Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Politik. Känsliga kan ju hoppa över det här.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-02, 09:02 #31
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Men ändå många sett till andra, hur många kristna är så extrema så dom avrättar folk rakt av eller leker självmordsbombare.
Ta du och leta upp det största folkmordet de senaste 30 åren. Sen kan du återkomma om religionen hos den pådrivande parten. Titta gärna också på om det fanns några "västliga" religiösa aktörer som kan anses ha haft en betydande roll för genomförandet.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-02, 10:19 #32
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det låter som något som kommer från Sverigedemokrater eller andra verklighetsfrämmande människor som lever i sin egen lilla fantasivärld.
Så uppskattningsvis 8-15% av Sveriges röstande befolkning är människor som lever i sin egen lilla fantasivärld?
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-02, 10:47 #33
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spexer Visa inlägg
Så uppskattningsvis 8-15% av Sveriges röstande befolkning är människor som lever i sin egen lilla fantasivärld?
Eller mer än av en fjärdedel av britterna som stödjer UKIP?

Jag är också övertygad om att många av SD:s väljare har en något naiv och vinklad världsbild och att offerkoftan kan vara tjock i dessa läger. Dessa invandringskritiska sk populistpartier har delvis lyckats pga missnöje, så att "dumförklara" miljontals människor är nog kontraproduktivt och personligen tror jag att det gör att de växer.

När Åsa Linderborg, Petter Karlsson, Kakan Hermansson eller någon annan mediaprofil sågar SD vid fotknölarna får de förstås beröm från de likasinnade, men de skulle aldrig i livet kunna tänka sig att rösta på SD ändå. Däremot tror jag att dessa artiklar och utspel i vissa fall faktiskt lockar ännu fler missnöjesröster. Den dagen övriga partier "vågar" säga att vi vet att många svenskar är missnöjda med invandringspolitiken och nu för vi en förutsättningslös dialog om detta, tror jag faktiskt att SD kan tappa en hel del anhängare.

Ps. Röstar undetecknad på SD trots att han är invandrare själv? Nejdå, jag röstar inte på något riksdagsparti överhuvudtaget.

Ps 2. SD får 10,3% av rösterna i valet. Nu vet ni. *sätter min trovärdighet på spel*.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-02, 11:10 #34
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Som jag skrev tidigare är jag tämligen säker att en relativt stor andel av dessa röstat fel pga. likheter i namn samt exakt samma förkortning med socialdemokraterna.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-02, 11:21 #35
Flitig postare

Flitig postare

Anledningen att jag valde att citera just citatet "Det låter som något som kommer från Sverigedemokrater eller andra verklighetsfrämmande människor som lever i sin egen lilla fantasivärld." Är att det, om jag tolkat tartareandesire rätt, är ett lika kategoriskt uttalande som de som erebos tycks ha "trollat" fram om 15-25% av världens muslimer.

I stora grupper förekommer i regel stora åsiktsvariationer. Varken muslimer eller Sverigedemokrater är fullständigt homogena grupper. Möjligtvis kan man tala om tendenser, men då vill det till att man har ett statistik underlag att stödja sina teser.

Senast redigerad av spexer den 2014-09-02 klockan 11:34
Oläst 2014-09-02, 11:22 #36
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Som jag skrev tidigare är jag tämligen säker att en relativt stor andel av dessa röstat fel pga. likheter i namn samt exakt samma förkortning med socialdemokraterna.
Om så är fallet, är jag uppriktigt orolig för vår demokrati.

De har inte heller samma förkortning (S) = Socialdemokraterna och (SD) = Sverigedemokraterna

Senast redigerad av spexer den 2014-09-02 klockan 11:25
Oläst 2014-09-02, 11:29 #37
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
att "dumförklara" miljontals människor är nog kontraproduktivt och personligen tror jag att det gör att de växer.

jag röstar inte på något riksdagsparti överhuvudtaget.

Ps 2. SD får 10,3% av rösterna i valet. Nu vet ni. *sätter min trovärdighet på spel*.
1. Håller med dig samt att jag tror att detta i förlängningen leder till ett idiotförklarande av demokratin.

2. Hur kommer detta sig?

3. Jag tror att det blir en högre siffra.
Oläst 2014-09-02, 11:30 #38
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Om så är fallet, är jag uppriktigt orolig för vår demokrati.

De har inte heller samma förkortning (S) = Socialdemokraterna och (SD) = Sverigedemokraterna
Tyvärr är det så. Jag har under många politikrelaterade samtal fått frågan vilken som var vilken samt har själv kommit på mig själv att säga fel trots att jag anser mig vara någorlunda bra insatt i svensk politik. Nu tror jag faktiskt att många tänker SocialDemokraterna samt SverigeDemokraterna och inte S och SD...
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-02, 11:51 #39
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Ta du och leta upp det största folkmordet de senaste 30 åren. Sen kan du återkomma om religionen hos den pådrivande parten. Titta gärna också på om det fanns några "västliga" religiösa aktörer som kan anses ha haft en betydande roll för genomförandet.
När det gäller frågan att det finns så många radikala muslimer i mellanöstern så tror jag det har med utbildningsnivå att göra. Det är ju ett faktum att väldigt många saker som de radikala muslimerna sysslar med går emot Koranen. En anledning till att detta funkar är för att det finns så sjukt många människor i dessa områden som saknar utbildning och hur svårt är det då inte att styra deras åsikter.

Det finns många muslimska länder som lever i fred och som saknar radikalism.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-02, 11:59 #40
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Citat:
1. Håller med dig samt att jag tror att detta i förlängningen leder till ett idiotförklarande av demokratin.

2. Hur kommer detta sig?

3. Jag tror att det blir en högre siffra.
2. Jag beställde "valpaket" i god tid men det verkade ha försvunnit på vägen, eftersom det inte kommit fram. Eftersom inget av riksdagspartierna attraherar mig så väldans kommer jag förmodligen att avstå att flyga till Bangkok för att rösta. Bara flygbiljetterna går loss på ett par tusen spänn.

3. Ok då... 10,35.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017