FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Facebook fungerar för många, målinriktade facebook grupper.
Utan att spamma, kanske ge bort något av värde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Idag krävs mer jobb och kvalitet, innan gick det slänga upp valfri "spam" sida med random text för ranka upp och dra trafik.
Nu är det väldigt många som sysslar med det vilket gör det mycket svårare, så krävs ju självklart mycket mer tid man får lägga på varje sida. Mer jobb, mer kvalitet, bredare områden krävs idag. Men visst att dra in 40-60k per månad för täcka skatt och allt för få ut en normal bra lön är väl lite mer jobbigt idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur många i Sverige tror ni kan leva på enbart affiliate januari 2015?
Dom flesta större för bara några år sen har gått vidare och håller på med annat idag. Ofta e-handel men även helt andra saker. Varför tror ni det är så? (dock var det lättare att hålla reda på vilka som höll på förut än idag) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att man övergår till något annat har nog med riskerna att göra, så länge det är google som har kontrollen är det svårt att kalla det stabilt på långsikt. Google kan i princip slänga ut vilken hemsida de vill från sökmotorn och det finns inget man kan göra åt det. (hög risk) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Däremot på andra frågan så tror jag det handlar om att tjäna mer pengar på en (kanske) existerande verksamhet. Har man en bra nyckelordsdomän för en produkt man kan sälja så tjänar man oftast mer om man skapar en e-butik. Sitter just nu och funderar på hur man kan gå vidare (moneytize?) med informationswebbplatser. Publicera böcker om ämnet, skapa undervisningsmöjligheter, tjänster kring den information som erbjuds, etc? Det kommer nog definitivt behövas mer kreativitet från de som sysslar med webben idag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur menar du då? Vad jag förstår så är EMD domän mindre viktiga för SEO att det inte hjälper lika mycket som förr när det gäller google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag äger domänet GamlingBlöjor.se och jag tjänar just nu pengar som affiliate på att skicka besökarna till en produkt om "gamling blöjor". ![]() Så det är bättre att starta en egen ebutik på detta domän och ha lager med 1,000+ gamling blöjor? Vill bara se vart det här leder, kanske man kan utveckla förr och nackdelar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|