FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Administratör
|
Ta du och leta upp det största folkmordet de senaste 30 åren. Sen kan du återkomma om religionen hos den pådrivande parten. Titta gärna också på om det fanns några "västliga" religiösa aktörer som kan anses ha haft en betydande roll för genomförandet.
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag är också övertygad om att många av SD:s väljare har en något naiv och vinklad världsbild och att offerkoftan kan vara tjock i dessa läger. Dessa invandringskritiska sk populistpartier har delvis lyckats pga missnöje, så att "dumförklara" miljontals människor är nog kontraproduktivt och personligen tror jag att det gör att de växer. När Åsa Linderborg, Petter Karlsson, Kakan Hermansson eller någon annan mediaprofil sågar SD vid fotknölarna får de förstås beröm från de likasinnade, men de skulle aldrig i livet kunna tänka sig att rösta på SD ändå. Däremot tror jag att dessa artiklar och utspel i vissa fall faktiskt lockar ännu fler missnöjesröster. Den dagen övriga partier "vågar" säga att vi vet att många svenskar är missnöjda med invandringspolitiken och nu för vi en förutsättningslös dialog om detta, tror jag faktiskt att SD kan tappa en hel del anhängare. Ps. Röstar undetecknad på SD trots att han är invandrare själv? Nejdå, jag röstar inte på något riksdagsparti överhuvudtaget. Ps 2. SD får 10,3% av rösterna i valet. Nu vet ni. *sätter min trovärdighet på spel*.
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som jag skrev tidigare är jag tämligen säker att en relativt stor andel av dessa röstat fel pga. likheter i namn samt exakt samma förkortning med socialdemokraterna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Anledningen att jag valde att citera just citatet "Det låter som något som kommer från Sverigedemokrater eller andra verklighetsfrämmande människor som lever i sin egen lilla fantasivärld." Är att det, om jag tolkat tartareandesire rätt, är ett lika kategoriskt uttalande som de som erebos tycks ha "trollat" fram om 15-25% av världens muslimer.
I stora grupper förekommer i regel stora åsiktsvariationer. Varken muslimer eller Sverigedemokrater är fullständigt homogena grupper. Möjligtvis kan man tala om tendenser, men då vill det till att man har ett statistik underlag att stödja sina teser. Senast redigerad av spexer den 2014-09-02 klockan 11:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
De har inte heller samma förkortning (S) = Socialdemokraterna och (SD) = Sverigedemokraterna Senast redigerad av spexer den 2014-09-02 klockan 11:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
2. Hur kommer detta sig? 3. Jag tror att det blir en högre siffra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tyvärr är det så. Jag har under många politikrelaterade samtal fått frågan vilken som var vilken samt har själv kommit på mig själv att säga fel trots att jag anser mig vara någorlunda bra insatt i svensk politik. Nu tror jag faktiskt att många tänker SocialDemokraterna samt SverigeDemokraterna och inte S och SD...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det finns många muslimska länder som lever i fred och som saknar radikalism. |