FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
En bekant vill ev ha lite hjälp med en enkel men ändå informativ hemsida till sin rörelse - tänkte använda nåt webhotells färdiga templates!
Vad är skäligt att "ta ut" för jobbet för startsida + 3-4 undersidor - tänkte mest på att det är en bekant till mig?? ![]() Tacksam för råd & ev tips! / Hobbywebbisen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
En vän, och ett färdigt template? Och du vill ha betalt?
kanske missuppfattar något här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Ja, en vän till mig ska jag ev hjälpa med en hemsida - sorry ifall jag var lite oklar!
Vad kan man ta betalt för en sån "enklare" hemsida enl min text? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eh, nån öl på krogen?
Vore väl en helt annan grej om du designade och kodade sidan helt själv utifrån hans/hennes önskemål. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Jovisst kanske det.... om man kodar allt!
Men jag hade ju tänkt mig NÅN slant för den tid jag ev lägger ner eller ska man sätta ett tim-pris? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag måste nog säga att din fråga inte går att ge ett svar på. Som vissa säger, om det är en nära vän så är en öl på krogen fullgod betalning. Annars kan jag säga 420 kr/timme. Eller kompispris 150 kr/timme. Eller kompispris 80 kr/timme. Eller 40.........
Du får väl helt enkelt prata med din vän och komma överens om en timpenning. Men om du menar ett fast pris så måste du bestämma om du ska skriva texter, fixa bilder m.m eller om du bara ska ladda upp en färdig lorem ipsum template som din kompis får ändra själv... Ja. jag avslutar som jag började. Din fråga går inte att ge ett svar på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I ditt läge vet jag inte riktigt, jag brukar köra efter "tjänster och gentjänster"
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur många timmar beräknar du lägga ner på projektet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle nog skämmas lite för att ta betalt för en sån sak.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |