FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tilläggas ska väl att åtminstone SLs SMS-biljetter innehåller en tidsstämpel som kan användas för att avgöra när beställningen skickats.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag får lite blandade känslor av denna video. Delvis tycker jag vakterna är förjävliga, de bryter emot lagen. På ett annat sätt tycker jag ... . ja verkar ju på videon som hon inte tog sin biljett riktigt där man ska, utan betalade för sin biljett när hon fick syn på kontrollanterna. Detta kan jämföras med en snattare som snattar en vara, och sen när man kommer på henne så betalar hon för den istället och sedan hävdar "vart e felet? jag har betalat för varan" Vad ska vi egentligen med tågvärdar till när de inte ens får hålla i en person utan att bryta mot lagen ? Och om denna kvinna nu va gravid också ska hon definitivt inte hoppa runt bland sätena som en tjackpundare. Hela denna situation kunde ha undvikits om hon bara snällt satt på sin plats - tog emot böterna och sedan bestred dem i efterhand. Hela denna situation kunde ha undvikits om hon betalat för sig som man ska NÄR man ska. Vakterna må bryta emot lagen ja, men tänk er själv i situationen.... de har säkert order uppifrån om att hålla kvar en person som vägrar visa legitimation tills polisen anländer... Vet inte om jag står på vakternas sida eller kvinnans sida i denna sak. Helklart mest synd om kvinnan, men slutar nog med att vakterna mister sina jobb. Sen är det riktigt riktigt irriterande att folk runt om lägger sig i så mycket.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Själv tycker jag precis tvärtom. Sverige behöver mer civilkurage inte mindre. Du tycker att folk borde låta bli att lägga sig i om dom ser någon som verkar bryta mot lagen?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag håller fullständigt med dig. Det är dock inte alls ovanligt att civilkurage slutar med att den som ingriper råkar illa ut, både rent fysiskt och juridiskt...
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det är betydligt viktigare att visa civilkurage mot grövre brott (olaga frihetsberövande jämfört med att planka) och särskilt när dom utförs av "makten" i uniform... Men visst, i princip tycker jag det är bra om folk lägger sig i och reagerar mot sådant som är fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om jag skulle köpt en biljett, väntat på biljettkontroll och inte visat upp den. Finns inget lagstöd för att jag behöver visa den.
Och dom håller kvar mig, då har dom begått ett grovt brott. Då ska polisen gripa dom för olaga frihetsberövande när dom kommer till platsen och när kan visa en biljett för polisen. Bara för man inte visar något som man inte behöver via lagen så betyder det inte att man kan tolka det som ett brott då det inte finns något lagstöd. Eller man kanske ska skjuta personer som kommer för nära en och hävda nödvärn? Bara för jag trodde dom skulle skada mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du verkade ju nästan anse det med tanke på din, som vanligt mindre genomtänkta, kommentar om att bryta nacken på kontrollanterna...
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Kanske är det dags att göra ett litet tillägg i lagen som gäller bedrägligt beteende och införa ett tillägg: "Vägran att på anmodan av behörig tjänsteman att uppvisa giltigt färdbevis vid färd med kollektivt färdmede,l eller vistelse inom område avgränsat och avsett enbart för resande med kollektivt färdmedel, skall anses utgöra fullbordat bedrägligt beteende." Då skulle vi slippa alla snyltare som försöker slingra sig och envar skulle kunna ingripa för att bli av med snyltarna...
![]() |
Svara |
|
|