Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

SEO tävling

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-09, 19:52 #31
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by hubbert@Dec 9 2005, 19:24
andla:
Lite detaljförslag. Fö är det ok enligt mig.
- Varje deltagares sida ligger i en mapp som namges något som 01-02 osv annars finns en viss risk för tjafs om filnamnen om alla ligger i rotmappen. På det här sättet kan alla även optimera filnamnen på lämpligt sätt.
- En sida maximalt 10kb med text.
- Två bilder får finnas på sidan. (Hittar man inget lämpligt bildmotiv till nyckelordet får man väl lägga in svarta bilder med en texten som "Den östgotisk kransbjörn är bara vaken mitt i natten och svår att fånga på bild" eller vad vi bestämmer oss för nyckelord)

Hm en liten röstning om antalet intresserade kanske vore på sin plats?

Edit: korr
Okej

Ska man ha max en sida?
Med tanke på begränsningen på max 10kb med text?
Mappnummer låter väl annars bra.
Hoppas nu att folk inte härmar varandra alltför mycket

Man skulle kunna morpha en björn med en fågel kanske och alla lägger upp olika bilder av detta.

Nobody håller på att lägga upp ett nytt forum för detta och jag fixar regler.
Vi rapporterar hur det går med förberedelser och tävlingen på det nya forumet.
JW du meddelar oss när du blir klar.

Det här blir skoj
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 20:00 #32
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av andla
Har jag fått detta korrekt?
*1 domän med undersidor för varje medlem.
*Endast huvudsidan används i webbkataloger. Alla får då samma inlänkar och sköts av alla.
*JW Fixar domän och webbplats.
*Den som skickar in länkar till sin egen sida blir diskad.
*Tävlingen diskuteras och anmäls i www.webbforum.se
*Alla använder samma ämne och nyckelord.
*Nyckelorden ska inte redan existera på webben.
*Alla använder samma trafikmätare.
*Adsense och annan reklam är frivillig.
*Vi kommer ha flera tävlingar och den första är en mjukstart.

Förslag på trafikmätare www.nedstatbasic.com

Preliminära förslag på tävlingar:

Tävling 1.
Punkterna ovan gäller för denna tävling.
Första tävlingen startar om 1 vecka nästa fredag. Den ska vara enkel och inte kosta några pengar. Tävlingen ska vara så jämn som möjligt.

Tävling 2.
När tävling 1 är klar startar vi en tävling som ska vara en reallife tävling. Den är inte lika jämn och man väljer sitt ämne och nyckelord. Man är ansvarig själv för webbsida och inlänkar från webbkataloger. Det enda krav är att man använder en publik trafikmätare. Tävlingen skulle kunna delas in i vem får in mest pengar, mest trafik eller får bäst placering.

In rapportering till forumet bör ske några gånger i veckan så att alla kan ta del av kunskapen och ge förslag till förbättringar.

Tävling 2 är ett förslag och måste kanske förbättras.

Själva grundtanken till tävlingarna är att de ska vara lärorika och behandla alla hinder som dyker upp på vägen till att skapa en lyckad webbsida med en liten inkomstbäck.
I och med att inititiativet till tävlingen kommer från andla och mig på Webbforum.se så erbjuder vi självklart att tävlingen kan hålla där annars. /tavling/tavlandes_nick-name/filnamn01.xxx

EDIT Tog bort länk till egen webbplats efter synpunkter från Thomas. /Nobody

Jag rekommenderar att vi tar någon annan räknare än Webstats4U, de har popups och det finns dessutom mer tillförlitliga gratisräknare. Annars kanske Yancy från Webbanalys skulle vara intresserad av att ställa upp och sponsra tävlingen...? B)

Citat:
Ursprungligen postat av hubbert
andla:
Lite detaljförslag. Fö är det ok enligt mig.
- Varje deltagares sida ligger i en mapp som namges något som 01-02 osv annars finns en viss risk för tjafs om filnamnen om alla ligger i rotmappen. *På det här sättet kan alla även optimera filnamnen på lämpligt sätt.
- En sida maximalt 10kb med text.
- Två bilder får finnas på sidan. (Hittar man inget lämpligt bildmotiv till nyckelordet får man väl lägga in *svarta bilder med en texten som "Den östgotisk kransbjörn är bara vaken mitt i natten och svår att fånga på bild" eller vad vi bestämmer oss för nyckelord)

Hm en liten röstning om antalet intresserade kanske vore på sin plats?

Edit: korr
Det skulle vara bättre om det lottas ut tal istället eller först till kvarn, dvs de som anmälar sig först får tidiga tal.

