FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Eller "här-har-jag-15-tusen-artiklar-med-adsense" ... Gör inget om den blir portad, bannad etc. Är ju ingen riktig gulddomän ..., just därför tog jag den. Men det funkar kanske bättre med subdomäner från jonny. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det här med att Google ser detta som spam kan vara ett problem. Jag tror många som kör Adwords och Adsense kanske inte vågar riskera att komma i kant med Google. Samtidigt så är kunskap om SEO en nödvändighet. Nästan att jag vågar säga att jag tror att dom flesta som blivit duktiga på SEO har experimenterat med mer eller mindre diskutabla saker. Vad funkar och vad funkar inte.
Allt jag vet är att jag tror den här tävlingen blir en rolig tävling. Kanske t.o.m att vi publicerade i någon tidning i samband med att folk upptäcker Kransbjörnen. Tror inte det är någon fara om vi går mot rött. Okej så här fattar jag det nu: *1 domän med subdomän för varje medlem. *Subdomäner får numrering *Jonny fixar subdomäner åt alla. *Endast huvuddomän används i webbkataloger. Alla får då samma inlänkar och sköts av alla. *Max en fil per deltagare. *Ämnet blir det nyfunna däggdjuret Kransbjörnen *Den som skickar in länkar till sin egen sida blir diskad. *Tävlingen kontrolleras av frivilligt utvalda. Detta sker under hela tävlingen. Jag ställer gärna upp om någon annan också är med. Skulle vara bra om det är någon som jobbar med SEO. *Sidor får korrigeras under tävlingen *Anonymitet är frivilligt *Alla använder samma ämne och nyckelord. *Nyckelorden ska inte redan existera på webben. *Alla använder samma trafikmätare. *Vi kommer ha flera tävlingar och den första är en mjukstart. *Sajterna nås med ftp. *Alla får vara med även domare och arrangörer. *Jonny meddelar att han fixat ett domän. Kvar att besluta: *Ska tävlingen hållas i den här tråden istället? *Vilken räknare ska vi använda? (börjar leta själv nu) *Vilka ska kontrollera? Minst två tycker jag. Jag ställer upp (ej van men bra att lära sig ![]() Någon frivillig? *Beslut om lämpliga nyckelord. *Beslut om stardatum. Förslag *En förfrågan om konto görs på tråd/forum och kontouppgifter skickas som ett PM tillbaka. *En SEO kunnig beslutar om pedagogiskt utvalda nyckeord på en enkel nivå. *Startdatum nästa fredag klockan 20.00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej andla,
mycket bra, nu börjar det likna något. Tycker nog vi kan skippa det med statsen. De som besöker testsidorna är ju bara vi på WN ![]() Angående nyckelordet så tycker jag namnet på denna björnen skulle vara det perfekta. Eller om du vill ha stats så kan man göra ett nytt konto på statcounter och lägga varje testsida som ett enskilt projekt. Då kan alla även titta på allas. Jag har själv nästan 30 projekt med statcounter och det funkar alldeles utmärkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Statcounter låter perfekt.
Jag hoppas att alla är med på att tävlingarna ska vara i syftet att utöka vår kunskap. Statistik kommer nog bli det primära i tävlingen och kommer förmodlingen bli en av de viktigaste diskussionerna här. De är bra också för att hålla koll på att folk följer reglerna med inlänkar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Medlem
|
fattar inte vad det här med statistik ska tjänatill i en SEO-tävling? det är väl helt ovidkommande. Det ärju bara tävlingsdeltagarna som surfar runt?
Sedan detta med inlänkar. Det blir ju hur lätt som helst att sabba för någon genom att lägga upp en länk till den sidan. Å andra sidan vill vi köra ren relevansoptimering. Då kan man ju fundera om man ska lita på folks hederlighet eller kanske ändra reglerna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Där har du rätt. Går det att fixa regler mot detta och hålla kvar regeln att man inte får göra inlänkar? Regel att varje deltagare måste ha en vakt ![]() Ska vi ändra detta och tillåta inlänkar eller ska vi köra på som vanligt och hoppas på att folk är hederliga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att ha massor av besökare visar ju inte ett jota. Det går att ordna på olika sätt och för att ge exempel på ett drastiskt kan man betala ~$100 för att ha en banner som syns i sånna där program folk får några promille cent för att klicka på banners i. Då kan du snabbt få några hundratusen besökare utan att ha det minsta SEO-optimerad sida.. Det är bara ett drastiskt exempel. Man kan ju själv surfa runt eller ha lite proxys eller vänner eller whatever. Ranking hos Google är det väl tävlingen går ut på? EDIT (förtydligande): Bäst ranking på ordet "Kransbjörn" vinner! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske har missat något i denna tråd, men ni skriver att:
Citat:
Om det skiljer sig beroende på vart i Sverige man befinner sig och får olika svar/resultat, hur ska vi då avgöra vem som har den bästa placeringen? Kanske sitter folk i ett annat land som också vill vara med och tävla? Hur ska man då avgöra vem som är vinnaren? Kanske har missat något i denna långa tråd....... rätta mig gärna då. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Borde inte spela någon roll om alla hostas på samma ställe enligt modellen http://userID(siffror).någonsdomän.tld
eller har jag fel här? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|