Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att sparka på någon som ligger ner?

Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere?
Ja - absolut 13 16.46%
Ja - om det görs snyggt 18 22.78%
Nej - inte alls 48 60.76%
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-08, 14:42 #31
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Det är väldigt lätt att vara skadeglad, något som människan ser som enda sanna lyckan verkar det som.

Jag har arbetat med infrastruktur, dock aldrig webbhotell, men väl servrar och backbone, i nästan 10 år och det går aldrig att skaffa 100% tillgänglighet oavsett hur mycket pengar man lägger in eller hur fina avtal det än skrivs. Just därför ska man ta en återblick på sin senaste driftstörning och fundera på om man verkligen ska vara så kaxig när andra är mindre lyckosamma.

Det kan göra jävligt ont i arslet när vinden vänder åt andra hållet, vilket jag hoppas Binero inser nästa gång deras fiber rivs av, och redundansen helt plötsligt inte fungerar.
Sunburned är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 14:45 #32
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att Gabor & Co på FS Data följer hack i häl på Binero nu är väl föga överraskande då samma sak gjordes på Surftown tidigare...
Hack i häl? Det är 7 månader sedan FS Data lanserade kostnadsfri flytthjälp åt nya kunder, dessutom långt före min tid: http://www.fsdata.se/blogg/vill-du-b...i-hjalper-dig/

Jag blandar mig inte i resten av diskussionen, ni får alla ha er åsikt. Men kom inte med påståenden som inte ens har ett korn av sanning i sig. Det är minst lika fult.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 15:16 #33
misters avatar
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
misters avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
mister - vi har långt ifrån samma åsikt i ämnet märker jag. Tror rätt hårt att kunder faktiskt uppskattar lite moral, etik och socialt ansvarstagande generellt. Din signatur är passande. :-)
Givetvis jag personligen har värderar det högt, den kampanj Binero kör just är inget som har med det att göra, alla hotell har fin fina flytt tjänster. Men att Binero betonar sina mer går visst dig på nerverna.
mister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 15:58 #34
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Jag svarade "Om det görs snyggt"..
Nu är jag förvisso en Loopia fantast och tycker deras support och tjänster varit helt underbara. Fast andra tar 9 kr per domän så betalade jag gladligen 19 kr för ett domännamn för jag vet att det kommer fungera och jag vet att jag får en bra service om jag skulle fibbla till det..

I dagens läge måste man köra ful saker för att tjäna pengar, tyvärr. Det Binero i detta fallet har gjort är nog väldigt vanligt. Dock är jag rätt säker på att många som "sticker" från loopia till Binero kommer ångra sig mångfalt med tanke på alla deras tråkiga händelser.

Binero kör häftiga och smarta kampanjer och flyter med vågen, dock förstår jag inte hur man kan driva ett företag genom att ta in en MASSA nya kunder istället för att vårda om de man redan har och fixa sina fel. När det är klart tar man pengarna som finns kvar och satsar rejält på marknadsföring. Vi är väl som tur var olika som människor och tycker olika. Många tycker detta är fult gjort, andra tycker det är OK. Det finns bara en sak och det är att godta det och gå vidare... Man driver inte ett företag för att vara snäll, man driver det för att tjäna pengar!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 16:22 #35
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Hack i häl? Det är 7 månader sedan FS Data lanserade kostnadsfri flytthjälp åt nya kunder, dessutom långt före min tid: http://www.fsdata.se/blogg/vill-du-b...i-hjalper-dig/

Jag blandar mig inte i resten av diskussionen, ni får alla ha er åsikt. Men kom inte med påståenden som inte ens har ett korn av sanning i sig. Det är minst lika fult.
Tror inte att någon hade sett blogginlägget självmant från i maj om de var inne på er sida igår, det låg för långt bak i tiden. En sån tur att ni gjorde en påminnelse idag! Den är fö mycket välskriven, den andas inte missunnande eller sura påhopp.

http://www.fsdata.se/blogg/paminnels...ta-webbhotell/
Sunburned är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 16:29 #36
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av Sunburned Visa inlägg
Tror inte att någon hade sett blogginlägget självmant från i maj om de var inne på er sida igår, det låg för långt bak i tiden. En sån tur att ni gjorde en påminnelse idag! Den är fö mycket välskriven, den andas inte missunnande eller sura påhopp.

http://www.fsdata.se/blogg/paminnels...ta-webbhotell/
Fast tartareandesire nämnde ju oss specifikt eftersom han hade läst om vår påminnelse, och därmed menade att vi följde någon "hack i häl" med en tjänst vi har erbjudit i över ett halvår. Det var det jag reagerade på.

