FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför inte göra så att man får en cent för varje mail skickat till sig och sen får man betala en cent för varje mail som man tar emot.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker det verkar som att "forskarna på yahoo" kanske inte forskat riktigt klart än...
F.ö instämmer jag helt med emilv's inlägg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är ju inte rätt mot större webbplatser som skickar mail regelbundet via nyhetsbrev eller för tjänstens skull (läs Facebook).
Kravet ska läggas på Internetleverantörerna. Om de ska få vara anslutna så ska de också ställa krav på sina användare... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
skulle det fungera gillar jag iden.
men tror inte det är tekniskt möjligt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan man inte ha ett certifikat för utgående epost-servrar?
Certifikatet säger att "Jag är hotmail.com och finns på IP X.X.X.X. Jag intygar att det här mailet verkligen kommer från användaren [email protected]" Sen händer något i min epost-klient som motsvarar det som händer när jag surfar in på en SSL-sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men många var snabba med att konfigurera rätt, bara man hörde av sig. Därför vill jag inte hänga ut dem här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Detta låter som helt orimligt, och helt vansinnigt, och den mest löjliga idé jag någonsin hört under min tid som webmaster, även om spam utgör ett stor problem!
Yahoo försöker endast fixa sin okunskap med hur man hanterar spam på detta löjliga sätt. Från mina tjänster går ut ungefär 60 000 email per dag, detta skulle ju göra att jag måste betala 4200kr/dag = 1 533 000kr/år räknat på 0,07 öre/email :wacko: Bara till hotmail enligt https://postmaster.live.com/snds/data.aspx har jag runt 25 000 email/dag som kommer dit. Och då är min utgående email server inte listat på någon svartlista och då måste jag tvingas betala dessa fantasisummor? Vad tilläggas kan är att jag sedan en tid bojkottar yahoo helt, och godkänner inte yahoo email adresser av en mängd anledningar vid registreraringar och liknande. Den största anledning är att email klassas som spam konstant av yahoo och en massa andra problem. Jag rekommenderar därför alla att skaffa en hotmail eller gmail adress, och med båda har jag ett gott samarbete med god erfarenhet, och har inte alls samma problem. Jag har fått otroligt många personer att byta yahoo email till något annat. Med lite tur tar hotmail över yahoo's emailsystem och då förändras ju säkert sakerna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|