FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du ar ute efter ett fardigt system kan jag tipsa om modernbill (www.modernbill.com). Bland de hotell som anvander fardiga system tror jag detta ar mer eller mindre standard. Daremot finns det ingen (fardig) svensk sprakfil. Det finns ocksa ett par andra system som fungerar mer eller mindre bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att bli rik vet jag tyvärr att det inte är så lätt
![]() Jag vet att det är många timars jobb både om man gör allt helt själv eller om man tar ett färdigt och anpassar detta. Tycker dock ändå att det är "smidigare" att ta ett färdigt och sen göra om det som man vill. Att jobba hårt är inga problem från min sida, det gäller att se allting från ett långt perspektiv. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
kolla också in whmautopilot.com om du tex skulle köra cpanel..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Varför inte bara sätta upp en burk med ssh-access, mysql och webb på. Se till att köra lite IDS och nåt program motsvarande tripwire. Avskärma user-area och system-area och se till att ha möjlighet att snabbt och effektivt ghosta över system-arean med en fräsch mirror.
Jag blir bara så trött på alla idiotiska kontrollpaneler och skräp, jag kör själv en shellburk (för kompisar) där många "normala" users har mail, databas och web utan några speciella kunskaper eller massa speciella script. Det handlar bara om att man kan ett tiotal grundläggande kommandon i prompten samt har lite grundläggande läskunskap. Om jag hade sett att det fanns några marginaler att konkurrera i webbhotellsbranschen hade jag gjort det själv ... det och att min toleransnivå mot idioter är sjukt låg. Räkna med mycket supportärenden med mitt förslag... Ev1servers hyr ut P4or för typ 150 usd i månaden inkl rätt ordentligt med bandbredd (1,3tb eller nåt), om du hyr in två sånna för web, db, mail, dns osv så kommer du att komma långt .. problemet är väl konkurrensen eftersom du behöver många users för att gå plus med dagens låga priser. Lite ot kanske, men jag blir trött på alla som tror att webbhotell == kontrollpanel. KISS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
|
Kontrollpanel är viktig del, kunderna förväntas kunna skapa mail, databaser, subdomäner snabbt och smidigt.
Men självklart är allt under kontrollpanelen lika viktigt, tror du får svårt få kunder om man inte har en kontrollpanel för deras behov. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
|
Mitt behov av att strypa alla tillverkare av kontrollpaneler då? Långsamt.. vem ser till det? Ingen..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det handlar nog inte så mycket om att kunder är korkade eller saknar läskunskap, det handlar helt enkler om att man vill ha en så enkel tjänst som möjligt. En normal företagskund, som använder sin hemsida för att sälja produkter eller presentera sin verksamhet har inget intresse av att lära sig massa systemkommandon. Sen är det klart att man om man driver webbhotell däremot bör kunna de kommandon som används för att skapa/underhålla olika tjänster, och inte förlita sig enbart till kontrollpanelen (även om kontrollpaneler även minskar arbetet för systemteknker också, vilket är skönt). Men det är ju inte samma sak. En kontrollpanel har man i första hand för att förenkla för kunderna, och i andra hand för att minska belastningen på systemtekniker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nackdelen med de färdiga kontrollpaneler som finns idag är att de fråntar administratören friheten att själva välja vilka programvaror han vill använda sig utav. Dns, ftp, webb, smtp osv. Bättre att bygga själv, så kanske man lär sig något på vägen, och slipper förlita sig på support bakåt från 3e part ifall något går snett.
/Martin |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|