Hehe, jag gillade din idé med bilden. Men jag tycker snarare att det ska vara frivilligt hur få eller hur många bilder man vill ha. Tycker inte heller att det ska vara någon begränsning i storlek på sidan. Tror inte att många skulle använda mer än 100 k ändå i och med att Googles max-rekommendationer ligger däromkring.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 20:06 #33
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Nobody vi börjar tröttna på din egenrekalm nu, nästan i varenda inlägg är det en länk till ditt webbforum.se. Visst är det passande publik men snälla det är så genomskinligt. Måttlig reklam för din konkurrerande verksamhet borde väl duga?
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 20:07 #34
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Thomas@Dec 9 2005, 21:06
Nobody vi börjar tröttna på din egenrekalm nu, nästan i varenda inlägg är det en länk till ditt webbforum.se.
Sorry gubben, inte menat så. Rensa länken om du känner för det. -_-

EDIT Tog bort den själv. Tack för din synpunkt och hoppas att du tycker att det är OK nu.
Oläst 2005-12-09, 20:13 #35
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Andla:
Citat:
Hoppas nu att folk inte härmar varandra alltför mycket
Då gör vi så här. Sidorna skickas till domaren/regelkontrollanten (vem?) i god tid och alla publiceras samma dag. På det sättet kan ingen annan (mer än domaren) se vad de andra har gjort.
Inga korrigeringar tillåts under tävlingstiden.
Skulle föreslå att en viss anonymitet tillåts, dvs sidan kan inte direkt kopplas till vem som har gjort den, om inte sidskaparen väljer att stå offentlig.

Edit: Vill föreslå att du Andla väljer nyckelord.

Edit2:
Citat:
Tycker inte heller att det ska vara någon begränsning i storlek på sidan. Tror inte att många skulle använda mer än 100
Har en stor betydelse annars är det bara att klistra in text som är sökbar i för stor omfattning.

Edit3:
Citat:
I och med att inititiativet till tävlingen kommer från andla och mig på Webbforum.se så erbjuder vi självklart att tävlingen kan hålla där annars. /tavling/tavlandes_nick-name/filnamn01.xxx
Nicknamn ej.

Hm en del inlägg gör mig lite tveksam om medverkan.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 20:26 #36
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Min spontanta tanke.

Om nu Ni kommer på en idé som ni vill ska hållas på ert forum, varför diskuterar ni inte allt där då ?

Att dra upp en idé som handlar om en tävling eller liknande på ett forum, men ska hållas på ett annat forum kallar jag för egenreklam el-grande.

Bra idé
Bra initiativ
Men känns som du/ni sparkar er själv i röven med att hålla det utanför WN där ni för det första diskuterar saken.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 20:41 #37
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Är det inte bättre att göra detta på ett fristående forum där man har lite mer frihet att t.ex lägga in ett nytt forum.

Jag frågar nu snällt om det är OK att driva tävlingen på det nya forumet?
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 20:45 #38
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Decibel@Dec 9 2005, 21:26
Min spontanta tanke.

Om nu Ni kommer på en idé som ni vill ska hållas på ert forum, varför diskuterar ni inte allt där då ?

Att dra upp en idé som handlar om en tävling eller liknande på ett forum, men ska hållas på ett annat forum kallar jag för egenreklam el-grande.

Bra idé
Bra initiativ
Men känns som du/ni sparkar er själv i röven med att hålla det utanför WN där ni för det första diskuterar saken.
Tjena

Kul att du gillar idén! Syftet med andlas tråd var att kolla efter intresse. Ha i åtanke att både andla och jag är aktiva medlemmar på WN. Vi diskuterar saker här OCH i det egna forumet och det finns ingen motsättning däremellan.

Tanken från min och andlas sida var i första hand att skapa ett eget "dedikerat" forum om det, eller nåt sånt. Ska jag tolka det som att du vill att tävlingen ska ha sin bas på WN, typ? :P
Oläst 2005-12-09, 20:46 #39
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Jag, som är ny medlem här på WN inser att jag genast har klampat in i ett getingbo...

Tävlinen är fortfarande intressant, och jag bryr mig inte över hövan om var en sådan tävling skulle ligga, men jag anser inte att en sådan här tävling går att genomföra med undersidor under en enda domän. Den första och andra länken som Google hittar in till tävlingen kommer att vinna och alla andra förlora, d.v.s. inte synas alls utom på en site:-sökning.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 20:47 #40
Decibels avatar

Decibels avatar

Jag uttryckte bara min personliga åsikt.

Det är inga problem att få saker klistrade eller liknande på WN heller.

Som sagt, de va bara min åsikt, moderering och agerande över denna tråd överlåter jag till admins.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017