FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om man har en kommentar till ett specifikt blogginlägg hos FS Data så erbjuder vi en kommentarsfunktion i vår blogg. Kommentarer som inkommer där brukar besvaras snabbt av mig. Den här forumtråden såg jag först under lunchen här idag och jag hade inte besvarat den om det inte vore för Danielos lustiga teorier. Garanterat? Det är inte vad jag minns från Loopia. Vi anställde mycket hellre nördar, hackers och hemmaknackare än akademiker. Men ja, om du garanterar det så. Nog om det i denna tråd som sagt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag föredrar att diskutera saken här på WN där det finns en större och bredare läsarskara, där ni inte har någon kontroll över vad som skrivs och där kommentarer och diskussioner inte riskerar att försvinna. Du själv har ju exempelvis raderat ett stort antal kommentarer på din egen blogg där du och City Network-Johan diskuterade just molntjänster i en ganska hätsk ordväxling. Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-29 klockan 16:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
WN är inget opartiskt forum på något sätt. Det styrs av personer med starka egenintressen, som raderar/ändrar inlägg fritt efter eget huvud. Det vet jag av erfarenhet sedan många år tillbaka. Det är bl a därför jag inte längre för några längre diskussioner här. Att du felaktigt tillskriver mig (och min arbetsgivare) en massa saker gör inte det hela bättre. Nej, WN är inte optimalt för en diskussion som detta. Citat:
Notera att jag inte ringaktar människor med en god utbildning. Återigen, tillskriv mig inte en sådan felaktighet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det där med att inlägg ändras och raderas fritt utan anledning på WN är ju bara rent nonsens också. Du har helt enkelt varit sur på oss ända sedan vi raderade en rad blogglänkar i dina svar för några år sedan. En sådan barnslig långsinthet borde du kanske släppa nu när du återigen representerar ett respektabelt svenskt webbhotell? Det finns i skrivande stund 475 626 inlägg på WN. Antalet raderade inlägg är en bråkdel av dessa - majoriteten raderade inlägg är spam från helt nyregistrerade medlemmar, personer som missuppfattat "Förmedling av jobb och tjänster" och där istället erbjudit sina tjänster samt utannonserade domännamn som inte uppfyllt 6-månadersregeln. Ett fåtal raderingar kan säkerligen diskuteras, precis som på vilket modererat forum som helst, men det görs då med fördel under "Diskutera WN". Det är i så fall betydligt större andel kommentarer som har raderats på din egen blogg. WN är garanterat betydligt mer opartiskt än er egen hemsida och jag kan personligen lova dig att inget av dina svar i den här tråden kommer att raderas såvida det inte huvudsakligen består av länkar till er egen blogg eller hemsida. Inte ett enda inlägg i den här tråden har raderats eller modererats hittills, tro det eller ej ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Personligen har jag faktiskt inget emot molnhysterin bland hostingleverantörer. Jag har redan mött den sen tidigare hos business-folket som något magiskt som löser alla problem. Att leverantörer möter upp dessa är för mig rätt givet. Bara man faktiskt beskriver detaljerna kring sin produkt för de som verkligen kan förstå det tycker jag det är rätt OK.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
FS Data erbjuder traditionella VPS-tjänster, baserade på en sk. molnplattform (OnApp Cloud). Vi kallar inte våra tjänster för molntjänster, utan för VPS:er. Även om de erbjuder nästan samma funktionalitet som motsvarande tjänster hos molnleverantörer.
Cloud Royale är juridiskt sett relaterat till FS Data, men det bedrivs helt som en separat verksamhet. De har separata system för sina tjänster och kunder. Så, ja. Cloud Royale är Cloud Royale. De erbjuder molntjänster. Det gör inte FS Data. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Cloud Royale anger FS-data som besöksadress Cloud Royales domännamn ägs av FS-data Cloud Royale har i det stora hela samma personal som lyfts fram på hemsidan som även arbetar för FS-data. Cloud Royale är en del av FS-data. Men Cloud Royale är inte FS-data. Självklart. Det fattar väl alla?! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|