Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att sparka på någon som ligger ner?

Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere?
Ja - absolut 13 16.46%
Ja - om det görs snyggt 18 22.78%
Nej - inte alls 48 60.76%
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-09, 20:12 #1
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att man haft tjänsten si och så länge känns inte särskilt relevant i sammanhanget. Det enda jag och andra reagerade på var det NYA blogginlägget som lägligt påminner om erbjudandet. Att det var en slump att detta publicerades direkt efter Loopias haveri tror nog ingen på
Om en annan leverantör lanserar en tjänst vi haft sedan en längre tid tillbaks, så är det väl inget konstigt med att vi vill belysa det faktumet?

Eller du menar att om Loopia's haveri aldrig hade hänt, och en konkurrent hade lanserat samma tjänst som oss, så hade vi inte gått ut och sagt "hallå där, du borde välja oss istället. Vi har gjort det här rätt länge, och är rätt bra på det"?

Så att Binero lanserar flytthjälp på grund av Loopia's haveri behöver inte vara knutet med att vi vill påminna om att det faktiskt inte bara är Binero som erbjuder kostnadsfri flytthjälp åt nya kunder.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 08:21 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
En skicklig säljare påminner aldrig om tidigare problem utan bara om framtiden och dess möjligheter.

Det är ju ändå marknadsansvarig som skrivit Bineros blogg..
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 09:45 #3
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
En skicklig säljare påminner aldrig om tidigare problem utan bara om framtiden och dess möjligheter.

Det är ju ändå marknadsansvarig som skrivit Bineros blogg..
Ja, så är det ju. Men man kan ju ändå inte som säljare eller marknadsansvarig påstå saker som man vet att man inte kan hålla eller bara ta saker ur luften som låter bra men som man inte kan backa upp alls.

En bra säljare ska hitta behovet hos kunden och göra denne nöjd genom att sälja rätt lösning. Inte vilseleda med tveksamma påståenden.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 12:07 #4
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
En bra säljare ska hitta behovet hos kunden och göra denne nöjd genom att sälja rätt lösning. Inte vilseleda med tveksamma påståenden.
Nu vet jag inte om Binero customizar något men att sälja standardpaket för nån hundring i
månaden handlar ju bara om volymer och inget annat. Så länge de får fler nya kunder än vad
som lämnar så går det bra.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 18:29 #5
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Nu vet jag inte om Binero customizar något men att sälja standardpaket för nån hundring i
månaden handlar ju bara om volymer och inget annat. Så länge de får fler nya kunder än vad
som lämnar så går det bra.
Marknadsföring bör ju, åtminstone enligt mig, även syfta till att bygga ett starkt varumärke och bygga relationer på lite längre sikt. Men Binero verkar dock bara vara intresserade av att maximera vinsten på kort sikt och verkar vara villiga att göra det mesta inom lagens ramar för att uppnå det.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 18:39 #6
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid. Sen kan man ju undra om deras senaste kampanj här inte är olaglig då den bygger på falska löften. Lite som att sälja en bil och lova att den modellen aldrig krockat (fast fen bevisligen är den mest krockade bilen 2011 och även lova att den aldrig kommer att krocka någonsin. Personligen har jag inget kvar hos dem nu och de kunder som vill ligga hos Binero brukar jag övertala att ligga hos någon annan med motiveringen att Binero står för en affärsetik och moral jag inte vill stödja. Hellre någon av de mer seriösa alternativen på marknaden som står för professionalism och rn positiv branschutveklingen.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 19:46 #7
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer.
Jodå, kjetil är ganska skillad om du frågar mig. Så visst har de bra folk. De omsätter bra vilket gör att de kan köpa rätt kompetens.

Att de tar in hjälp utifrån för sina lagringssystem och annat är helt normalt. Det handlar om garantier och liknande.
På SAN köper man "alltid" (om man inte är galen) 4h on-site-support 24/7 i x antal år. Då ringer man när det
strular för att få experthjälp direkt i stället för att sätta sig och meka i saker man kan halvdant.

Ingen kan allt och dagens system är ofta extremt komplexa att man lär in-house-folket att sköta den
dagliga driften och enklare felsökning men när skiten rasar totalt så tar man in rätt folk i stället.

Man kanske får vänta någon timme på att Dell-killen ska komma men han har antagligen åtgärdat
problemet långt tidigare än om du själv skulle gett dig an det.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 19:54 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid.
Alla köper in sina grundsystem även om de kan byggas på olika vis. Sedan finns det en del egenutvecklat vad gäller administrationsgränssnitt och dylikt men det säger ju inte så mycket om vilken kompetens som finns på företaget. Kompetent personal finns hos alla svenska webbhotell som varit med ett tag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 20:34
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 20:36 #9
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Alla köper in sina grundsystem även om de kan byggas på olika vis.
Inte riktigt alla.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 21:02 #10
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Inte riktigt alla.
Nej Loopia utvecklade ju sitt själva innan det fördes över till ett separat bolag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
etik, konkurrens, moral, nertid


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017