FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Ordvalet är nog lite beroende till vem man riktar sig till med tror jag. Har sett att många kallar sina webbtjänster för just molntjänst och då inga argument om dubbla serverhallar och redundans utan snarare fördelar som att nå sin tjänst överallt och inte behöva ta hand om egen drift. Sen om det är en enskild server med nån webbapplikation eller komplett redundant miljö går ofta inte att utläsa utan de försöker sälja in sin lösning under namnet molntjänst just för att den troligtvis är webbaserad och eventuellt stöd i mobilen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
tartareandesire - skall återkomma med lite tankar när jag får en minut över. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fast Johan, faktum kvarstår vad tartar och kanske andra tycker. Om nu de som driver webbhotellen har den kompetens du pratar om som de fått genom erfarenhet, varför sitter man då i händerna på så många leverantörer och konsulter som ofta är fallet? Det behöver inte vara fel att anlita leverantörer, men man måste ju veta vilken leverantör man ska välja, och vilken lösning man ska satsa på, vilket ofta kräver att man själv är ganska insatt i det hela. Du kan sällan byta ut det akademiska tänkandet som du får genom högre utbildning genom praktisk erfarenhet.
Senast redigerad av Danielos den 2013-11-29 klockan 12:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Herregud, vad har akademisk utbildning med kompetens för webbhotell att göra?
Grundaren och tidigare VD:n till världens största webbhotell och domänleverantör hoppade nästan av high school (motsvarande gymnasiet). Grundaren och tidigare VD:n till Sveriges största webbhotell och domänleverantör läste media på gymnasiet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Tycker dock vi kan lämna denna diskussion nu och koncentrera oss på trådens ämne. Inte heller ni på FS Data verka vilja förklara vad som gör Cloud Royale till "en riktig molntjänst" till skillnad från andra svenska tjänster trots att jag misstänker att det var du själv som skrev åtminstone lejonparten av det blogginlägget ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om man har en kommentar till ett specifikt blogginlägg hos FS Data så erbjuder vi en kommentarsfunktion i vår blogg. Kommentarer som inkommer där brukar besvaras snabbt av mig. Den här forumtråden såg jag först under lunchen här idag och jag hade inte besvarat den om det inte vore för Danielos lustiga teorier. Garanterat? Det är inte vad jag minns från Loopia. Vi anställde mycket hellre nördar, hackers och hemmaknackare än akademiker. Men ja, om du garanterar det så. Nog om det i denna tråd som sagt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag föredrar att diskutera saken här på WN där det finns en större och bredare läsarskara, där ni inte har någon kontroll över vad som skrivs och där kommentarer och diskussioner inte riskerar att försvinna. Du själv har ju exempelvis raderat ett stort antal kommentarer på din egen blogg där du och City Network-Johan diskuterade just molntjänster i en ganska hätsk ordväxling. Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-29 klockan 16:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar som att det här påståendet gärna diskuteras vidare i den här tråden, jag tycker det ligger mycket i det och det va bra skrivet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
WN är inget opartiskt forum på något sätt. Det styrs av personer med starka egenintressen, som raderar/ändrar inlägg fritt efter eget huvud. Det vet jag av erfarenhet sedan många år tillbaka. Det är bl a därför jag inte längre för några längre diskussioner här. Att du felaktigt tillskriver mig (och min arbetsgivare) en massa saker gör inte det hela bättre. Nej, WN är inte optimalt för en diskussion som detta. Citat:
Notera att jag inte ringaktar människor med en god utbildning. Återigen, tillskriv mig inte en sådan felaktighet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|