FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Det är väldigt vanligt att folk tror att de inte är infekterade bara för att datorn beter sig normalt, när den i själva verket kan ha flera hundra elaka små program. Nu har jag heller inget antivirusskydd (vilket är riktigt korkat...) men när jag hade ett senast var det nod32 och det märktes knapp att det fanns och verkade, dök upp en liten ruta då och då för att uppdatera virusdefinitionerna. Drar knappt prestanda alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är lika enkelt att få malware på en Mac som det är på en Windows-maskin. Det enda som skiljer sig är att är ett mycket större utbud av malware till Windows. Vilket inte är så konstigt om man tänker på att Microsoft har sålt fler Xbox 360 än vad Apple har sålt Mac-maskiner. Den dag Mac kommer ha lika stor andel som Windows kommer det se än värre ut för Mac, eftersom dess användare är indoktrinerade att man inte kan få virus/malware på en Mac - för det har ju Steve Jobs sagt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Samma med Windows.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad har du för konstigt Windows då? Eller menar du att man godkänner viruset genom att besöka en webbplats och att URL:n är lösenordet, eller vad menar du? Jag förstår faktiskt inte. Trots antivirus med mera har jag drabbats av både trojaner och virus och de som tror sig vara immuna mot smitta i Windows borde, hm, testa sig...
Jag föredrar i alla lägen Windows förutom vad gäller virus och trojaner...
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Och detta kan du ta gift på? Jag vet inte, och ingen skulle vara gladare än jag om det vore sant, men jag tror du har fel eftersom jag drabbats av detta vid upprepade tillfällen och UAC är i högsta grad igång på min maskin... Och jag har inte godtagit installationerna, om man säger så. Och jag har Windows 7.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
Svara |
|