FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var värt chansen! :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hoppas verkligen vi slipper se dessa REA-priser varje år som 11 månader senare följas av trådar med domäner av typen superbra-domän-köp-den-billigt-nu.se eller varför-vill-ingen-investerare-köpa-min-premium-domän.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
Jag har missat denna tråd helt och hållet.
Anledningarna är flera, men en viktig anledning om någon är att registrarer från den 7/12 har fått möjlighet att erbjuda sina kunder en stor förändring gentemot tidigare. Att erbjuda sina kunder att nyregistrera / förnya .se-domäner i perioder a´ 1-10 år / 12 - 120 månader. (med start från "12 månader innan aktivt förfallodatum" - mot tidigare "3 månader innan"). Även om detta är en stor men frivillig möjlighet för .SE´s registrarer - så tror jag att det vore olyckligt om .SE samtidigt skulle skapa ett yttre tryck mot våra partners. Jag är dessutom väldigt nöjd med att .SE erbjuder sina partners (i förlängningen slutkunder) denna typ av möjlighet för .se-domäner. Och i förlängningen är jag övertygad om att denna option värderas betydligt högre än att .SE temporärt skulle gjort någon typ av decemberinsats gentemot våra registrarer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() http://www.wn.se/t1038860.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Jonas - Jag kan försäkra dig om att Marcus domänförsäljningar inte har någon som helst inverkan på .SE´s beslut och det är väl något jag torde vara uppdaterad kring..
![]() Anledningen jag skrev, ser jag som den viktigaste varför .SE valt denna väg i år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
Marcus hamstrade troligen sina domäner i samband med en rea från IIS, och nu när räkningen från IIS kommer så säljer man av det hela.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
Men sen behöver jag rätta dig; .SE "rear" inte ut domäner, utan har anuellt sedan ett antal år gjort lite olika marknadsföringsinsatser, där en del kan ha varit att på olika sätt stimulera sina partners (tidigare "ombud" och numera "registrarer" - I det fall slutkundspriserna temporärt sänkts för .se-domäner, så har det inte handlat om .SE, utan i förekommande fall en prissänkning av respektive ombud). Jag behöver även vara "torr" (och låtsas som att jag inte förstår ironi), då det finns ett fåtal wn-besökare som lite lösryckt läser något och sedan får för sig att det handlar om något annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Löjligt att IIS försöker få iväg alla domäner, då finns det ju aldrig några när man väl behöver. Konstig strategi tycker jag. Det finns ju inget egenvärde i domänbulkning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Peter, du kan ju dock inte sticka under stolen med att årsmålet för antalet registrerade domäner som styrelsen satt upp tidigare år inte varit uppnått förens IIS sänkt priserna i slutet av året. Sure, flersårsregistreringar och annat påverkar väll beslutet i år, men för första gången så har man också uppnått årsmålet utan att dumpa priserna.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|