Men tack för de vänliga orden, jag vidarebefordrar dem till Sulo. (Eller är det så att min ironimätare behöver byta batteri…? Man vet aldrig på WN nu för tiden.)
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 16:50 #37
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Fast tartareandesire nämnde ju oss specifikt eftersom han hade läst om vår påminnelse, och därmed menade att vi följde någon "hack i häl" med en tjänst vi har erbjudit i över ett halvår. Det var det jag reagerade på.

Men tack för de vänliga orden, jag vidarebefordrar dem till Sulo. (Eller är det så att min ironimätare behöver byta batteri…? Man vet aldrig på WN nu för tiden.)
Är övertygad om att du kunde tyda mina ord rätt. Ett förslag för framtida inlägg är att alltid hänvisa till en gammal post för att klargöra och undvika missförstånd i affekt ;-)
Sunburned är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 17:32 #38
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Bineros flytthjälp är utmärkt! Själv hoppas jag få hjälp av dem att få loss mina domäner och få ut auth-koderna så att jag kan flytta bort dem.

Jag: Hur gör jag för att ändra den här e-postadressen som ni har satt på mina domäner
Binero: "gör såhär".
Jag: Det går inte, det alternativet finns inte.

Binero: Just det, du använder ju Binero 2.0. Då går det tyvärr inte.
Jag/Binero: Mailkonversation

Binero: Jag bollar vidare detta till vår domänavdelning.

Det var några dagar sedan. Fortfarande går jag och väntar.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 17:42 #39
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Lite mer konkret, är det verkligen laglig marknadsföring av Binero. Tittar man på deras påståenden:

"stabil, säker och lastbalanserad driftmiljö som är uppe dygnet runt, året runt"
Jag har haft nedtid hos Binero. Alltså stämmer inte påståendet.
Bonus: http://www.binerodrift.se/?p=160&m=201111

"eller strömavbrott"
Tror att ett av nedtillfällena berodde på problem med strömförsörjning. Tveksamt om påståendet stämmer.

"Vi har branschens generösaste avtal"
Kan man backa det påståendet? Jag vet inte, men det är ganska starkt påstående. Har någon oberoende påstått det, eller är det något man själv "tror"?

"vi betalar till och med för inbetald återstående avtalsperiod"
Efter flera mail och löften slutade jag bry mig om den hundralapp+ som jag skulle få tillbaks. Har fortfarande inte fått det efter flera år. Påståendet stämmer alltså inte.

"Sveriges bästa och vänligaste supportgäng"
Igen, det räcker inte att säga det, man måste kunna bevisa det när man kommer med påståenden som "bäst" elelr "vänligast".
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 18:24 #40
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Det vore uppfriskande om någon aktör ISTÄLLET gick ut och bara "Hej Loopia-kunder! Alla har vi problem, ingen är perfekt, och Loopia är mycket bra på det de gör. Vi hoppas de får ordning på sina problem och hjälper gärna till om vi kan. Tills dess vill vi erbjuda alla Loopia-kunder som har problem att byta till oss för 1 kr i månaden (t.ex. fram tills årsskiftet, därefter ord pris om ni vill stanna). Då kan ni få igång verksamheten igen nu för tillfället och hinner flytta tillbaka till Loopia när problemet är löst. Vem vet, om ni trivs hos oss kanske ni stannar, men det är helt och hållet upp till er. Det viktigaste just nu är att vi alla hjälps åt så att alla företag kan ta emot sin e-post, webbtutiker sina ordrar och att alla slutkunder kan få svar och beställa julklappar i tid!"

Men vad vet väl jag.
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
etik, konkurrens, moral, nertid


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017