FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad som blir billigare beror på antal servrar och kvalitet. För en server kan det aldrig bli billigare ha en lokal för och dra upp fiber.
Fast har du redan en lokal så visst så kan man säkert bygga in ett rack i ett rum och fixa armerade väggar etc. Men allt handlar hur mycket du vill lägga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet att det finns fiber i relativt många lokaler i Norrköping, så det är nog inga "större" problem.
Jag ser lite i att man når till en större kundkrets om man har en egen hall. Har inte jag så går ju jag till någon som har ![]() Är det stor kvalitesskillnad och pris på olika leverantörer utav nät? Det kanske finns några man rekommenderar mer än andra osv.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Crystone tar inte emot hostingkunder, enligt egen utsago, i Norrköping, om man inte absolut vill vara där.
Anledningen är att den hallen inte är något att hänga i julgranen, i det fallet skulle jag vilja påstå att du har bättre förutsättningar med en server i ett eget konto... Fast nu vill du säkert ha en gnutta support etc eftersom jag får känslan att du vill ha en trygg och säker miljö kombinerat med en tjänst som du kan stå för mot dina kunder, så jag skulle rekommendera dig att välja en annan leverantör (eller kanske någon av nämnda leverantörs andra hallar, t.ex. Digikomhallen i Borås är liten, saknar ordentlig redundans på kraftförsörjningen, men är annars en schysst hall). Det finns ganska många som tillhandahåller vettig co-location, så om du kan tänka dig att ha servern i Sverige så bör du kunna hitta en leverantör. Om du får vettig support borde det inte spela så stor roll om du placerar maskinen i till exempel Stockholm, det tar bara 90 minuter dit om du skall göra underhållsarbeten och är det akutjobb så har du väl tecknat ett avtal för det med leverantören...? ;-)
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ni som driver hotell: Kodar ni hela siten själva eller kör ni med något färdigt script?
Har kollat runt lite för att slippa sitta timme efter timme, men jag hittar inga script. Har kollat lite på hotscripts, men jag kanske har kollat för lite ![]() Jag menar främst från att man trycker på tex beställ och sedan allt med att välja domännamn, tillval, OS osv.. Tack så mycket allesammans för era svar!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi har utvecklat vårt beställningsformulär själva, och det tror jag att de allra flesta har gjrot.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har också utveklat vårt eget system kopplat till vår kundzon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan vi inte göra tvärtom istället, att alla som inte utvecklat själv skriver i tråden ? :P
(förutspår en låååång tråd som blir tämligen orelevant) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det verkar i alla fall som att de flesta har gjort allt själva.
Nu ser jag helt plötsligt en massa timmar framför mig ![]() Det vore så smidigt med ett färdigt script/system, som man sedan formar om som man själv vill ha det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|