FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tror ni det hade gjort någon skillnad i resultatet om man hade fått rösta med e-legitimation. Alltså sitta hemma och rösta istället för att gå till en vallokal?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Mina fördomar säger dock att SD skulle få ett par promille mer röster om det var så. Det är nog bara fördomar. Ps. Nu har kvällstidningarna satt igång med valets anti-SD-kampanj. Jag var nästan orolig att de inte skulle komma. Jag höll på att skratta upp kaffet när jag såg den dammsugande bruden med naziarmbindel. Så roligt på så många plan.
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nu tänkte jag mer på soffliggarna och inte SD. Men jag tror SD hade fått fler röster om man hade fått rösta i sitt hem
![]() Jag hjälpte morsan med hennes facebook idag och såg detta. https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...9ba49cb110a667 - Intressant! Ungefär så tänker min f.d svärfar oxå om Sverige. Han är Jugoslav och bott här i 40 år. Han kom hit och började jobba på varvet i Landskrona. Nu är han egen företagare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror du inte förstår min poäng. Det finns ingen synkronisering mellan förtidsställernas analoga pappersavprickning. Om jag åker och röstar på alla öppna ställen kommer de ha för många röster utan att kunna ordna upp det, utan någon form av omval.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
*) Hinner de inte fram till din val-lokal räknas din röst efteråt i den s.k. onsdagsräkningen - men återigen, du prickas av i val-längden först. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Medlem
|
Det Adestro menar att han åker runt och förtidsröstar på säg 10 ställen och på så sätt skulle det bli 10 röster istället för en? Men jag skulle tro att "reglerna" är så att om det dyker upp flera röster på samma person i val-längden (när man sammanställer alla förtidsröster med vanliga röster) så räknas endast den första? Alternativt den sista, om det finns någon tidstämpel på röstningen när man röstar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Denna typen av valfusk har jag bestämt för mig kan ge dagsböter eller fängelse i upp till sex månader. Om polisen knackar på eller inte är dock mer oklart. De har fullt upp med sin byråkrati på stationen/polishuset. ![]() Edit: "Otillbörligt verkande vid röstning" heter det tydligen och kan maximalt ge sex månaders fängelse. Sedan kan det tydligen bli betydligt allvarligare påföljd om man tar till hot eller våld i samband med ett val, men det är ju en helt annan sak.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-09-05 klockan 14:52 Anledning: Tillägg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Personligen tycker jag nog att minimistraffet för manipulation av valresultatet borde vara fängelse, eller i varje fall villkorlig dom.
![]() |
Svara |
|
|