FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Samma med Windows.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Riktiga karlar kör väl inte med skydd
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är kinkig när det gäller tangentbord och gillar inte alls de olika tangentbord jag testat från apple. De är hemska allihop.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu har jag visserligen alldeles nyligen uppgraderat till IE9 och sedan dess har än så länge inget inträffat. Chrome gillar jag inte, men använder Firefox ibland.
Självklart har jag upppdaterat system. Alltid senaste drivrutiner, säkerhetspatchar m.m. Senaste trojanen som landade i burken var en Java-historia... Hur skyddar man sig mot det? Skippar Java? Jo, det gjorde jag, men då fick jag byta backuphanteringsystem med mera, med mera... Undvika Flash och PDF-filer är en omöjlighet om man skall jobba, men jag är ytterst sällan på "skumma sidor"... Kanske blir mitt liv bättre med IE9... Vem vet. Du menar att jag, om jag inte laddar ned och kör skumma filer, så behöver jag inte antivirus och egentligen inget annat än Windows 7 med IE9 eller Chrome för att slippa problem? Låter väldigt bra, men, som sagt, vågar du ta gift på det? Vad jag vill säga med detta är att det, i alla fall i mina ögon, verkar uppenbart mycket farligare med Windows än OSX. Fast det är också enda nackdelen jag kan finna med Windows och fördelarna överväger lätt OSX i övriga delar. Hittills.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
osx är säkrare än windows.
Särskilt när alla Windowsanvändare stänger av UAC och loggar in som administratör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |