Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att sparka på någon som ligger ner?

Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere?
Ja - absolut 13 16.46%
Ja - om det görs snyggt 18 22.78%
Nej - inte alls 48 60.76%
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-09, 08:13 #51
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
För övrigt så är jag även kund hos Loopia och Ipeer. Alla har sina fläckar, ingen är perfekt.
Ja, så är det verkligen. Inte minst inom webbhotellsbranschen. Det är inte en fråga om om ett webbhotells system kommer gå ned utan när det händer händer nästa gång oavsett hur mycket pengar man lägger ned på redundans och backupsystem.

Att Binero går ut med det här nu är ju minst sagt patetiskt, speciellt med tanke på de problem de haft själva det senaste året.
Det ska bli intressant att se vad som händer nästa gång Binero får problem.

Annars tyckte jag Anders Larssons inlägg var riktigt bra. De påstår flera saker som antingen är direkt felaktiga(t.ex. uppe dygnet runt, året runt = omöjligt att lova och är allt annat än sant om man ser till historiken) eller som är omöjliga att mäta och därmed backa upp(t.ex. att de är Sveriges vänligaste webbhotell eller att de har branschens generösaste avtal). Det där är riktigt kasst och visar vilken genomrutten moral de har.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 08:21 #52
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008

En skicklig säljare påminner aldrig om tidigare problem utan bara om framtiden och dess möjligheter.

Det är ju ändå marknadsansvarig som skrivit Bineros blogg..
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 09:45 #53
pelmereds avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
En skicklig säljare påminner aldrig om tidigare problem utan bara om framtiden och dess möjligheter.

Det är ju ändå marknadsansvarig som skrivit Bineros blogg..
Ja, så är det ju. Men man kan ju ändå inte som säljare eller marknadsansvarig påstå saker som man vet att man inte kan hålla eller bara ta saker ur luften som låter bra men som man inte kan backa upp alls.

En bra säljare ska hitta behovet hos kunden och göra denne nöjd genom att sälja rätt lösning. Inte vilseleda med tveksamma påståenden.
Oläst 2011-12-09, 12:07 #54

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
En bra säljare ska hitta behovet hos kunden och göra denne nöjd genom att sälja rätt lösning. Inte vilseleda med tveksamma påståenden.
Nu vet jag inte om Binero customizar något men att sälja standardpaket för nån hundring i
månaden handlar ju bara om volymer och inget annat. Så länge de får fler nya kunder än vad
som lämnar så går det bra.
Oläst 2011-12-09, 13:46 #55
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Sedan har vi i tråden "de vanliga gamla kärringar" som gärna pekar med sitt långa finger som vanligt
Ja, det var ju ett mycket givande inlägg i debatten med väl genomtänkt språkbruk. Synd att alla här inne inte tillhör egoistiska fjortisgänget?
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 18:29 #56
pelmereds avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Nu vet jag inte om Binero customizar något men att sälja standardpaket för nån hundring i
månaden handlar ju bara om volymer och inget annat. Så länge de får fler nya kunder än vad
som lämnar så går det bra.
Marknadsföring bör ju, åtminstone enligt mig, även syfta till att bygga ett starkt varumärke och bygga relationer på lite längre sikt. Men Binero verkar dock bara vara intresserade av att maximera vinsten på kort sikt och verkar vara villiga att göra det mesta inom lagens ramar för att uppnå det.
Oläst 2011-12-09, 18:39 #57
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid. Sen kan man ju undra om deras senaste kampanj här inte är olaglig då den bygger på falska löften. Lite som att sälja en bil och lova att den modellen aldrig krockat (fast fen bevisligen är den mest krockade bilen 2011 och även lova att den aldrig kommer att krocka någonsin. Personligen har jag inget kvar hos dem nu och de kunder som vill ligga hos Binero brukar jag övertala att ligga hos någon annan med motiveringen att Binero står för en affärsetik och moral jag inte vill stödja. Hellre någon av de mer seriösa alternativen på marknaden som står för professionalism och rn positiv branschutveklingen.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 19:46 #58

Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer.
Jodå, kjetil är ganska skillad om du frågar mig. Så visst har de bra folk. De omsätter bra vilket gör att de kan köpa rätt kompetens.

Att de tar in hjälp utifrån för sina lagringssystem och annat är helt normalt. Det handlar om garantier och liknande.
På SAN köper man "alltid" (om man inte är galen) 4h on-site-support 24/7 i x antal år. Då ringer man när det
strular för att få experthjälp direkt i stället för att sätta sig och meka i saker man kan halvdant.

Ingen kan allt och dagens system är ofta extremt komplexa att man lär in-house-folket att sköta den
dagliga driften och enklare felsökning men när skiten rasar totalt så tar man in rätt folk i stället.

Man kanske får vänta någon timme på att Dell-killen ska komma men han har antagligen åtgärdat
problemet långt tidigare än om du själv skulle gett dig an det.
Oläst 2011-12-09, 19:53 #59
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Generellt sätt tycker jag inte man ska sparka på den som ligger, men som alla vet är "den enes död, den andres bröd". Men det är en definitionsfråga vad det innebär "att sparka". Självklart så ska man föra fram sitt eget företags positiva sidor och konkurrenternas negativa, detta är normalt och vedertaget. Så det handlar nog mest om hur det sköts. Men sedan är det som JensS säger, att om man vet att ens konkurrent egentligen inte kan så mycket utan köper alla lösningar så är det nog så att man som konkurrent inte respekterar sin liggande partner och därför lättare ger sig på honom än om man vet att ens konkurrent är en duktig, kunnig, idog och hårt arbetande, dvs det handlar i viss mån om vad man förtjänar.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 19:54 #60
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid.
Alla köper in sina grundsystem även om de kan byggas på olika vis. Sedan finns det en del egenutvecklat vad gäller administrationsgränssnitt och dylikt men det säger ju inte så mycket om vilken kompetens som finns på företaget. Kompetent personal finns hos alla svenska webbhotell som varit med ett tag.

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 20:34
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
etik, konkurrens, moral, nertid

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017