FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Och hur många förlängs? Kan nog vara för tidigt att säga. (Med tanke på tråden jag hänvisade till tidigare)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som vanligt så är tillväxt det enda viktiga. Sen om det i sin tur gynnar kunderna, samhället eller alls någon annan är mindre relevant, åtminstone om man är ensam aktör...
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Eller så funkar det så här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Hur står sig Sverige när de kommer till reggade domäner "per kapita" eller vad man säger.
Som de ser ut nu så är det typ 1 miljoner aktiva domäner, dvs typ 1 .se domän ägs av var 10 person. Hur ser det ut i t.ex. norge, äger var 10 person en .no domän eller är de mycke längre? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Vad eng3l missade med Norges statistik är; http://www.norid.no/statistikk/navnperorg.html
Där kan man efter lite pillande räkna ut att 199 765 innehavare (organisationer) innehar 451 095 domäner, vilket ger ett snitt på 2,26 domäner per användare. Värt att påpeka är att privatpersoner INTE har möjlighet att registrera direkt under .no (utan är hänvisade till subdomänen "priv.no") Samt att det finns ett numerärt tak för organisationer/företag om högst 20 domäner på innehavare (organisation/företag). Jag gjorde själv ett inlägg om just detta i slutet av Augusti och det är ju intressant att se att domän per organisation ökar i Norge också http://www.internetsweden.se/begrans...otsatt-effekt/ För Svenskt vidkommande så vill jag inte ange exakta siffror, men kan säga att vi har ökat (domän per innehavare) det sista året, men vi är inte alls uppe i Norges siffror. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Anledningen till den höga statistiken "per innehavare" har att göra med att de inte tillåter utländska ägare och att registrarerna (bland annat vi) då skapade föreningar och registrerade namnen på dessa istället. Norid införde då regeln med max 20 domäner per företag för att bli av med dessa registreringar. Så absolut, deras regelverk påverkar självklart antalet registreringar. Senast redigerad av eng3l den 2009-12-14 klockan 15:59 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Jo, stämmer att förändringen planeras till 2011, men jag har förstått att det kommit in lite grus i maskineriet, så det är nog rimligt att tro att det kan förskjutas lite..
Men jag tycker att det är positivt att Norrmännen får registrera direkt under TLDn, (när det nu kommer). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|