Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Brandos avråder vissa att handla hos dem!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-30, 15:15 #1
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Bara ett inlägg till!

p.s jag är på papper inte svensk..
Jag härstammar inte från sverige..
Mitt ursprung är till större del ungern och spanien..

jag är född och uppvuxen i sverige .
Jag ser ut som en fullblods viking med blont hår och rött skägg, 2 meter lång och 140 kilo tung...

Jag har fått höra att jag är ett praktexempel på den ariska rasen..
Jag skrattade ganska gott åt det med tanke på mina rötter.

Rasism är endast okunskap och rädsla. (därav namnet främlingsfientlighet)
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-30, 15:24 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Att ni orkar Självfallet kan man vara rasist oavsett varifrån man kommer, det är väl inget att diskutera. Att Sverigedemokraterna är rasister är också ett faktum då de de facto gör skillnad beroende på härkomst både i partiprogrammet men än mer i praktiken. De har också sedan länge samarbetat med andra mer rumsrena rasistpartier i övriga länder i Europa. Bara för att de anpassar retoriken efter den nya europeiska strategin så förändrar det ingenting.
Oläst 2010-09-30, 15:28 #3
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att ni orkar

Ja, men Lancelot har ju en snedvriden definition av rasism och därmed också antar han att de som röstar på SD är rasister. Det är inte rätt.

Sedan skulle det vara intressant att höra hur folk på forumet ställer sig till Lancelots åsikter om att

Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot
Det är däremot vanligare att svenskar är rasister.
Jag anser att det är kränkande att få höra detta, även om jag har invandrarbakgrund.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-30, 15:42 #4
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Ja, men Lancelot har ju en snedvriden definition av rasism och därmed också antar han att de som röstar på SD är rasister. Det är inte rätt.

Sedan skulle det vara intressant att höra hur folk på forumet ställer sig till Lancelots åsikter om att

---
Ursprungligen postat av Lancelot
Det är däremot vanligare att svenskar är rasister
---
Jag anser att det är kränkande att få höra detta, även om jag har invandrarbakgrund.
Jag skrev det lite fort och det jag egentligen menade var att det är mer vanligt förekommande att svenskar har fördomar mot invandrare än att invandrare har fördomar mot svenskar. Många invandrare som har fördomar mot svenskar har det för att de själva har fördomar mot sig, men det förekommer inte så ofta att svenskar har fördomar mot invandrare för att invandrare har fördomar mot svenskar. Förekommer inte alls lika ofta.

Däremot förstår jag helt och hållet varför svenskar har fördomar mot invandrare.

1. Rosengården. Händer det över huvudtaget något positivt där? Det är sinnessjukt vad det händer för saker där. Tillräckligt sjuka saker så att rosengården är med på CNN i ett reportage.

Det är roligt hur du vill få det att se ut som att jag hatar Svenskar.
1. De flesta av mina kompisar är svenskar.
2. Jag är förlovad med en svensk.

Så försök inte ens starta någonting som inte finns kära terabyte .
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-30, 15:50 #5

Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag skrev det lite fort och det jag egentligen menade var att det är mer vanligt förekommande att svenskar har fördomar mot invandrare än att invandrare har fördomar mot svenskar. Många invandrare som har fördomar mot svenskar har det för att de själva har fördomar mot sig, men det förekommer inte så ofta att svenskar har fördomar mot invandrare för att invandrare har fördomar mot svenskar. Förekommer inte alls lika ofta.

Det är lika illa och lik amycket osaning!

Ja, hönan och ägget ... men du tycks ta ställning för en grupp ändå. Själv tycker jag att fördomarna är lika illa hos både den svenska gruppen och invandrargruppen. Ingen skillnad alls. Därför fungerar integrationen som den gör.

Sist av allt, så har jag besvarat dina inlägg och satt mig emot dina definitioner på rasism. Frsök inte sliungra bort dig från det du skrivit här.

Du tycker helt klart att mer svenskar har skulden i allt, vilket är förkastligt.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-30, 15:53 #6
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Det är lika illa och lik amycket osaning!

Ja, hönan och ägget ... men du tycks ta ställning för en grupp ändå. Själv tycker jag att fördomarna är lika illa hos både den svenska gruppen och invandrargruppen. Ingen skillnad alls. Därför fungerar integrationen som den gör.

Sist av allt, så har jag besvarat dina inlägg och satt mig emot dina definitioner på rasism. Frsök inte sliungra bort dig från det du skrivit här.

Du tycker helt klart att mer svenskar har skulden i allt, vilket är förkastligt.
HAHA försöker inte slingra mig bort från någonting. Typiskt SD taktik att försöka lägga in orden i mun på folk.

Tycker inte Svenskar har skulden i allt, men du vill att jag ska tycka det!

Jag skyller inte saker och ting på en folkgrupp, det är du som tänker så.

Edit: Som jag sa så ville jag avsluta diskussionen så var god och mogna till och sluta besvara på inläggen eller avsluta inläggen med att lägga falska ord i mun på mig. Klarar du av det?

Ett perfekt exempel på det jag menar är Säffle på 70 talet. Vad som hände när den första invandrarfamiljen flyttade in dit och inte gjorde någonting fel alls. De jobbade hårt och tog hand om sig själva utan att på något sätt skada andra... Vad hände och varför?

Sådär. Officielt sista inlägget nu! Tack till mervinst för att du inte hela tiden svarar som herr terabyte inte klarat av. :P

Senast redigerad av Lancelot den 2010-09-30 klockan 16:03
Oläst 2010-09-30, 15:37 #7
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att ni orkar Självfallet kan man vara rasist oavsett varifrån man kommer, det är väl inget att diskutera. Att Sverigedemokraterna är rasister är också ett faktum då de de facto gör skillnad beroende på härkomst både i partiprogrammet men än mer i praktiken. De har också sedan länge samarbetat med andra mer rumsrena rasistpartier i övriga länder i Europa. Bara för att de anpassar retoriken efter den nya europeiska strategin så förändrar det ingenting.
Precis.

Terabyte (+SD) försöker hela tiden kliva in på andra banor och till sist ha mage nog att nästan kalla mig rasist. Det är det som är makalöst.

Terabyte du har missförstått mig ordentligt! Jag talar om SDs värderingar och du kliver hela tiden in på att invandrare också kan vara rasister lika mycket som Svenskar. Självklart är det så, men den diskussionen kan vi ta när det finns ett parti som heter invandrarpartiet. Då kommer jag självklart vara med i den diskussionen.

Självklart förekommer det att invandrare är rasister. Det är precis lika fel, men den diskussionen bör tas en annan gång. Du kliver hela tiden in på andra diskussioner.
Oläst 2010-09-30, 15:43 #8
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

sigh.. kort minne och glömt att våra svar är svar på dina inlägg..
Jaja. nu är diskussionen över. lol
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 00:03 #9
Supermoderator

Supermoderator

Tog bort ett gäng inlägg och vill gärna slippa plocka fler. Försök hålla er på en vuxen nivå i diskussionen.
Oläst 2010-10-01, 00:10 #10
Supermoderator

Supermoderator

Jo, men ni kallade varandra både det ena och det andra och ingen vill läsa en lång flamingduett. Ta det via PM istället om ni nu absolut måste avgöra fighten.

Taggar
brandos

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017