar på en motståndares sida ... Ok, jag har ide men behöver lite hjälp: På tävlingssidorna kan det finnas en <?php include ('001.php'); ?> och deltagarna har en sida där de kan skriva till sin 001.php file med hjälp av ett formulär. Jag är osäker hur man fixar det, kanske någon vill ge en hand? Eller kan man göra FTP konto till undermappar? - dock har jag ingen aning hur det går till ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Medlem
|
Ni ser vad mycket enklare det skulle vara om tävligen skedde från var sin domän.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
EDIT: Ahh du menar att alla skaffar en ny domän för denna tävlingen som sen går till vinnaren. Hmm, osäker. Vi får se vad andra tycker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Medlem
|
jag tycker att vi ber johny fixa subdomäner åt alla. Och inga nicknamnes i subdomänerna, bara siffror, det blir rättvisast. Subdomäner är förstås inte helt perfekt, men bättre än kataloger. Eller så får alla regga var sin .be domän, men då måste vi ha nåt webbhotell som sponsrar oss? det skulle ju vara det ultimata.
edit: Jim: man behöver inte ändra sidorna, det är ju själva vitsen att detta inte ska vara möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det inte bättre att det finns möjlighet för de tävlande att ändra sidorna under tävlingens gång och förbättras? Det blir mycket mer intressant att följa då.
FTP-access för deltagarna ingick i mitt förslag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker att allt låter kalas.
Subdomäner med ett namn bestående av ett t ex femsiffrigt nummer som slumpas fram skulle vara klockrent. Samma förutsättningar för alla. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller helt med om att man ska kunna ändra, det är det som är spänningen av tävlingen.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har jag läst igenom hela tråden och jag gillar förslaget. Domänfrågan och lite annat måste lösas men det är jag övertygade om att ni gör.
Förstår dock inte varför det där konkurrerande forumet ska vara inblandat på något sätt, då alla redan är medlemmar här och förmodligen besöker WN kontinuerligt. Givetvis ska en SEO-tävling för WN:are hållas på hemmaplan. Är helt övertygad om att Thomas har resurser för att lägga upp ett extra forum som det pratades om, ifall det finns behov. Om allt sammarbete WN-medlemmar emellan går bra så borde vi förhoppningsvis kunna få se en postning i Nyhets-forumet av domaren med regler, startdatum och en länk där man kan anmäla sig. Gillar verkligen konceptet och ser med glädje fram emot tävlingen och diskussionerna som förhoppningsvis dyker upp i samband med ledaren och orsakerna till dennes 1a plats i tävlingen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Diskussionen tog fart rejält och snabbt började rent praktiska detaljer diskuteras här, såsom hur domänfrågan skulle lösas. Någon tog upp att allas webbsidor borde ligga under samma domän, vilket jag tycker är en bra idé. Jag erbjöd att upplåta utrymme på egen domän, eftersom andla och jag tänkte att tävlingen skulle hålla där. Strax fick jag en synpunkt från Thomas och därefter från hans vän på JX där de bekymrade sig över reklamsyfte med tråden. Snabbt lade JW upp en startsida där han kallar tävlingen för WN SEO tävling (sär skrivning!) på en egen "skriv-artiklar-här-för-skapa-stoff-för-sökmotorer-och-få-en-inlänk"-domän. ![]() Därefter kommer alltså sådana här inlägg: :unsure: Citat:
Lycka till! Vill passa på och klargöra en sak här: "Det konkurrerande forumet" är inte alls ett konkurrerande forum. Det råkar korsa en del av de ämnen som diskuteras på WN, men är av en helt annan inriktning. Företagande är inte samma sak som reklam, precis som ekonomi inte är samma sak som marknadsföring, liksom teknik inte är samma sak som kommunikation. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sedan tänkte jag att risken för att domänen blir portad från Google för gott efter att ha hostat en sådan här tävling är så gott som säker. Säg att vi blir 100 tävlande, och att det helt plötsligt börjar dyka upp inlänkar (för ingen ska få mig att tro att alla kommer att kunna avhålla sig från inlänkar till tävlingen) till 100 subdomäner från ett så uppenbart spammigt domänamn. Dessutom handlar 100 sutdomäner på denna enda domän om en enda sak, och har till råga på allting en sida som länkar till alla 100 subdomänerna, som i sin tur gör allt för att bräcka varandra, utan att över huvud taget låtsas om varandra... Om jag hade en sökmotor, så skulle jag knapp se mossen för alla ugglor. [small]bokstävlarna vill inte som jag vill idag på lördagskvällen, därav redigeringen[/small] |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|