FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Javisst är det så, jag tror att alla av oss kollar upp allt innan vi går till val och att "felmarginalen" att välja fel är näst intill obefintlig. Det finns dock en ganska stor (oftast unga/förstagångväljare) grupp människor som ger ett ruttet öre i politik, val, partier och allt vad det innebär som trots det går till val - de kan ha hört av någon familjemedlem/polare/bekant att man kanske bör rösta på SocialDemokraterna och när de kommer dit "råkar" de bocka för SverigeDemokraterna då de låter snarlika.. Det var bara en teori jag hade.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tror att SD väljare ligger någonstans i de krokarna, okunniga med 0% världsvana. Senast redigerad av jayzee den 2014-09-03 klockan 12:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Off-topic, men valrelaterat. Var och förtidsröstade häromdagen och en sak slog mig.
Vad hindrar mig från att ta min röstsedel och kopiera upp den på exakt samma papperstyp. Sedan åka runt till varje ställe där jag kan förtidsrösta, lämna in en kopierad röstsedel så de kan bocka av mig i sina icke-synkade papper. Visst, i efterhand kommer det vara för många röster och man kommer kunna spåra mig som orsaken. Men mina röster är ju helt förlorade och kan inte dras tillbaka? På valdagen är man ju låst till ett ställe, men inte för förtidsröster? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
"Först läggs de godkända förtidsrösterna (från röstningslokalerna inom landet, från utlandet och brevrösterna) ner i respektive valurna efter att röstkortet har separerats från valkuverten och det markerats i röstlängden att personen röstat". De kommer väl i och för sig att bli förvirrade när det kommer ytterligare en förtidsröst från dig och de redan bockat av dig, men.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men i vilket fall att göra en sådan sak hade ändå inte påverkat ett val speciellt mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Skulle väl iofs. sluta med ett lokalt omval utan förtidsröstning. Senast redigerad av Adestro den 2014-09-03 klockan 17:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tog bort runt 10 inlägg i denna tråd, var vänlig avhåll från personangrepp. Om ni vill fortsätta på den vägen så ta det via PM eller andra privata kanaler.
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Börjar bli off-topic nu kanske, men som sagt: Innan dina röster stoppas i lådan prickas du av i val-längden som du står med i. Din röst räknas inte där du förtidsröstar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|