FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere? | |||
Ja - absolut |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 16.46% |
Ja - om det görs snyggt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 22.78% |
Nej - inte alls |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 60.76% |
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Eller du menar att om Loopia's haveri aldrig hade hänt, och en konkurrent hade lanserat samma tjänst som oss, så hade vi inte gått ut och sagt "hallå där, du borde välja oss istället. Vi har gjort det här rätt länge, och är rätt bra på det"? Så att Binero lanserar flytthjälp på grund av Loopia's haveri behöver inte vara knutet med att vi vill påminna om att det faktiskt inte bara är Binero som erbjuder kostnadsfri flytthjälp åt nya kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En skicklig säljare påminner aldrig om tidigare problem utan bara om framtiden och dess möjligheter.
Det är ju ändå marknadsansvarig som skrivit Bineros blogg.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En bra säljare ska hitta behovet hos kunden och göra denne nöjd genom att sälja rätt lösning. Inte vilseleda med tveksamma påståenden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
månaden handlar ju bara om volymer och inget annat. Så länge de får fler nya kunder än vad som lämnar så går det bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Marknadsföring bör ju, åtminstone enligt mig, även syfta till att bygga ett starkt varumärke och bygga relationer på lite längre sikt. Men Binero verkar dock bara vara intresserade av att maximera vinsten på kort sikt och verkar vara villiga att göra det mesta inom lagens ramar för att uppnå det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid. Sen kan man ju undra om deras senaste kampanj här inte är olaglig då den bygger på falska löften. Lite som att sälja en bil och lova att den modellen aldrig krockat (fast fen bevisligen är den mest krockade bilen 2011 och även lova att den aldrig kommer att krocka någonsin. Personligen har jag inget kvar hos dem nu och de kunder som vill ligga hos Binero brukar jag övertala att ligga hos någon annan med motiveringen att Binero står för en affärsetik och moral jag inte vill stödja. Hellre någon av de mer seriösa alternativen på marknaden som står för professionalism och rn positiv branschutveklingen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att de tar in hjälp utifrån för sina lagringssystem och annat är helt normalt. Det handlar om garantier och liknande. På SAN köper man "alltid" (om man inte är galen) 4h on-site-support 24/7 i x antal år. Då ringer man när det strular för att få experthjälp direkt i stället för att sätta sig och meka i saker man kan halvdant. Ingen kan allt och dagens system är ofta extremt komplexa att man lär in-house-folket att sköta den dagliga driften och enklare felsökning men när skiten rasar totalt så tar man in rätt folk i stället. Man kanske får vänta någon timme på att Dell-killen ska komma men han har antagligen åtgärdat problemet långt tidigare än om du själv skulle gett dig an det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alla köper in sina grundsystem även om de kan byggas på olika vis. Sedan finns det en del egenutvecklat vad gäller administrationsgränssnitt och dylikt men det säger ju inte så mycket om vilken kompetens som finns på företaget. Kompetent personal finns hos alla svenska webbhotell som varit med ett tag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 20:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|