FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere? | |||
Ja - absolut |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 16.46% |
Ja - om det görs snyggt |
18 | 22.78% |
Nej - inte alls |
48 | 60.76% |
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att Binero går ut med det här nu är ju minst sagt patetiskt, speciellt med tanke på de problem de haft själva det senaste året. Det ska bli intressant att se vad som händer nästa gång Binero får problem. Annars tyckte jag Anders Larssons inlägg var riktigt bra. De påstår flera saker som antingen är direkt felaktiga(t.ex. uppe dygnet runt, året runt = omöjligt att lova och är allt annat än sant om man ser till historiken) eller som är omöjliga att mäta och därmed backa upp(t.ex. att de är Sveriges vänligaste webbhotell eller att de har branschens generösaste avtal). Det där är riktigt kasst och visar vilken genomrutten moral de har. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En skicklig säljare påminner aldrig om tidigare problem utan bara om framtiden och dess möjligheter.
Det är ju ändå marknadsansvarig som skrivit Bineros blogg.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En bra säljare ska hitta behovet hos kunden och göra denne nöjd genom att sälja rätt lösning. Inte vilseleda med tveksamma påståenden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
|
Citat:
månaden handlar ju bara om volymer och inget annat. Så länge de får fler nya kunder än vad som lämnar så går det bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Marknadsföring bör ju, åtminstone enligt mig, även syfta till att bygga ett starkt varumärke och bygga relationer på lite längre sikt. Men Binero verkar dock bara vara intresserade av att maximera vinsten på kort sikt och verkar vara villiga att göra det mesta inom lagens ramar för att uppnå det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid. Sen kan man ju undra om deras senaste kampanj här inte är olaglig då den bygger på falska löften. Lite som att sälja en bil och lova att den modellen aldrig krockat (fast fen bevisligen är den mest krockade bilen 2011 och även lova att den aldrig kommer att krocka någonsin. Personligen har jag inget kvar hos dem nu och de kunder som vill ligga hos Binero brukar jag övertala att ligga hos någon annan med motiveringen att Binero står för en affärsetik och moral jag inte vill stödja. Hellre någon av de mer seriösa alternativen på marknaden som står för professionalism och rn positiv branschutveklingen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
|
Citat:
Att de tar in hjälp utifrån för sina lagringssystem och annat är helt normalt. Det handlar om garantier och liknande. På SAN köper man "alltid" (om man inte är galen) 4h on-site-support 24/7 i x antal år. Då ringer man när det strular för att få experthjälp direkt i stället för att sätta sig och meka i saker man kan halvdant. Ingen kan allt och dagens system är ofta extremt komplexa att man lär in-house-folket att sköta den dagliga driften och enklare felsökning men när skiten rasar totalt så tar man in rätt folk i stället. Man kanske får vänta någon timme på att Dell-killen ska komma men han har antagligen åtgärdat problemet långt tidigare än om du själv skulle gett dig an det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
|
Generellt sätt tycker jag inte man ska sparka på den som ligger, men som alla vet är "den enes död, den andres bröd". Men det är en definitionsfråga vad det innebär "att sparka". Självklart så ska man föra fram sitt eget företags positiva sidor och konkurrenternas negativa, detta är normalt och vedertaget. Så det handlar nog mest om hur det sköts. Men sedan är det som JensS säger, att om man vet att ens konkurrent egentligen inte kan så mycket utan köper alla lösningar så är det nog så att man som konkurrent inte respekterar sin liggande partner och därför lättare ger sig på honom än om man vet att ens konkurrent är en duktig, kunnig, idog och hårt arbetande, dvs det handlar i viss mån om vad man förtjänar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alla köper in sina grundsystem även om de kan byggas på olika vis. Sedan finns det en del egenutvecklat vad gäller administrationsgränssnitt och dylikt men det säger ju inte så mycket om vilken kompetens som finns på företaget. Kompetent personal finns hos alla svenska webbhotell som varit med ett tag.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 20:34 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|